1477 kcal/ dag 28 g kh

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    esw
    Deltagare

Registrerade mig nyss på matdagboken efter att ha läst att man kan kolla sitt kolhydrat-intag och kalori-intag. Jag la in min mat från dagen och har tydligen ätit 1477 kcal idag. 129 g fett, 48g protein och 28g kolhydrater. 28g lät lite mycket och förstår inte vartifrån dom kommer. Sen undrar jag om 129 g fett låter rätt eller om jag äter alldeles för lite fett. Vore tacksam för hjälp.

jag
    Deltagare

Men du ska inte räkna kalorier… det funkar ju inte eftersom man äter så mycket fett.

Skit i kalorierna och räkna kolhydrater istället.

28 g kolhydrater på en hel dag är väl ok men om man vill ha snabbare viktnedgång så kan man försöka hålla sig under 20 g kh om dagen…ca 5 kh / måltid.

Vet att det är svårt att tänka hur man ska äta såhär i början… men jag försöker hålla mig till att äta ca 400 g kött om dagen… 200g lunch och 200g till middag (äter ägg till frukost) och till det gör jag någon sorts sås av 1 dl vispgrädde eller 34% creme fraich…och steker maten i riktigt smör.

Knuffa
    Deltagare

Strunta i att räkna kalorier! 🙂 Ät dig mätt på kött och smör och ät när du är hungrig. Förhöj smakerna med en skvätt grädde eller lite cf. Använd grönsaker som dekoration på tallriken och se upp med kolhydratstinna produkter som korv och mejerier.

esw
    Deltagare

Har gått mycket bättre idag. Efter att ha lagt in maten på matdagboken har jag idag tydligen bara fått i mig 0.58% kolhydrater 🙂 yeay!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.