3350 kalorier på en dag!!!!!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Shit pommes…. :'(
    Har just reggat mig på matdagboken å fyllt i allt jag ätit idag… Totalt blev det 3350 kalorier!! Har tränat lite så jag fick äta lite mer än utan träning men ändå – det är ju hur mycket som helst! Bara middagen 1512 kalorier – 900 drygt av dem var smöret och grädden i såsen… Hur sjutton ska man kunna äta så mycket fett utan att det rusar iväg i kaloriemängd!???? För nog måste det väl ändå vara så att man måste göra av med det man äter för att gå ner i vikt???

Dessutom var dagen tydligen inte så low carb som jag trott…
    Summan ser ut så här:
    Fett: 263 g Protein: 106 g Kolhydrater: 53 g 3351 kcal

Nya tag imorgon… 😮

Deltagare

Precis, 53g kolhydrater är lite mycket. Det är vad jag äter på tre veckor… Oroa dig inte för kalorierna utan kolhydraterna…

Deltagare

Jättebra att du använder matdagboken för att registrera vad du äter, det gäller bara att få med allt du stoppar i dig.
    För mig tog det ett par veckor att lära mig vad som var mina kolhydratfällor, det syntes tydligt i matdagboken.
    Jag låg runt 40-50 g kolhydrater per dag under första veckan för att arbeta mig nedåt, jag låg också med ett ordentligt kaloriöverskott första två månaderna och gick ändå ned i vikt.
    När jag skulle minska ned på kolhydraterna försökte jag få in så mycket ägg som möjligt i kosten så jag blev ordentligt mätt utan att fundera på hur många kalorier det blev.

Ha inte för bråttom med att ligga inom ramarna för strikt LCHF, max 10 g kolhydrater per dag, utan försök med hjälp av matdagboken sakta men säkert arbeta dig nedåt.

Deltagare

Helt rätt, nya tag och ta ner på kolhydrater ordentligt. Du har koll vad allt innehåller, då blir det lätt! 🙂

Deltagare

Men det är ju verkligen supersvårt!!!
    Känns inte som att jag vågar äta ngt alls… 🙁
    Kör falukorv å blomkålsmos nu till lunch men det verkar inte vara så himlans bra det heller… Blomkålen kokar nu å så ska jag ha i smör å grädde, men vågar jag ha i ost eller rusar kolisarna iväg då!? Falukorven är 4g kolhydrater i… Kokar samtidigt spagetti till resten av familjen men det är ju lättare att ”se” att jag inte ska äta av den… oj oj oj… är redan uppe i 19g kolhydrater idag (när jag räknat med lunchen alltså…) 😮 😮

Deltagare

Det finns ju ost som har 0 kh i den andra 0-1g kh i, kolla efter gräddostar.
    Den jag har nu är en liten rund ”stock” med röd förpackning. Sedan finns det boxholms gräddost, den har typ 0-1g kh i, lite större ”stock” dryga kilot och ett par kr per kilo dyrare än den lilla röda (båda ligger rund 100kr/kg)

Deltagare

Jag gjorde ungefär som Perjoh skriver här, jobbade ”ner” mej i kolhydrater, provade mej fram. Om du tex byter ut korven mot nåt kött, som är 0 kolhydrater, och sen tar du bara en liten bit blomkål med smör på istället för blomkålsmos, så har du kommit ner mycket i kh. Kött, fisk, kyckling, ägg o smör har du inga kh i alls, så där kan du ösa på, det är i grönsaker och mejerier som det finns kolhydrater i och som du ska vara lite försiktigare med. Men allt beror på vilken nivå av kh du vill ligga på, dom flesta behöver komma ner väldigt lågt när det gäller kh för att gå ner i vikt, men det är olika.

Mamita

Deltagare

Ta inte allt på en dag, gör bara ditt bästa, och vem vet, du kanske går ner ändå, skulle inte förvåna mig! Kolla om en vecka mot ditt matsedel, då ser du bättre. Och det gör vi också på forumet. Då får du höra vad vi tycker. Mät dig överallt på kroppen, väg dig en gång i veckan. Vikten kan pendla upp och ner varje dag, så väg dig inte för ofta. Det kommer gå bra! 🙂

Deltagare

jag gör mitt blomkålsmos utan grädde, bara smör=)

Deltagare

Tack för allt pepp!
    Gräddosten är inköpt! 🙂
    Måste väl erkänna att falukorven är lite ur ekonomisk synpunkt åxå… Som mammaledig har man det ju inte alltför fett – fast man ska ju äta fett.. hi hi hi

Deltagare

men baccon kan du hitta jättebilligt;)

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.