20 veckors utmaning!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4998
    Anonym
    Gäst

    Dags att börja om på ruta ett, har varit utanför banan helt ett tag nu.
    Imorgon sätter jag igång, fredag den 13 ska bli en lycko dag!

    Har som mål att ta mig igenom 20 veckor, om 21 veckor är det 1 juni.
    Alltså efter det inte långt kvar till bikinisäsong och iår vill jag bada!!

    Även om målet är 20 veckor så ska jag ju ändå självklart fortsätta efter det, men om 21 veckor vill jag trivas med min kropp:)

    #76805
    poeta
    Deltagare

    Spännande. Känner lite likadant (fast har inte hamnat utanför banan på ett tag..)

    Hur mycket övervikt har du som du vill tappa till juni?

    Själv vill jag tappa 5 kilo fett… Då skulle jag vara så nöjd! Har tappat 35 kilo hittills. de sista sitter riktigt riktigt hårt… svårt..

    #76788
    Anonym
    Gäst

    Jadu, just nu står vågen på 75. Har gått upp 5 kilo sen några veckor innan jul.
    INTE KUL! Men å andra sidan är det ett bevis på att jag inte ska äta kolhydrater!
    Så till juni, kanske 10 kilo. Men det får gärna bli mer förstås:)

    Började dagen med en morgon promenad på raskt tempo i 40min, sen fot jag till gymmet för ett konditions och styrker pass. Nu är bara frågan vad man ska äta till frukost…

    #76789
    Anonym
    Gäst

    Hamnade lite ur banan då jag var dålig i helgen.
    Så idag får blir den officiella starten, så nu är det en 20 veckors utmaning med mat och träning på schemat. Vill vara lite lättare den 1 juni:)

    Har idag börjat med PF, så åt frunch vid klockan 12. Blev 100g bacon med två stekta ägg.
    Gick upp tidigt idag och for till gymet kl 6.30, kändes bra. Har just nu svårt för att ta ut mig riktigt.
    Dels har jag ont i halsen och så är det ju jobbigt att träna hårt. Så jag jobbar på det.. När jag kom hem tog jag en rask promenad på 40 min, sen blev det duschen sen var jag helt utslagen så jag somnade.
    Kände ändå att det var jag värd, för jag hade faktiskt varit duktig.

    #76790
    Anonym
    Gäst

    Till middag blev det två grillade kyckling ben och ca 60g ost med lite smör.
    Hoppas att man håller sig till kl 12 imorgon.

    #76791
    Anonym
    Gäst

    Frukost 11.00 blev ett paket bacon och sex skivor hushållsost med en liten klick smör.
    Förmiddagsfika blev en kopp kaffe med grädde.
    Lunch kycklinggryta gjord på grillad kyckling, purjolök, cf och grädde. Till det serverades det lite salta jordnötter.
    Nu middag, en klick turkyoghurt med lite vaniljpulver.

    Haft ont i huvudet och jag har mått lite illa hela dagen. Blev hungrig långt innan 12 idag så åt lite tidigare. Var ute och gick långt innan jag åt och jag blev hungrig. Så massa bubbelvatten höll mig mätt fram till 11 iaf.

    #76792
    Anonym
    Gäst

    Inne på dag 3, har haft huvudvärk de 2 första dagarna. Hoppas inte på det idag också.

    Avslutade dagen igår med en promenad på 40min och startade idag med samma runda.
    Igår när jag gick hade jag sådan energi så att jag lätt skulle kunna gå samma vända direkt efter.
    Men bror min ringde då han skriver ett skolarbete om LCHF, så jag var tvungen att gå hemåt och hjälpa honom:)

    Åt frukost för en timme sen, blev 1/3 paket bacon och en kopp kaffe med 40g grädde.
    Blir nog ingen PF just nu. Känner att det inte behövs. Äter ändå inte så mkt under dagarna.
    Känner mig mindre uppsvälld och pluffsig idag om man jämför med i söndags:)

    Är dock trött på allt som har med frukost att göra – Då i ägg och baconväg. Så idag ska jag köpa lite yoghurt att äta istället.

    #76793
    Anonym
    Gäst

    Precis ätit lunch, gjorde ett block torsk i ugnen. Gjorde en sås på 2dl grädde, en klick tomatpure, salt, vitpeppar och dill som jag hällde på. Till det blev det en klick smör, 3 brysselkålshuvud och 3 blomkålsbukettet. Mums!

    #76794
    Anonym
    Gäst

    Middag 50g ryskyoghurt. Jag mår illa idag:(
    Inte ätit så mycket känns det som och är egentligen inte hungrig.
    Men 800kcal kan väl inta vara friskt bra att äta, känns lite..

    #76795
    Anonym
    Gäst

    Frukost: Många skivor hushållsost, 1 skiva skinka och en skål mer grädde och ryskyoghurt+Valnötter, solroskärnor och kanel.
    Lunch: Lite grillad kyckling.

    Mår illa just nu, men samtidigt är jag hungrig…

    Middag: Två små biffar med lite bacon och ryskyoghurt med grädde och kanel.
    +Ett fruset hallon att sutta på nu, sugen på något..

    #76796
    Anonym
    Gäst

    Vaknade jätte hungrig, så har precis fått i mig tre små biffar och lite ost.
    Det satt fint!

    #76797
    Anonym
    Gäst

    Usch, min frukost står mig i halsen nu. Mår illa!

    #76801
    mctrollet
    Deltagare

    Prova minska grädden lite och gör ett gott kryddsmör…??

    #76798
    Anonym
    Gäst

    Äter inte alls mycket grädde faktiskt, men ska minska lite på mejerierna:P

    Haft ett konstant illamående hela dagen fram till middagen vid 7, fick i mig tre små bitar fläskfilé, med fyra små brysselkål och lite gräddsås.
    Därefter kändes det bättre men fick ett fruktansvärt sug.. Köpte hem lchf glass idag för att testa, så slank ner lite sånt, med tre hallon. Sen åt jag lite yoghurt med vaniljpulver och kanske 10g hackade valnötter och pekannötter.

    Hoppas på bättre dag imorgon!

    #76799
    Anonym
    Gäst

    Frukosten intagen strax jobb.
    Blev ryskyoghurt med lite grädde och 5g blandade nötter och två ost och skinkrullar med lite smör.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.