Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fakir

Mycket intresserad Limps avatar
    Reg.datum
    Jun 2012

Fakir

Jag har ätit fakir i stort sett sedan jag började med LCHF och har inget problem med den låga nivån kolisar... vad jag känner till. Undantagen i antalet dagar kan jag räkna med med mina fingrar. Att det blivit så, har helt enkelt berott på att jag ätit uteslutande det jag gillat och bl.a har grönsakerna då fått ligga kvar hos "torghandlaren".

Vad tror ni... är det bra eller dåligt i längden ? Jag äter iofs multivitaminer också, eftersom grönsakerna ej finns på min tallrik. Men jag har börjat fundera hur fakir egentligen påverkar mina blodsockervärden på sikt ? Kan fakir vara skadligt i längden... vad är det för födoämnen jag går miste om, när jag nästan nollar kolhydraterna ?

Måttligt intresserad
    Reg.datum
    Aug 2012
    Jag har också funderat på detta. de grönsaker ja äter är i princip bara spenat och vitkål. Man får ju i sig lite kollisar från cf och smetana men min totala summa blir sällan över 5g. Bestämde mig för att inte tänka mer på det förrän det gått ett halvt år. Men nog ligger det där gror, i bakhuvudet.

Jag har liknande funderingar. Har ätit strikt lchf i 2 år och strikt lchf de senaste 5 veckorna. Inga kolhydrater förutom de i smör eller enstaka bit vitkål. Jag har blivit rekommenderad att äta D-vitamin, magnesium. Själv undrar jag över C-vitamin och om andra ev brister

Intresserad krysoprass avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Här är ytterligare en intressant länk om varför man bör äta grönsaker, i synnerhet kålväxter. (Men man ska förstås äta dem med viss moderation eftersom de påverkar sköldkörtelfunktionen, inte häva i sig kilovis om dagen.)

http://www.huffingtonpost.com/dr-mar..._b_530494.html
    Senast redigerat av krysopras den 2012-10-10 klockan 11:32. Anledning: komplettering

Liknande ämnen

1. Fakir
    Av Mariejonsson i forum Allmänt om LCHF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 19:08

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg