1/1-13 Kära dagbok. 30 dagar till en ny kropp.

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost LCHF-Dagbok 1/1-13 Kära dagbok. 30 dagar till en ny kropp.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 179 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6091
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Kära dagbok
    idag vaknade jag med motivationen på topp, antagligen för att jag fortfarande var full. Men nu kommer en vit månad så…det är redan förlåtet.
    Frukost gick bra, äggröra och kaffe
    Lunch: kalkon, gratinerad sparris och lite sallad. För stor portion, men så är det dagen efter…
    Middag: kalkon och sparris.
    Kvällsfika: grönt te med cocosa.
    I morgon ska jag väga in mig känns inte kul, jag vikttoppade i förrgår och har nu fem kilo att bli av med till 1 februari.
    Natti natti

    #92159
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    2/1-13
    Kära dagbok
    idag är jag nykter men trots det lite snurrig i huvudet.
    För två månader sen slutade jag med nikotin, motion och LCHF, detta resulterade självklart i en mjuk och gosig bakdel som idag inte får plats i mina byxor.
    Vägde mig i morse och det var som väntat inte kul.
    57.0 kg och ett rumpmått på 100 cm. Tur man inte måste lägga ut bilder här. Nöff, nöff.
    Målet efter dessa trettiodagar är att bli en storlek 36 igen. Hitta balans, vara snäll mot mig själv och allt det där andra…bla…bla.

    Vill inte vara fet och konstant hungrig längre, punkt.

    Frukost: ett ägg, en tsk bregott, en skiva prickigkorv och kaffe.
    Lunch: grönpepparbiff, två msk fet sås, lite grönsallad 1/4 avocado
    middag: grönpepparbiff, fyra msk steksky, lite grönsallad, en sparris.

    Till kvällen blir det kaffe, te med cocosa om jag blir sugen.
    Fortfarande motiverad och har för första gången stöd från min omgivning. Kanske för att en sur Nöff, nöff, inte är lika glad som en 36:a.

    #92292
    AvatarLimp
    Deltagare

    När du nått ditt mål hur har du tänkt och äta efter det ?

    #92160
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    3/1-13
    Dag 3 av 30

    Hade svårt att somna igår och var dödens trött i morse.
    Frukost: 1 ägg 1 tsk smör kaffe
    Lunch: 1 pepparbiff 3 msk sky, lite sallad
    Fika: kaffe med cocosa (eftersom jag fick energibrist o var tvungen att orka jobba klart)
    Middag: kl 18:30 kalkon, sås på ca 1 dl grädde (för sambons skull) salladsblad.
    Har fortfarande bra motivation och tittade på när andra käkade wienerbröd utan att känna minsta avundsjuka.
    Lite yr, lite matt och magen är gasig.

    Sov sött

    Som svar på frågan vad jag ska äta efter mina trettio dagar så: mat. Min ambition är att köra ett LCHF år, med rivstart fram till 1/2.

    #92161
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    4/1-13
    Kära dagbok
    idag blev det frunch kl 11.30;
    äggröra på 2 ägg, 2 msk grädde. 3 skivor bacon. Kaffe.
    Middag; 1 kotlett, 2 champinjoner, 2 msk bea och lite grön garnityr. Kaffe.
    Till kvällen är det planerat the med cocosa om jag blir översugen.
    Hade tänkt köra fakir, bara protein och fett, första veckan men smygstartade för att inte tappa stödet från omgivningen. Fungerar viktnedgången så kan jag köra så här. Om inte så får det bli fakir nästa vecka.
    Har lite huvudvärk och får dricka mer. Lite slö både i tanke och kropp. Har fortfarande ambitionen på topp, det här ska gå. Förkylning kvar i kroppen så motion påbörjas på måndag igen. Fick gå på toa idag…det var ju toppen :thumbsup-smiley:… Ska äta mer cocosa, det brukar smörja fint och dessutom sätta fart på ämnesomsättningen.

    #92162
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    @Limp 395427 wrote:

    När du nått ditt mål hur har du tänkt och äta efter det ?

    Mitt mål är att hitta en LCHF variant som är skräddarsydd för mig. Mår bra av mycket grönsaker men de stoppar min viktnedgång. Kommer efter att jag blivit viktstabil äta mer grönsaker, nötter, gräddsås, ost och unna mig vin ibland. Vanlig LCHF men utan mjölk.

    #92163
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Dag 5 LCHF/UFO

    Kära dagbok
    igår kväll kände jag mig plötsligt superpigg och körde ett träningspass och efter det blev det lite rester från currykalkonen.

    Idag har jag ätit
    Frukost 9:00 1 ägg, bregott, 1 cm medwurst, kaffe.
    Lunch 13:00 1 kotlett 2 msk bea, 1 msk avocado och purjolöksströssel.
    Fika 15:00 kaffe med cocosa
    Middag 19:00 hamburgare, bea, ett salladsblad, 4 skivor ost.

    Bea är inte så gott längre, ska göra egen i morgon så kanske det blir bättre.
    Blir jag sugen till kvällen så blir det bubbelvatten och medwurstschips.
    Såg att fem koppar kaffe ger 3 g kolhydrater, tänkvärt.
    Idag är jag lättare i sinnet, igår em hade jag väääldigt kort stubin.

    #92164
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Dag 6
    Idag vaknade jag med 40 fina utslag i ansiktet. Ser ut som allergi men har dem bara i ansiktet. Inte kul. Brukar bli bättre i hyn med LCHF, men inte den här gången. Håret ser ut som det fått en oljeinpackning också, funderar på att sjukskriva mig i morgon 😭

    Frukost: äggröra på 2 ägg, smör, kaffe.
    Lunch: hamburgare, bea, rödlök.
    Middag: 3 skivor bacon, 3 champinjoner, 3 msk grädde.

    ikväll får det bli te och cocosa om jag blir sugen.
    Motion 1 h.
    i morgon är det vägningsdag, hoppas på 1 kg, min kropp brukar sällan släppa mer per vecka även om jag kört hårt.

    #92165
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Dag 7 = vägning

    Vågen stannade på -1 kg prick. Mycket nöjd(tog -0.7 kg veckan innan när jag smygstartade).
    Det som förvånade mest var måtten. Det blev – 1 cm över rumpestumpen men totalt – 15 cm! Då har jag mätt; bröst, biceps, höft, bredaste rumppartiet, och lår. Största förändringen var midjan där jag tappade hela 6 cm.

    Är fortfarande prickig och utslagen svider. Har sökt runt lite och sett att flera som kört väldigt lågt med kolhydrater och samtidigt ätit mycket cocosa och grädde har drabbats. Jag har tålt båda förut men ska dra ner på intaget av grädde och låta bli cocosa den kommande veckan.

    Igår kväll blev det huskur; 2msk linfrö och 1tsk psylliumfrön toppat med en liter vatten=toabesök idag vid lunch :thumbsup-smiley:

    Frukost: prickig korv, ost, kaffe.
    Lunch: hamburgare, 1/2 avocado, 1 msk bea, kaffe.
    Middag: planerat tonfisk i olja, kaffe.

    Efter mätningen känner jag mig nu superpeppad att dra av vecka två!

    #92166
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Dag 7 = vägning

    Vågen stannade på -1 kg prick. Mycket nöjd(tog -0.7 kg veckan innan när jag smygstartade).
    Det som förvånade mest var måtten. Det blev – 1 cm över rumpestumpen men totalt – 15 cm! Då har jag mätt; bröst, biceps, höft, bredaste rumppartiet, och lår. Största förändringen var midjan där jag tappade hela 6 cm.

    Är fortfarande prickig och utslagen svider. Har sökt runt lite och sett att flera som kört lågt med kolhydrater och samtidigt ätit mycket cocosa och grädde har drabbats. Jag har tålt båda förut men ska dra ner på intaget av grädde och låta bli cocosa den kommande veckan.

    Igår kväll blev det huskur; 2msk linfrö och 1tsk psylliumfrön toppat med en liter vatten=toabesök idag vid lunch

    Frukost: prickig korv, ost, kaffe.
    Lunch: hamburgare, 1/2 avocado, 1 msk bea, kaffe.
    Middag: planerat tonfisk i olja, kaffe.

    Efter mätningen känner jag mig nu supertaggad att ta vecka två.

    #92293
    AvatarLimp
    Deltagare

    Dra inte ner fettet, då stannar kanske viktnegången av. T.ex är en matsked bea bara en droppe. Öka bean istället… välj också utländsk högfet salami på 45% istället för svensk prickig korv.

    #92167
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    @Limp 395449 wrote:

    Dra inte ner fettet, då stannar kanske viktnegången av. T.ex är en matsked bea bara en droppe. Öka bean istället… välj också utländsk högfet salami på 45% istället för svensk prickig korv.

    Kör finfin medwurst köpt på rulle, har slängt förpackningen så jag kan inte kolla exakta siffror men vet att den är bättre än vanlig prickigkorv. Skriver prickig korv av ren slöhet.
    Får jobba på att få upp fetthalten om jag nu skippar cocosan en vecka. Kryddsmör känns som min grej och smör i äggröra är mums. Bea har jag lite svårt att äta mycket av…numera.

    #92168
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Dag 8 av 30

    Inte yrslig längre men ser ut som om jag fått vattkoppor (bara i ansiktet).

    Frukost: äggröra på 1,5 ägg, smör, bregott, 2 ostskivor. Kaffe.
    Lunch: köttfärssås. Kaffe.
    Middag: kyckling och chilibea.

    Motion: 1 h.

    Känner mig godissugen ”som om det fattas något”. Lite otålig idag, vill att det ska gå fortare, men jag kände på byxorna idag att det går åt rätt håll.

    #92169
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Dag 9 av 30
    igår var jag sötsugen….sötsugen…SÖTSUGEN! Kände för att ge upp och tömma resten av julchokladen, ölen… Men skärpte till mig, gav mig själv en mental örfil och knäckte 3 hasselnötter och åt dem långsamt. Pust, faran över.

    Frukost: 5 ostskivor, bregott, en skiva leverpastej, kaffe.
    Lunch: kycklinglår, starkkorv med 1 msk röra. Kaffe.
    Middag: kyckling chilibea.

    Motion: 45 min.

    Ska äta linfrö varje dag; bra för krånglande hormoner och mage. Nu när utslagen börjar ge med sig så ska jag testa cocosa igen; bra fetthalt, bra mot alzheimer, bra för hyn (men kanske inte i mitt fall då :P)

    Det går sakta nu, känner mig otålig men får tänka på de -15cm jag tog förra veckan.

    #92170
    AvatarCountrygirl
    Deltagare

    Dag 10 av 30
    Energin idag var sprudlande och jag tog tag i ett gammalt motigt projekt.
    Frukost: 2 äggulor, bregott, 2 ostskivor, kaffe, 1 msk linfrö+0.5l vatten.
    Lunch: kl 14:30 kyckling med mycket majonnäs
    Middag: kl 19:30 omelett; 2 ägg, kycklingskinn, 3 champinjoner, purjolök, 2 skivor salami, 30g smör.
    Tar en multivitamin varje dag och zink…när jag kommer ihåg. Är ju van att äta mycket grönsaker så tillsatta vitaminer känns lite b.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 179 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.