Återupptar lchf 100%

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Hakis
    Deltagare

Hej gott folk, länge sedan jag skrev något här på forumet. Ja jag kan erkänna länge sedan jag ens besökte forumet :-[
    Jag besökte forumet dagligen i början av min och min sambos start av lchf, som nästan på dagen är en 1 år gammal karriär.

Solskenshistoria som vanligt med lchf, jag har gått ner från 112 kilo till 87 och min sambo har gått ner 18kilo, fast jag minns inte vad hon vägde innan, hon drar s/m i storlek nu så hon kanske väger runt 65?
    Båda mår bättre, orkar mer och ja allt det andra ni vet……
    Men de 2-3 sista månaderna har jag märkt av en trend i vår kost, kanske mer hos min sambo än hos mig. Det har börjat ”unnats” mer och mer än tidigare. Visst lite mer kolisar kan man såklart äta när man är nöjd över sin vikt, men jag tycker att man ska unna sig saker av det lite mer nyttiga slaget som frukt och rotfrukter tex, inte köpeglass och choklad 🙂

Så nu under jul så blev det en hel del godis och skinkmacka med sötstark senap, båda började må sämre direkt och jag sitter i skrivande stund superförkyld, nåt jag inte vart på hela året!
    Vi hade bestämt oss för att gå tillbaka strikt till lchf igen eftersom vi mådde bä¨ttre då. Men så ikväll ville Fia verkligen ha nåt gott, så OK då. Vi kokade kola, som visserligen innehåller både grädde och smör, men även 4dl rent socker, haha.
    Tryckte i oss ungefär hälften av kolan och båda 2 mår som en påse skit på ren svenska. Yra, darriga, hungriga, svaga. Man riktigt känner att socker är en drog, så jag antar att detta är bieffekten av ett rus.
    Detta va ett nytt wakeupcall för oss. Så denna natt, som det är i skrivande stund är den sista hög på socker. Imorgon kommer vi tillbaka till strikt lcfh.
    Träningen kommer tillbaka efter att min förkylning gett sig, jag har ju en stundande enduro säsong som jag ska vara fit till!

Nåväl ett kortfattat pladder om vårt liv senaste året, från en för tillfället sockerhög återvändare ville jag bara säga gott nytt år!

Madde01
    Deltagare

Det är ju ofta så att man unnar sig lite av det o lite av nåt annat. Så var det för mig förra julen, som var min första jul med LCHF.

Jag åt risgrynsgröt, jansson o allt möjligt. Det var väldigt svårt att komma tillbaka till LCHF.
    I år tänkte jag mera på vad jag stoppade i mig. Funderade på om det var värt att få ont i magen etc.

Jag har köpt mig en kalender, där jag ska fylla i vad jag äter på dagarna. Man kan ju fylla i på sidor på sidor på nätet, men man har ju inte alltid datorn med sig.

Jag gillar detta forumet. Många är aktiva, så det är nästan som en drog. Måste kolla om ngn har skrivit ngt…..

Lycka till!

mctrollet
    Deltagare

Välkommen åter!! Tror dom flesta av oss här kör lite ”mer” efter jul;)… God fortsättning=))

Mynlen
    Deltagare

Min forsta LCHF jul blev ingen katastrof. Jag gick upp litet, och har inte matt som en pase skit iallafall. Tror det handlar mycket om att jag andrat min installning till mat. Jag UNNAR mig inget. Om jag vill ata nagat sa ater jag det, men oftast ar jag egentligen inte sugen pa det alls. Om jag ar deppig och sugen sa forsoker jag tanka ut det jag vill ha MEST, och hur mycket kh den har spelar da ingen roll men da kommer jag inte alls pa nagat daligt. Eftersom jag tanker pa sa manga saker blir jag nog forvirrad och hamnar med en olkorv, eller battre, med en hollandsk sill ;D Eller jag blir ”matt” av allt tankande redan.

Kan inte forklara det pa ett annat satt men jag har atit socker, potatis, mm, men aldrig sa mycket att det paverkade mig for mycket tydligen. For att jag NJOT av det jag at, och inte hade for avsikt att bli matt pa den maten. kanske. filosoferar vidare 😉

Valkommen tillbaka, och LYCKA TILL!

Hakis
    Deltagare

Det där var ett bra tips! Att sätta sig ner o tänka ut vad det är man är allra mest sugen på 🙂 Kanontips ju, annars hugger man bara nåt på måfå som man ångrar efteråt…

Tack för lyckönskningarna, vet att detta kommer gå bra. Vi har ju ätit rätt i drygt ett år så vi har ju iaf lite koll på vad vi gör 🙂

Madde01
    Deltagare

Jag syndar ju hellre med ett glas rött än 3 potatisar…..

mctrollet
    Deltagare

men ett glas rött är ingen synd;)

Madde01
    Deltagare

Det tycker inte jag heller, men det finns säkert ngn som anser ngt annat.

Hakis
    Deltagare

Det tycker inte jag heller 🙂

Mynlen
    Deltagare

jag gillar inte alcohol men ett glas rött är enligt mig ingen synd heller 🙂 MEN det kan vara bra att set det så” jag syndar hellre med ett glas rött”. Mycket säkrare att ha den inställningen 🙂

Skjutshagens
    Deltagare

Är ett glas vitt en synd? 😉

mctrollet
    Deltagare

absolut inte;)

Skjutshagens
    Deltagare
    Quote:
    absolut inte;)

Åh va bra 🙂 Ibland blir man suget på ett glas och jag trodde verkligen att vin i alla dess former va big nono för LCHF 😀

mctrollet
    Deltagare

inte söta bara=)

Skjutshagens
    Deltagare
    Quote:
    inte söta bara=)

Nej usch, gillar absolut inte söta viner, de ska vara syrliga 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.