Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: LCHF farligt eller inte?

LCHF, vad är det?
    Reg.datum
    Jul 2012

LCHF farligt eller inte?

Man hör så mycket " olika" sägelser om LCHF , om att det inte är bra för hjärnan, man blir trött och orkeslös av för mycket fett, ... jag vet inte vad jag ska tro!? Vad tror ni?! Själv gick jag ner 5 kg på en månad för ett tag sedan, men har gått upp i vikt igen...hoppas på minst -20 till nyår, - 3-5 kg/månaden?

Någon som bor i Göteborgs området som vill ha följe?!

Hejsan Johanna,

När jag började gå ner i vikt för ca 2 månader sedan så började jag inte med LCHF, visste
    nämligen inte om att det fanns särskilda namn på olika kostsätt. Jag hittade Anna Skippers sait,
    kopierade vartenda recept hon hade där och kilona började rasa, 18-19 kilo är borta nu.

Men jag blev också mycket trött och slö, musklerna blev matta å allt möjligt, (trodde att jag hade
    influensa eller nåt) och den maten var full av allehanda näring. Men efter ett tag mådde jag bättre.

Så, vad jag tror är att kroppen behöver en viss tid att anpassa sig till den nya maten, oavsett vad det är.
    Anna själv säger på sin hemsida att man kommer att få influensaliknande symptom under den första tiden men
    sen ska det tona bort, och man blir piggare.

Man får förståss vara vaken för man ska ju inte gå å må hur dåligt som helst, heller. Jag tror det fungerar på liknande
    sätt oavsett vilken sorts mat man väljer att äta. Men, vitaminer och mineraler är viktigt, och får man inte i sig tillräckligt
    så kommer sjukdomarna som ett brev på posten. Balanserad kost är nummer 1 i min bok.

Hoppas det hjälper...

LCHF, vad är det?
    Reg.datum
    Jul 2012
    Hej! Tack Lisbet! Hur har du gjort med ticker factory, hur får jag den på min sida?

Citat Ursprungligen postat av johanna34 Visa inlägg
    Hej! Tack Lisbet! Hur har du gjort med ticker factory, hur får jag den på min sida?
    Vassego! Kul att kunna hjälpa lite.

Jag skrev på det andra stället där du frågade om Tickern.

Här: http://www.lchf-forum.se/showthread....657#post392657

Lycka till!
    Senast redigerat av lisbet den 2012-07-18 klockan 17:45.

Intresserad krysoprass avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Det är i början man blir trög och tung i kroppen samt tankspridd. Det går över om man härdar ut =)

Det kan vara farligt, precis som alla andra dieter.
    Man behöver inte bli trög och tung i kroppen, inte ens i början.
    /Note

Allt jag skriver angående LCHF är baserat på personliga erfaranheter om hur MIN kropp har reagerat på dieten.
    Det behöver inte betyda att allt fungerar på dig, men kan vara värt att testa då det faktiskt HAR gjort det på mig.

Plus/minustråden:
    http://www.lchf-forum.se/showthread....rldens-problem

LCHF, vad är det?
    Reg.datum
    Jul 2012
    Citat Ursprungligen postat av qwe Visa inlägg
    har du gått över till någon annan diet?

Citat Ursprungligen postat av johanna34 Visa inlägg
    har du gått över till någon annan diet?
    Nä, hur så?

(Eller jag äter iofs inte strikt LCHF, men jävligt LC.)
    /Note

Allt jag skriver angående LCHF är baserat på personliga erfaranheter om hur MIN kropp har reagerat på dieten.
    Det behöver inte betyda att allt fungerar på dig, men kan vara värt att testa då det faktiskt HAR gjort det på mig.

Plus/minustråden:

Intresserad krysoprass avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Citat Ursprungligen postat av qwe Visa inlägg
    Hur undviker man att bli trög och tung i kroppen i början då? Alla lchfare som tränar beskriver den här tunga, tunga kroppen, mjölksyran, svetten, andfåddheten osv. En del hävdar bestämt att det inte går att träna på lchf. Många säger att man ska låta bli att träna de första veckorna/månaderna på lchf. Jag gjorde tvärtom, tränade på som vanligt trots att jag kände mig som en flodhäst. Det tog 5-6 veckor, sedan gick det trögtrötta, tungstampiga över alldeles. Jag tror ju det hade tagit längre tid om jag bara satt mig och pösmunkat i soffan, men det var aldrig ett alternativ för mig, jag vill träna.

Jag gjorde inget speciellt. Jag fick bara inga symptom.
    /Note

Plus/minustråden:

Liknande ämnen

1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 09:09
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 21:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar