Beach 2013 (En viktdagbok..)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 47 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Hej,

Tänkte skriva lite om min viktnedgång, allmänna mående och min diabetes (typ 2). Äter/lever enl. LCHF (även om varken läkare eller dietist vill erkänna att det fungerar…)

Började med en vikt uppmätt på min vårdcentral på 185 kilo den 22:a februari 2011, äter LCHF sedan 19 februari 2011.
    Konstaterad diabetes typ 2 den 2:a mars 2011. (Fastesocker på 8,9, vanligt blodsocker på 11,9)

Idag, 21:a april 2011 väger jag 175,3 kilo enl VC´s våg.
    Jag har ett riktigt bra blodsocker på runt 5-6 även efter måltid och mår riktigt bra rent generellt.
    Haft problem med magen sedan 3 år tillbaka, sedan jag började med LCHF har den börjat fungera klockren.
    (Tog 10 dagar tills magen ”nollställde” sig och är som sagt nu i sin bästa form någonsin)

Anser inte att man fuskar om man tar något gott ibland (läs: väldigt sällan), utan att man själv bestämmer vad, när och hur mycket man vill äta.

Grundprincipen för mig är:
    max 5 kolhydrater / 100g i alla basvaror
    ibland får man lyxa till maten med tillbehör som har lite högre kH innehåll (t.ex. pepperoni)
    försöker hålla mig under 20 kH / dag
    äter väldigt mycket grönsallad och gurka
    håller mig generellt undan lightprodukter men nu härjar en tarmbakterie här i skellefte, så det blir lite mer än vad jag velat. Föredrar vatten

Vägrar planera in att ”fuska”, dock har jag gjort ett undantag och sagt att på min födelsedag kommer jag att äta smörgåstårta. punkt.
    Sedan jag börjat har jag bara en gång med vilja ätit något sött, det var en liten kaka med citronglasyr. Den var jättegod och jag ångrar det inte för en sekund 😉

Hoppas det ger lite insikt i hur jag tänker kring min livsstil och matprinciper.

Kommer uppdatera lite då och då med ny information

Gäst

Välkommen hit och lycka till:)

Deltagare

Välkommen hit 🙂

Välkommen och lycka till! 🙂

Deltagare

Välkommen och lycka till men det kommer nog att gå bra med din sunda inställning!

Deltagare

Välkommen välkommen! Kmr gå fint det här! På kort tid har du ju gått ner 10kg 🙂
    Fiiint sa fisken

Deltagare

Välkommen jag har också typ2 diabetes har inte gått ned jätte mycket men slutat med diabetesmedecin och de för blodtrycket det är jätte skönt för mig lycka till

Deltagare

Välkommen 🙂 och jättebra jobbat med din viktnedgång.

Deltagare

Tack tack allihopa! 🙂
    Har märkt att viktnedgången sker i etapper, att man måste räkna per 1-2 veckor. Kan stå stilla i 3-7 dagar, för att sedan skjutsa iväg nå kilo. Sålänge man har kan hålla igen så funkar det!

Bra jobbat Alfons! Har också lite högt blodtryck men hoppas det ska ge med sig också.

Deltagare

Välkommen och lycka till!
    Grattis till minus och att du mår så mycket bättre!!!

Deltagare

Välkommen, att kroppen gör som den vill, känner även jag igen. Med alla upp och ner är jag 9 kg lättare och har ett antal att gå ner kvar. Lycka till! 🙂

Deltagare

Härlig start och härlig inställning!! Lycka till=))

Deltagare

Grattis till den fina starten Kong!
    Håller tummarna för att du kommer att kunna överbevisa för din läkare flera ggr om hur bra det här är 🙂

Deltagare

Välkommen hit och grattis till ditt fina -10 !!!

Detta kommer gå galant!

Deltagare

Skön titel på tråden. Skynda långsamt är ett bra recept!

Lycka till!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 47 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.