Diskussionsforum för LCHF-kost › Diskussionsforum för LCHF-kost › LCHF-Dagbok › beach 2012 eller?
- Detta ämne har 48 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av
bimmerboy.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari kl. 21:04 #4901
HannaLi
Deltagaregod fortsättning alla LCHf-fantaster!
då var det dags att lägga i en exta växel, till sommaren är det dag en gång för alla, målet är 70 kg. det ska jag banne mig fixa!
har ju kört lchf ganska länge så jag tycker mig ha hyfsat koll iaf, men men senaste tiden är det motivationen som svikt mig. Men hur klyshigt än det låter så känner jag mig superpeppad nu när det är nytt år. känns spännande, motiverande och fräsht att ta tag i detta nu. Är ju faktiskt ”bara” 9 kg kvar till mitt mål.vecka 1. Startvikt: 2012 80 kg.
Vecka 2:79,8 kg.
vecka 3: 78,6 kg MINUS! -1,2 kg sedan förra veckan
vecka 4: 80,1 kg
Vecka 5:80,0 kg
Vecka 6: 80,4 kg4 januari kl. 21:08 #75333war
DeltagareLåter inte omöjligt, lycka till
4 januari kl. 21:10 #75308HannaLi
Deltagarejag har börjat att exprimentera med portionsstorleken. tror att jag äter mer än vad jag egenligen behöver. Första testet är frukosten, jag har sedan jag startade med lchf ätit 3 ägg till frukost i varierande form, med smör, omelett, med någon dressig eller likande.. men har funderat både på storleken och mitt äggintag. äter verkligen mycket ägg, kan bli upp till 5-7 st per dag. är det mycket?
Så min första grej, minska på frukosten, idag ät en frömacka ”frökex” med smör och ett skivat ägg på.
stog mig mycket bra ändra fram till lunch… så mycket är nog en vana eller psykiskt. prövade en dag också att skippa frukosten hemma, tog med mig två hårdkokta ägg och åt på jobbet när jag blev hungrig några timmar senare.har även testat att faktiskt äta mer till middag, då står jag mig hela kvällen och blir inte sugen. så exprimenteringen fortsätter!
4 januari kl. 21:13 #75332war
DeltagareJag åt en massa ölkorv i början för att dämpa suget
4 januari kl. 21:42 #75331Jimmy_Flessa
Deltagare5-7 ägg är inget att oroa sig över. Kom tillbaka när du närmar dig 20 ägg/dag! 😉
5 januari kl. 08:35 #75307HannaLi
Deltagareja men dåså, där är det bara att äta fler ägg då! gillar verkligen ägg i alla dess former.. sedan ett super livsmedel a la LCHF
5 januari kl. 08:36 #75330Jimmy_Flessa
DeltagareÄgg är ett grymt bra livsmedel oavsett kosthållning. Men ät du på dina ägg utan att oroa dig, du 🙂
5 januari kl. 09:37 #75290Madde01
DeltagareHåller med om att ägg är ett bra livsmedel. Bara att plocka fram samt skala!
Jag experimenterar oxå med maten, försöker att inte äta så ofta, som jag gjorde tidigare.
Nu börjar jag bli hungrig, så det är dags att äta brunch.
Har bara druckit thé/kaffe med kokosfett innan idag.5 januari kl. 09:47 #75334Jannebananen
DeltagareBilligt är det oxå!
5 januari kl. 10:06 #75306HannaLi
Deltagareja det gäller att söka efter en nivå som passar på både portionsstorlek och tidpunkt. visst kan det vara bra att äta något på morgonen för att kicka igång kroppen och förbränningen, men det är samtidigt dumt att äta bara för att äta om man inte är hungrig. Brukar också ibland köra frukostfritt och enbart dricka kaffe med kokosfett fram till lunchen.
Nu börjar det suga i min mage, kommer vara hungig till 12 då jag planerar att ta lunch.
5 januari kl. 10:07 #75305HannaLi
DeltagareQuote:Ägg är ett grymt bra livsmedel oavsett kosthållning. Men ät du på dina ägg utan att oroa dig, du 🙂så bra! är ju bra att ha med sig ett gäng kokta och ha liggandes i kylen på jobbet och ta ett när suget börjar kicka in. själv står jag mig väldigt länge på att äta ägg.
5 januari kl. 10:10 #75289Madde01
DeltagareÄven sonen har börjat äta lite mera ägg, vilket gläder hans mor.
Nu är jag mätt o belåten. Ska bli intressant att se hur länge jag håller mig mätt idag.
5 januari kl. 11:44 #75329Jimmy_Flessa
DeltagareQuote:Quote:Ägg är ett grymt bra livsmedel oavsett kosthållning. Men ät du på dina ägg utan att oroa dig, du 🙂så bra! är ju bra att ha med sig ett gäng kokta och ha liggandes i kylen på jobbet och ta ett när suget börjar kicka in. själv står jag mig väldigt länge på att äta ägg.
låter som en bra idé! 🙂
10 januari kl. 07:57 #75304HannaLi
Deltagaresådärja, årets andra vecka. Känns som jag börjar komma in i det här på riktig igen. Blev en lugn helg för min del utan festligheter som det varit inprincip hela hösten. Nu ska jag börja året med en rejäl kickstart, januari får symbolisera det! tränade i lördags och i söndags var jag ut på en lång härlig promenad i kylan. tänk så mycet energi man kan få av att äta sådan jag mår bra på kombinerat med träning och frisk luft.
Imorse åt jag rester från gårdagens ungstekta kyckling, äggröra, en avocado och en kopp te. riktigt gott! kommer stå min länge på det!
10 januari kl. 11:53 #75324mctrollet
Deltagare=)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.