Bättre fokus?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 67 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5994
    nu eller aldrig
    Deltagare

    Har kört LCHF i snart 3 månader, känner att motivationen börjar sjunka. Detta kan lika väl bero på hösten som på något annat.
    Har sett att många skriver matdagbok här och får massa tips och pepp!
    Tror kanske att det kan vara bra att skriva upp allt man äter, det bli liksom tydligare då. Alla små Baby Bell ostar som slinker ner i förbifarten:huh-smiley: blir plötsligt på riktigt!
    Jag gör ett försök!

    Frukost 05.00: 50g gruyerost, 1msk smör, kaffe och 1msk kokosolja
    Fika 09.30: kaffe 1msk kokosolja
    Lunch 12.00: 100g lammfärsbiff fylld med 10g fetaost, 50g smörstekt zucchini, kaffe 1msk kokosolja

    #91475
    Jimmy_Flessa
    Deltagare

    Ät mer sällan.

    Allt över 4 gånger på en dag är överflöd i min mening. Klockan 12 hade du redan ätit tre gånger. Är du hungrig så ofta eller äter du av vana eller efter klockan?

    #91493
    nu eller aldrig
    Deltagare

    Räknas kaffe som mat? Jag dricker det för att få i mig fettet. Jag känner inte hunger men måste äta 3 ggr på ett dygn pga läkemedel som måste tas med fast föda.

    Middag 18.00: 100g köttfärslimpa med 20g bacon och 20g fetaost, stekt zucchini, kaffe med 1msk kokosolja

    #91476
    Jimmy_Flessa
    Deltagare

    Har du kokosolja i kaffet så självklart får du räkna in det i ditt energiintag för dagen. Därav är det ”mat”.

    Vad är det för läkemedel som gör att du måste äta minst tre gånger/dag?

    #91485
    Limp
    Deltagare

    @nu eller aldrig 394351 wrote:

    Alla små Baby Bell ostar som slinker ner i förbifarten:huh-smiley: blir plötsligt på riktigt!
    Jag gör ett försök!

    Mitt förslag är att du skippar alla mellanmålen och därmed även Babybelostarna. Mellanmålen är troligen kvarlevan från ditt gamla ”liv”. Att skaffa bukfyllnad löpande p.g.a suget. Mina tre ledstjärnor mot ett sundare liv och viktnedgång…

    1) Ät rätt matvaror så att du ej går hungrig
    2) Om du blir hungrig… observera ordet OM… ät sakta tills du känner dig mätt igen
    3) Förändra dina grundläggande matvanor matcha ovanstående.

    För att lyckas, behöver man göra uppoffringar och vänja sig vid nytt. Skippa gärna det som är till synes oviktigt alt. onödigt. Du kan fortfarande äta dina tre mål om dagen för att matcha medineringen och nå dina mål.

    #91494
    nu eller aldrig
    Deltagare

    ”morfin, antiinflammatoriska läkemedel och en form av cellgift, om jag tar dem utan någon form av mat så blir illamåendet från cellgiftet outhärdligt och mitt arbete blir lidande, de andra preparaten ger mig magbesvär i form av magsår. Har löst detta med att aldrig ta dem på fastande mage. Jag kan iof dricka mitt kaffe kl 09.30 utan kokosolja.”

    #91495
    nu eller aldrig
    Deltagare

    När jag bestämde mig för att skriva här vad jag åt så skärpte jag till mig. Jag skall försöka tänka som du skriver, ibland äter man för att andra tycker att man är tråkig när man säger att man inte vill ha. Det är ju egentligen inte mitt problem men……..

    #91486
    Limp
    Deltagare

    Vad är det man säger… Sköt dig själv och skit i andra… är ett passande utryck när vi pratar om att gå ner i vikt 🙂

    #91470
    Marcus
    Deltagare

    Precis, det har lite kopplingar till det här att ligga lågt med alkoholen också, vilket verkar kunna vara svårt i vissa tillfällen pga gruppdynamik osv.

    #91496
    nu eller aldrig
    Deltagare

    ”ja mycket tyckand är det! Nu till dagens intag. frukost 05.00, 30g ost, 1msk smör, kaffe med 1msk kokosolja. Lunch 12.00, 100g lammfärsbiffar med 2msk smetana, kaffe. Middag 18.00, 100g kyckling, 50g fläsk, kryddor, smetana och spenat, kaffe och kokosolja.

    #91497
    nu eller aldrig
    Deltagare

    ny dag nya tag! Frukost 05:00 40g ost 1msk smör kaffe med kokosolja lunch 12:00 äggröra på 2ägg 60g fläsk kaffe middag 18:00 50g spenat 100g kyckling 20g fläsk 2msk smetana känner mig ganska nöjd!

    #91477
    Jimmy_Flessa
    Deltagare

    Då får de väl tycka att du är tråkig. Det är ganska meningslöst att äta för att vara social. Inte går man väl på toan för att en vän gör det liksom. Upplever man inte att man behöver äta så finns det ingen anledning till att göra det.

    #91498
    nu eller aldrig
    Deltagare

    Den tål att fundera på!

    Frukost 05.00, 30g ost, 1msk smör.
    Lunch 12.00, 100g kyckling, 50g spenat.
    Middag 17.30, 3 ägg, 3 skivor brie.

    I morgon börjar en utmaning, fredag till söndag på resande fot i jobbet. Bil, hotell, konferens, mingel osv.
    Vi får se om jag kan skriva under dessa dagar eller om det blir en summering på söndag kväll. Håll tummarna att jag fixar detta!

    #91499
    nu eller aldrig
    Deltagare

    Åter i verkligheten!

    Det var verkligen en prövning att resa och äta på vägkrogar och mingla på kvällar samt att äta på arrangerade middagar.

    Räkmacka utan macka var räddningen på vägkrogarna och cesarsallad utan krutonger blev det ett par kvällar.

    En av middagarna var på en restaurang som hette Harrys, det är tydligen en kedja av restauranger, där hade de två LCHF rätter att välja på.

    Förutom att jag inte vet vad dressingen till salladen innehöll, så behövde jag i alla fall inte äta mer kolhydrater än vad jag brukar.

    Vin, ost och oliver till minglet passade ju mig utmärkt.

    Väntar med att väga mig till i slutet av veckan, fick nog i mig mer protein än vad jag behöver.

    Åter till vardagen, skönt!

    #91478
    Jannebananen
    Deltagare

    Verkar gå bra detta! Fortsätt så! 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 67 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.