+ Svara p mne
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

mne: Vad ska man gra nr man avslutar lchf?

Vad ska man gra nr man avslutar lchf?

Hej , jag undrar vad jag ska gra nr jag ntt mitt ml? Mitt ml var att tappa 16 kg , jag brjade den 3de februari och har gtt ner i nulget 9kg r vldigt njd men jag vet inte vad jag ska gra nr jag ntt mitt ml? Ska jag brja ta sakta men sker lite pasta osv eller? Tack fr hjlpen !

Intresserad
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlgg
    274
    Varfr sluta ta ntt som man bra av och g tillbaka till till det som ftt en att g upp i vikt? LCHF r ingen diet utan en livsstil..
    Grattis till dina tappade 9 kg

Extremt intresserad
    Reg.datum
    aug 2010
    Inlgg
    1 935
    Nr jag har ntt min mlvikt, kommer jag EV att ta lite klyftpotatis (makens k-potatis r gudomligt god) samt ta
    mera grnsaker. Kommer att vlja mina tillfllen.

Hr blir det ingen mer pasta fr min del. Det var ju bl a den som gjorde mig kraftig samt trtt.

Avslutar? Nu frstr jag inte... :-)
    - En billig hobby r ingen riktig hobby! -

/Tommy

www.tommytappar.se

Extremt intresserad
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlgg
    1 189
    Hller med. Tror heller inte jag kommer avsluta. Mjligtvis unna mig lite avsteg ibland. Kankse prova lite lngsamma kolhydrater i hop med trning? Annars LCHF FOR LIFE!!! Dd t brdtarna!

Intresserad
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlgg
    151
    Du ska nog brja med en gng att sluta tnka p lchf som en bantar metod. Du kan ju ta liiite mer kh men du mste ju se till s du inte gr upp alla kg igen. Drfr ska du nog inte ens tnka tanken att "avsluta" lchf. D e man liksom redan inne p fel tnk. Hoppas du frstr hur jag menar.

Mttligt intresserad Irenes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlgg
    36
    Hller med om att det inte r en diet utan en livsstil. Varfr som sagt sluta med ngot som man mr bra av.
    Om man ska hrd dra det hela lite, s kan ju en alkoholist sga efter 3 mnader ”nu har jag mtt bra i 3 mnader s nu kan jag ju unna mig lite vin”. Det brukar inte sluta s bra.
    Sockret r vr vrsta fiende/gift. Fr ca 2 r sedan gjorde jag sjlv tabben att brja ta (bara lite) som frut med potatis o brd och mrker inte att mngden kar o kar. S satt jag dr i socker/brd trsket igen o svullade upp alla kilon jag gtt ner plus lite till. Mitt dliga humr o knsliga mage var tillbaka som ett brev p posten. Tack o bock.

Nu r jag p banan igen jag gr ner i vikt dock vldigt sakta men det struntar jag i, fr jag mr s himla bra, bde mage o hjrna r intakt s att sga.

Extremt intresserad wars avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlgg
    1 675
    Blogginlgg
    2
    Har ju lrt mig att ta bttre nu och inte smta, s nr jag blir mlviktig kommer jag lgga mig nrmre en medelhavskost

Kr nda in i kaklet 2012

Fr mig r LCHF ox en livsstil- dock kommer jag nr viktminskningen r helt klar lgga till lite br och grnsaker. Vga och dokumentera kolhydraterna allts br och grnsaker, fr att se var min grns gr antingen fr viktuppgng eller khkoma. Vill inte dit igen..

Mycket intresserad
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlgg
    628
    Byter du diet s kommer du antagligen att reagera annorlunda p den dieten. Du kan g ner, eller kanske mer troligt upp. Du bestmmer sjlv vilken diet du tycker fungerar bst.
    /Note

Allt jag skriver angende LCHF r baserat p personliga erfaranheter om hur MIN kropp har reagerat p dieten.
    Det behver inte betyda att allt fungerar p dig, men kan vara vrt att testa d det faktiskt HAR gjort det p mig.

Plus/minustrden:
    http://www.lchf-forum.se/showthread....rldens-problem

+ Svara p mne

Liknande mnen

1. Gr upp i vikt av lchf, vad gra?
    Av new i forum LCHF Nybrjare
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2011-06-30, 14:50
  2. Vfflor - tips p hur man kan gra mer LCHF
    Av Receptomaten i forum Matlagning
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2011-03-25, 18:28