äter jag rätt? hjälp mej!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2561
    JennieL
    Deltagare

    Jag började med LCHF i måndags (14/3) alltså för ca 1 vecka sen, vågen visar -1,5 kg och jag är är glad över det. MEN, är orolig att jag ändå äter ”fel”. någon kunnig som kan hjäklpa mej o ge mej tips? tränar ca 3 gånger i veckan, (löpning,spinning,dans) är detta negativt för viktminskningen? Är inte överviktig (169cm 69kg) men vill ner till 62kg. hur fort går det tror ni? vill såklart vara där till sommaren! 🙂

    Såhär ser en dag ut ungefär:
    Frukost 9.30 (är det för sent?) 2 kokta ägg mosat med ca 2 msk smör, 2 skinkskivor, kaffe med lite grädde.

    Mellis: en bit brieost ( ca 3 msk)

    Lunch: Köttfärs,bacon,zuccini,champinjoner, 1 tomat,mkt grädde (säkert 2 dl/dag sammanlagt) lök,kryddor.Stekt i smör naturligtvis

    Middag:samma som lunch

    Träning 1 h

    Kvällsmat: ca 21(också för sent?) 3 skinkskivor, en bit brieost, 1 dl creme fraishe, grönsallad.

    Är detta ok?

    #40683
    Mamita
    Deltagare

    Tycker det verkar helt ok det där. Går det trögt med viktnedgången kan du dra ner ytterligare på grädde och cf och grönsaker, men det behöver du nog inte göra nu.

    Det brukar vara så för många att om man har mycket att gå ner går det fortare än om man har lite att gå ner, åtminstone i början. Men det ska nog bra om du äter så där.

    Lycka till / Mamita

    #40689
    lousiie
    Deltagare

    Träning kan ALDRIG bli negativt om man vill gå ner i vikt(i alla fall inte enligt min mening eftersom man får en hälsosam kropp också). Träna på du=) Däremot vet jag det är många som går ner i vikt även fast dom inte tränar när dom äter lchf.

    #40690
    alfons
    Deltagare

    Hej och välkommen det du äter ser bra ut angående när du ska äta säger jag gå inte efter klockan ät när du är hungrig tills du blir mätt

    #40685
    mctrollet
    Deltagare

    Lite mycket grönsaker kanske (du har ju som sagt ”inget” att gå ner), ät inte grädde till alla måltider… Ät när du är hungrig, inte efter klockan… Träning är bra, men kan få viktminskning att verka långsam så MÄT dej. Lycka till=))

    #40688
    lousiie
    Deltagare
    Quote:
    Lite mycket grönsaker kanske (du har ju som sagt ”inget” att gå ner), ät inte grädde till alla måltider… Ät när du är hungrig, inte efter klockan… Träning är bra, men kan få viktminskning att verka långsam så MÄT dej. Lycka till=))

    Precis, tränar man styrka kan man ju gå upp i muskelvikt, så mät dig över hela kroppen så ska du nog allt få se resultat:D

    #40691
    JennieL
    Deltagare

    tack för alla svar hörrni:) alltid roligt att få respons 🙂 hur fort gick ni ner i vikt?

    #40684
    mctrollet
    Deltagare

    14 kg på 18 veckor=)) (Har ca 10 kvar)

    #40687
    lousiie
    Deltagare

    15 kg sen 3/1… (invägning imån dock så de e inte officiellt;))

    #40686
    ulfons
    Deltagare

    Imponerande, på så kort tid. Lycka till med fortsättningen. Vi kanske ses i varvet nåt år.

    #40682
    Vodo
    Deltagare

    Tycker maten ser bra ut till att börja med. Får du problem med något så kan det behöva justeras på något sätt. Det viktigaste är att du blir mätt och är mätt en längre stund.
    Fortsätt träna men tänk på du bygger muskler, så stirra dig inte blind på vågen. Ta de lugnt med viktstressen. Såklart vill man att kilona ska vara borta på en gång, men det är bättre att faktiskt gå ned, än att ge upp för att man inte får de resultat man vill ha. 🙂 Lycka till!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.