16 mars till sista maj 2013 – jag blir strand snygg!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    sofie.d
    Deltagare

hej.
    Imorn kör vi!
    Mitt mål är -23kg, men åtminstonde -18kg minst till den sista maj.
    Jag vet att många tycker att det är ett högt mål, men jag ska klara det!!!!
    Jag ska iväg idag och handla in för den närmaste veckan.
    Ägg i alla former till frukost
    kött/fisk/fågel med sås och ev grönsak, ost till lunch och middag.
    Hallon och grädde om jag är nära på att trilla dit!

Träning kommer göras 3ggr/vecka på gym samt 3ggr/vecka långpromenad/powerwalk.

Pepp, tips och råd någon såhär inför starten?

Nu kör jag, stranden i sommar ska jag vara din bästa och snygga vän!

djudjie
    Deltagare

Välkommen , gott att du är peppad redan 😀
    tips är väl att skriva upp vad du äter o kolla hur det funkar….tex omman får i sig mycket kolhydrater via mejerier ( som jag själv)
    ha typ brieost ( om du gillart) o mörk möööörk choklad hemma o ta nån bit ifall suget blir jobbigt.. eller hallon med grädde..gött som bara den 🙂

jag är ingen mästare på tips ..behöver en hel del själv 🙂 menmen ..
    lycka till 🙂

sofie.d
    Deltagare

Tack djudjie!!!

Nuså är jag här igen, hade lite glömt bort den här sidan 😉
    Har hunnit väga in mig och börjat min andra vecka nu.
    Första invägningen visade på -3,9kg, det var i fredags den 22/3-13, nöjd!
    Dock har jag fallit för frestelsen 2ggr, jag vet det suger!! Och inte ens inom lchf! Lösviktsgodis!!!!! 🙁
    Men nu ska jag på det igen, lr fortsätta äta för maten har gått suveränt. Sockret är min bov och stora last!
    Jag ska bli bättre på att skriva matsedeln här, dagligen förhoppningsvis.
    Träningen ja, den har inte heller varit på topp! 🙁
    Men jag kommer igen! Skam den som ger sig!

djudjie
    Deltagare

Ändå wow att ha gått ner såpass fastän du ätit godis 😀
    Hos mig är det stiltje totalt.. iof fallit i träsket jag med..menmen..
    börja träna lite lätt o öka..:. jag börajde springa men nu ida ffick jag såå ont i mina knän o upp i låren…:(

jaja vi kämpar 🙂

sofie.d
    Deltagare

Ja men nu känns det inte bra denna vecka, får se hur vågen visar på fredag! 🙁
    Hoppas det släpper snart, ett litet – är alltid ett – så!
    Jag har bytt gym, där kan jag både simma och gymma. och simma är det bästa jag vet! dock ska jag inte sätta igång med det fören efter påsk. läääägtar som fan!!

sofie.d
    Deltagare

Nej nu har jag varit alldeles för slö både i att skriva här och vad gäller mat och motion, har tappat motivationen lite precis innan påsk och det har hållit i sig ett par dagar. Men nu så!

Jag måste verkligen sluta med att fuska med lchf-gottet! Det är ju därför jag kört igång med det här så varför underhåller jag sötnerven med substitut fattar jag inte!

Byta gym ska jag oxå, så nu får jag njuta av träningen för nu kan jag simma också på nya gymmet!! Ska bli så skönt! Tänkte köra igång på tisdag med det!

Tänkte skriva ner här vad jag äter o om jag rör på mig så det blir svart på vitt o ni får skrika på mig så jag får en tankeställare 😉

Vi kör från och med imorn, daglig dagbok!

sofie.d
    Deltagare

Dessutom vill jag inflika att nu två månader så är mitt mål 10kg ner, hoppas jag klarar det! Det som jag skrev först har jag strukit och skjutit framåt i tiden 🙂

kemilararen
    Deltagare

Igår åt vi lchf tårta gott men det händer ju bara vid enstaka tillfällen. Kämpa på men tänk på att om du tränar behöver du mer protein. Minst 1g/ kroppsvikt i kilo

sofie.d
    Deltagare

Jo om det händer ibland kemiläraren men nu är det varje dag, så det ska bort! så får väll trappa ner kanske o unna sig nått lchf gott på helgen ist..
    Åh ok, några tips på det? ska man äta innan träning eller efter osv?

sofie.d
    Deltagare

Dagen då!:
    Frukost: Äggröra på 2ägg och ett halvt paket bacon till.
    ”Mellanmål”: 2 bitar stevia mjölkchoklad och 1 glas cola zero + 4 prinskorvar
    Lunch: 2 kycklingspett, sås och liten sallad till, en burk cola light
    Middag: 2 kokta ägg med tonfiskröra + 2 (!!!) glas trocadero light.
    Efterrätt: Hallon m. sukrin på & grädde smaksatt med vaniljpulver

Var på badhuset med syskon o syskonbarn, blev en del simmande och spring i trappor dock inga längder 🙁 men det är ju imorn jag ska sätta igång allvar med träningen.

Och vad gäller maten, ser ni!! Det är det att jag känner ett sug efter att äta nått hela tiden ju bara onödiga mål och drickorna är min största last!!!
    Måste skriva ner det här så får man svart på vitt, hoppas det kan hjälpa mig att dra ner på det!

sofie.d
    Deltagare

Dagen:
    Frukost: Omelett på 4 priskorvar och 2 ägg + lite majjo + 1 kopp te med en halv matsked steviaströ. Tager vad man haver blev det..
    Lunch: Ingen.
    Mellanmål: Råka smaka några bitar, kanske 15g av sonens godis. Vanligt godis alltså 🙁
    Middag: 5 cvevapcici (stavning?)5 bitar broccoli 5 mini mozzarella + en halv matsked creme fraich och en halv matsked tomatsalsa (egengjord) + Stort glas vatten.

Får se om jag klarar att stå emot mumsandet ikväll!!! HOPPAS!

Vi var på leklandet i över 4 timmar så en del bus och spring blev det. Men träningen har jag inte hunnit med ännu att starta, haft besök och imorn hinner jag nog inte heller gå o registrera och komma igång då det är bvc tid och kvalitetstid med syster.
    Lägg försöker träna upp psyket nu igen o bli en jädran anamma tjej igen! Ska fixa det här nu!

sofie.d
    Deltagare

hah! det är skrattretande att jag kallar mig lchf:are efter det där 250-300gram lösviktsgodiset jag tröck i mig på eftermiddagen…. Nu är det faaaan nog! Ush på mig!!!!
    Behöver inte ens skriva vad jag ätit i övrigt, maten går alltid galant. men lighten och godiset lockar mig alltid i fällan..
    Har iaf lånat hem en cykel så imorgon brummar jag iväg till gymmet och skriver in mig och tar ett jävla pass och tittar inte åt det där jävla sockerstinna grejerna..

sofie.d
    Deltagare

Nu har jag varit iväg och skrivit in mig på nya gymmet och tagit det första stegen där inne.
    Det blev 2,5km på löpbandet, 5km cykel, 15×3 på 4 olika maskiner och 20 längder simning.
    Maten såhär långt:
    Frukost, ingen pga pf
    Lunch åts kl 14.30, omellett med två ägg, 3 champinjoner och 3 mini mozzarella + ett finkrisp med bregott och ett stor glas vatten
    Middagen blir kyckling, återkommet om det 🙂

Slacktivisten
    Deltagare

Du verkar äta extremt lite. Inte så konstigt att godiset lockar.

Limp
    Deltagare

Ja… LCHF och hård träning går sällan ihop i början. Kroppen behöver vänja sig vid det nya tillståndet liksom knoppen också att hantera nya känslor och upplevelser. Man behöver i regel inte heller träna för att gå ner i vikt. Har man koll på sitt intag, mår man som en kung eller drottning och går ner ändå. Inte behöver man gå hungrig heller eller känna speciellt mycket sug. Ett stort sug klassar jag dock som en varningssignal för att kosten är kanske inte rätt, eller att kroppen får inte tillräckligt med näring.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.