Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Chicken nuggets LCHF-style

Chicken nuggets LCHF-style

Jag hittade det på nätet på någons blogg, dessvärre sparade jag inte sidan för det fanns mycket gott där.
    MEN receptet jag läste och fastnade för var så enkelt att jag kom ihåg hur man skulle göra.

Skiva kycklingfiléer i lämpliga nuggetsstorlekar, doppa i uppvispat ägg o sen det fina i kråksången; paneringen består av krossade fläsksvålar som har 0 kolhydrater (jag hittade på Willys). Tog några nävar och stötte i en mortel för jag ville inte ha dom alltför finmalda, annars funkar nog en mixer.
    Sen rullar man kycklingen i fläsksvålkross och steker i olja eller smör (jag blandade för lite olja för det gör att smöret tål lite högre temperatur).

Svingott var ordet!! Det gick hem hos tonåringen också. All cred till orginalförfattaren vem det nu är...

Mycket intresserad
    Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    1

SV: Chicken nuggets LCHF-style

Hmmm det blev inte söligt? Vad tror du om att doppa bitarna i ex. fiberhusk först? Men annars lät det svingott, måste testas. Svålarna är ju även ett bra snacks också, då gör det inget om det slinker ner någon under tiden;)
    Jag kan äta fett, jag är inte rädd! Jag kan flyga, jag är inte rädd!

Überfanatiker
    Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

nice! med currymajjo kanske... mums... (ägglossning... vill bara äta hela tiden;)

Nja, inte söligare än när man panerar med mjöl, ägg o ströbröd. Jag fiskade upp bitarna upp äggsmeten o la i skålen men krosset o sen på en tallrik. Testa med fiberhusk och skriv sen vetja

Currymajo *mums* det vore nog riktigt gott till. Sonen gillar inte det så mycket så vi hade ädelost i CF till.

Überfanatiker
    Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

varför välja är ett bra motto=))

Mycket intresserad
    Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    1

Gjorde dessa godingar idag då jag äntligen fått tag på cocosfett. Blev riktigt gott! Skulle nog egentligen kryddat kycklingen lite innan den panerades men va tusan. De gjorde jag efteråt Började i alla fall att doppa dom i pofiber, ägg, svål osv... Det blev ju jättegott men gjorde ingen utan pofiber så har inget att jämföra med. Pofiber innehåller ju tyvärr ganska mkt kolisar, men de va ju inte mkt gram på varje liten bit. max 1-2? Överkomligt. Nästa gång skall det testar med fiberhusk samt utan.

Körde med currymajjo till. =)
    Jag kan äta fett, jag är inte rädd! Jag kan flyga, jag är inte rädd!

Überfanatiker
    Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Mandelmjöl borde vara gott??

Om man mixar fläsksvålarna fint (som skorpmjöl) går det utmärkt att panera fisk också. Inte ens människor som äter vanligt märker skillnad.

Måttligt intresserad
    Reg.datum
    feb 2011

Testade detta igår, fasen va gott det blev!

Extremt intresserad evelinass avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1

Testade detta idag! MUMS säger jag bara! Hade cf med liiiiiiiiite chilisås i och så cayennepeppar o chilikrydda till
    Riktigt gott och mättande!
    Kolla gärna min blogg! http://evelina-entillsvensson.blogspot.com/

[X] - Under 120 kg
    [ ] - Under 110 kg
    [ ] - Under 100 kg
    [ ] - Under 90 kg (Ta ur p-stav och hoppas på ett litet knyte *happyface*)
    [ ] - Under 80 kg är mitt mål, går det så jag kan gå ner mer så kör jag på Men runt 80 har jag alltid trivts bra!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •