Äter jag rätt?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5124
    AvatarSpionen
    Deltagare

    Hej på er!

    Nu får ni proffs hjälpa mig… Halva dagen har jag suttit och läst fakta om LCHF, och fast det känns som att jag äter rätt så blev jag osäker nu. Har följt LCHF i 4 veckor, gått ner 2 kg och mår bra, men vill gå ner mer… Behöver tappa ca 15 kg, är 169 cm lång.
    Mina frukostar är svårast, för i veckorna måste jag ta med mig frukosten till jobbet. Går upp 04:30 men är inte hungrig förrän ca 07:00, så jag måste ta med mig frukost som kan ätas vid skrivbordet. Har ingen tillgång till kök på jobbet, endast micro.
    Här kommer senaste dagarnas mat:

    (Torsdag)
    Frukost: TY (turkist yoghurt) med lite solrosfrön och hallon (lätt att förbereda på kvällen till dagen efter)
    Lunch: Wok med fläskkött, broccoli, bambuskott, champinjoner och kokosmjölk. (Storkok)
    Middag: Köttfärssås med mycket smör och zucchinispaghetti

    (Fredag)
    Frukost: TY med lite solrosfrön och hallon
    Lunch: Wok med fläskkött, broccoli, bambuskott, champinjoner och kokosmjölk.
    Middag: På restaurang. Oxfilé med bea och lite stekta grönsaker (mest grön paprika och lök)

    (Lördag)
    Frukost: Scrambled eggs (4 st) Kaffe med mjölk. Lite TY med hallon.
    Lunch: 1 avokado efter träning och några morotsstavar.
    Middag: Tacos. Köttfärs stekt i smör, olika grönsaker och ost.
    Kvällsgott: Lite hallon med mjölk

    (Söndag)
    Frukost: Scrambled eggs (4 st) och TY med hallon.
    Lunch: Rester från tacosen. (Köttfärs, ost och grönsaker)
    Middag: Korvlåda med prinskorv (79% kött) broccoli, champinjoner, purjolök. En rejäl klick smör och en massa ost. Bea till det.

    (Måndag)
    Frukost: TY med lite solrosfrön och hallon
    Lunch: Korvlåda från söndagen och bea.
    Middag: Vet inte än, men antagligen en köttbit, lite sparris och bea.

    Tankar: Har läst att turkisk yoghurt inte alls är bra 🙁 Köper mest en med 4,2 kolisar /100 gram men jag kanske skulle byta ut det mot creme fraiche? Har ni några andra förslag till frukostar som man kan ta med sig till jobbet, men som inte kräver spis? Äter jag för lite? Blir ofta hungrig innan middagen, men förutom det håller jag mig bra.

    Snälla kom med åsikter!

    #79233
    AvatarJannebananen
    Deltagare

    Du vet redan att yogurten inte är optimal. Även om den inte innehåller jättemycket kolhydrater blir det många beckar små. Testa en vecka utan TY, o utan mjölk o utan bär.

    Orkar/vågar du försöka så prova o skippa frukosten oxå! Kan låta drastiskt men prova så får du se!

    Kör på!

    #79234
    AvatarAlexzandra
    Deltagare

    Jag är ingen expert men jag åt ungefär liknade de du äter innan och visst gick jag ner men inte så mycket som jag önskade. Nu dom senaste veckorna har jag har jag ökat ägg och smör intaget och minskat på grönsaker och vips så ligger jag på -6,5 kg och 12cm i midjan 🙂 ta med dig färdig kokta ägg och och smör till frukost. De mättar länge 🙂 sedan skulle jag nog skippa både morot, hallon, mjölk, solrosfrön och ty. De blir mycket mer kolisar än man tror. Registrera din mat på tex minmat så får du översikt på ditt näringsinnehåll 🙂

    #79231
    Avatarwar
    Deltagare

    Fetaost, oliver, gurka och skinka, gärna kompletterat med ett kokt ägg funkar perfekt som ta med frukost

    #79232
    AvatarSueAnn
    Deltagare

    Jag fastnade i min viktnedgång men fick tipset att ta bort mjölkprodukter och det gav resultat. Så nu är jag väldigt restriktiv med alla mjölkprodukter.

    Lycka till med din viktresa. 🙂

    Big hugs!

    #79230
    Avatarmctrollet
    Deltagare

    japp ta med ägg… kokta med majjo… stekta med pålägg (som smörgås)… omelette som du gör dagen innan och värmer i micron… som övriga sagt skippa yoggi hallon och mjölk… yoggi kan du ngn gång ibland som mellis eller så… det är mycket bra att du äter när du är hungrig!! 2 kilo på 4 veckor är BRA!!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.