Äter jag för mycket?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2529
    crizziepalm
    Deltagare

    Frukost:
    2 ägg. grekisk yougurt, smör,sill,kaffe,te,grädde

    Mellis:
    Te,grädde,valnötter

    Lunch:
    Thaisoppa grön curry m kyckling

    Mellis:
    kaffe, grädde

    Middag:
    2 pannkakor,grädde,hallon,blåbär,smör,kaffe,grädde

    Efter träning:
    sill, yougurt,kål,squash
    te,grädde
    nötter

    Aktivitet:
    2 st danspass

    #40070
    lousiie
    Deltagare

    Ät riktig mat! börja med kött, fågel, fisk, ägg å smör. Ät en riktig frukost med ägg å bacon å majonäs, grekisk yogurt står du dig inte länge på. Men grädde får du i dig, bra:)

    #40066
    agnetasch
    Deltagare

    Nötter två gånger om dagen? Tänk på att valnötter innehåller 13g kh/100g!

    #40068
    Vodo
    Deltagare

    nej inte för mycket men fel. Det du beskrev var inte mycket LCHF. Bär med grädde är efterrätter och de bör man äta sällan och kanske inte alls så länge man vill ned i vikt. Soppa och yoghurt är inte mättande mat heller. Satsa på riktig mat. Blir du hungrig fort och behöver mellanmål äter du förmodligen för lite på huvudmålet.

    Frukost behöver inte alls vara ägg och bacon utan egentligen vad som helst med lite kolhydrater som möjligt. Tex. kallskuret, lax, köttfärsbiffar, makrill, rester från middagen etc.

    För övrigt har jag för mig att inlagd sill har rätt mycket socker? men det kanske är vanlig sill du menar?

    #40072
    crizziepalm
    Deltagare

    Det var matjesill.. Vad säger ni om hushållsost och feta ost?

    #40069
    mctrollet
    Deltagare

    läs innehållsförteckning och näringsdeklaration=)

    #40067
    Vodo
    Deltagare

    matjesill har ca 12 g/100 g vilket är ganska mycket.

    Ang. ost så finns det många som har nära noll kolhydrater tex gouda och gräddost.

    #40071
    crizziepalm
    Deltagare

    Ok, får kolla bättre.. Tack!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.