+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Popcorn o lchf

LCHF, vad är det?
    Reg.datum
    Mar 2011

Popcorn o lchf

Undrar om man kan äta popcorn? Har hållit på i ett par dagar o mår utmärkt ännu så länge. Tacksam för svar om popcorn
    Har precis börjat med lchf dieten. Spännande att se hur det kommer att påverka mig. Förhoppningsvis går jag ner i vikt :-)

SV: Popcorn o lchf

nej, majs är ju stärkelserik, och kolhydratrik.

Extremt intresserad
    Reg.datum
    Jan 2011

Alldeles för mycket kolhydrater gör ostflarn av riven ost eller torka skivor av lufttorkad skinka i stället om du måste ha snacks.55 gr kolhydrater

Mycket intresserad
    Reg.datum
    Sep 2010

Går och går...

Du går kanske inte ner i vikt om du äter popcorn, men är du jättesugen på det finns det väl inget som förbjuder dig. Men det är nog inte något du bör äta varje vecka, eller ens varje månad.

Lycka Till!
    [color=#400000]”Galenskap är att göra samma sak om och om igen, och förvänta sig ett annat resultat.”
    - Albert Einstein

Aily Adams Rockar Fett!

LCHF, vad är det?
    Reg.datum
    Mar 2011

Tack för svaren!!
    Har precis börjat med lchf dieten. Spännande att se hur det kommer att påverka mig. Förhoppningsvis går jag ner i vikt :-)

Jag vill bara dela mina erfarenheter, har gått på lchf sen en vecka före jul. Det är alltså drygt en månad. På den tiden har jag minskat 14 cm runt midjan. Det har resulterat i att jag i princip tappat två storlekar i jeans. Då ska jag tillägga att jag har en ätardag i veckan! Då äter jag det jag gillar och tänker inte ett dyft på kolhydrater. Jag gillar inte att man ska måsta göra avkall på att njuta av livet. Det kan bli 3 vinglas och en god middag med kött och gratäng. Men skillnaden är att jag håller ner lite på portionerna. Så att äta lite popcorn en par gånger i månaden är då inget jag skulle må dåligt av, snarare tvärsom. Det blir så mycket lättare att hålls hårt på intaget dom övriga 6 dagarna av veckan med en ätardag. Det kanske inte fungerar för alla att göra så, det kan jag inget om. Det fungerar dock bevisligen för mig...Kör hårt och lycka till alla!

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Bio popcorn...bra ersättning?
    Av korvmojjen i forum LCHF Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 09:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får posta nya ämnen
  • Du får posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer