Nitma

Forumsvar skapade

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 176 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • som svar på: Ge mig socker! #85467
    Nitma
    Deltagare

    måndag 2017-05-22
    Frukost kl 8 : frökruse med ägg och tomat

    som svar på: Ge mig socker! #85466
    Nitma
    Deltagare

    Är väldigt kul att läsa det jag skrivit innan. Hoppas på att få lite motivation igen.. Är uppe över 90 kg nu. Fan!

    som svar på: Ge mig socker! #85465
    Nitma
    Deltagare

    Det var alltså tre år sen jag skrev här. Galet vad tiden går fort. Jag var i min livs form då. Nalkande magrutor hade jag, mycket pga fasta. Vet inte hur bra jag mådde av det egentligen. Nu har jag gått upp 20 kg sen dess. FAN! galet onödigt, efter allt slit ja la ner. Just nu består min kost av mycket Mcdonalds, godis, chips, glass. Äter det jag är sugen på. Är inte taggad på att gå tbx till ägg och kött igen. Men vet att det är en vanegrej. Efter nån månad så funkar det, men det är svårast att ta sig igenom början. Men någon förändring måste jag göra för jag kan inte gå upp mer i vikt. Så börjar skriva här igen för att försöka få tbx motivationen.
    Dagens

    kl 14: islatte och cheeseburgare från max
    20: lammracks, mozarellasallad, jordgubbar till efterrätt

    som svar på: Ge mig socker! #85464
    Nitma
    Deltagare

    mån 23 sep: fasta fram till 16
    16: kött, sallad, sås, 100gr sockerfrichoklad, 4 päron
    (huvudvärk, trött)
    20: fläskbitar m steaksauce och tomat

    som svar på: Ge mig socker! #85463
    Nitma
    Deltagare

    Jaha då va de dags o börja om igen efter sommaren. Har skött mig riktigt dåligt senaste månaderna och har gått upp massor igen. Idag har inte börjat bra heller. Nedan är planen och målen för hösten. Jag ska skriva dagbok här under tiden, för att lättare hålla koll.

    sep: Fokus på att komma tbx till rutiner, tränig, mat, inget socker, baka, gör matlådor osv för att underlätta. Ät minst 3 gr dag, inget fastande!
    okt: striktare lchf/paleo (ingen frukt), 2-3 måld/dag + fasta 1 dgr/vecka. Kondition 3 dgr/vecka, styrka 3 dgr + ridning. Nykter månad? Ner till 75 kg.
    nov: Håll rutiner, fortsätt m träning, fasta 2 dgr/vecka. Ner till 72 kg.
    dec: Lägg i högsta växeln, mer kondition kanske? Nere på 70 kg innan jul!!!

    som svar på: Ge mig socker! #85462
    Nitma
    Deltagare

    Kunde inte sova på natten till tisdagen, mådde illa så fort jag rörde mig. Fortsatte hela tisdagen, låg i sägnen hela dagen. Kände att jag va tvungen att få i mig något så beställde pizza vid 18 tiden. Blev bättre några timmar efter det. Träningsvärken är vidrig just nu. Men nått jag har insett är att jag måste äta ordentligt efter träningen, räcker inte med proteinpulver.

    som svar på: Ge mig socker! #85461
    Nitma
    Deltagare

    mån: fastat!
    17.30 BCAA
    18: skivstångintervall (sjukt stark i början av passet, sen gick de utför..)
    19: proteinpulver

    som svar på: Ge mig socker! #85460
    Nitma
    Deltagare

    lör
    oppsies m skinka, ost
    lamm, sallad, sås, glass, ischoklad
    sön:
    fläskfile, bea, sallad
    godispåse, nötter, tårta GAHH

    som svar på: Ge mig socker! #85459
    Nitma
    Deltagare

    fre:
    17-20:
    oppsies m skinka, ost
    saffranskaka
    tacos, lchf glass
    20->
    5 glas rödvin

    som svar på: Ge mig socker! #85458
    Nitma
    Deltagare

    Mål 1 feb-1 maj:
    – alkohol max 2 gr/månad
    – träna varje dag
    – ner 5 kg (bort m fettet)
    – fasta en dag i veckan
    – undvika mejeriprodukter
    – käka kokosfett varje dag
    – 1-2 måltider/dag (öka fetthalten)
    – försök för gudsskull att undvika sötningsmedel

    som svar på: Ge mig socker! #85457
    Nitma
    Deltagare

    Herregud vad jag fuskar när jag inte skriver här.. Nu är det dock dags för tre månader hårdkörning!! Så måste tvinga mig o gå in här.. Ska ner iaf 5 kg i fett, sen får musklarna gärna fortsätta växa.
    Denna vecka:
    mån:
    lchfpasta o köttfärsås m steviaketchup
    fincrisp, bregott, skinka, ost
    tis:
    14: lchf-pizza (stor portion)
    20: resturang oxfile, choklad, nötter, viiin!
    ons:
    fasta hela dagen, bcaa innan träning 1h spinning, proteinpulver efter träningen
    tors:
    11 croque-monsieur-lchf-style
    16: nötter o choklad
    17:30 lchpasta m köttfärsås o steviaketchup
    19 ridning

    som svar på: Ge mig socker! #85456
    Nitma
    Deltagare

    Längesen jag skrev här nu. Ligger under 70kg nu, stabilt. Har vart sjuk, så har blivit typ noll träning sista månaden. Men nu är jag igång igen. Funderar på hur jag ska lägga upp kosten bra frånomed nu. Tanken är:

    Frukost: mellan 8-12 (när jag är hungrig) typ äggkeso-mackor, kaffe
    Middag: 16, tex lchfpasta, kött, ren mat
    Träning ca: 17-19 BCAA innan, proteinpulver efter.

    Mina funderingar är:
    – borde jag ta mer BCAA, även efter träning? Och/eller på morgonen när jag vaknar för att få musklerna i ”växläge”?
    – Borde jag köra urbosol? (känner inte att jag blir starkare..)
    – Har vart nykter 3 mån, tror min stadiga vikt beror mycket på det. Vågar jag dricka igen?

    som svar på: Produkter sötade med stevia #91847
    Nitma
    Deltagare

    Jag har köpt ketchupen och jag ÄLSKAR den verkligen! =D Tycker att om man sköter kosten i övrigt så kan man få ha ketchup på då o då. Mitt problem nu är att jag vill äta ketchup hela tiden istället för mat haha.. Menmen..

    som svar på: Ge mig socker! #85455
    Nitma
    Deltagare

    tisdag:
    15: mozarella, salami, tomat
    16: max lchf brugare
    19: hallon, rysk yoghurt, chocklad

    som svar på: Ge mig socker! #85454
    Nitma
    Deltagare

    måndag:
    10: 2 ägg, smör, salami
    17: kassler, broccoli, ost, keso

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 176 totalt)