Börjar med LCHF idag 4/3 2013. Mina upplevelser

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost LCHF-Dagbok Börjar med LCHF idag 4/3 2013. Mina upplevelser

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 44 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Ikväll har jag sötsug som fasen. Åt en köttfärsbiff två ägg med räkor och majonäs hungrig än. Har ätit för lite fett idag tror jag. Min lunch innehöll för mycket kolhydrster så idag är jag uppe i mer än 20. Mitt socker ligger på 5, 8.

Deltagare

Morgonen började med 2dm jävla nysnö som efter en promenad på 1,5k skulle skottas bort. Sedan iväg och lämna blodprov på fastande mage. Hungrig som fan, frukost på jobbet. Lunch blev leftovers biffar med pizzasallad. Nu ska det ätas kassler&broccoligratäng.

Deltagare

Ej uppdaterat på ett tag. Jag ligger i och försöker men jag har problem med att få i mig för mycket protein och jag blir inte mätt på det jag äter trots fett till förbannelse. Enda sött jag tar är en pulla Hermesetas i kaffet. Ligger i som sagt

Deltagare

Idag började morgonen med en kaffe+grädde och sedan en promenix på 3,3km. Sedan blev det äggröra och bacon samt en macka med hyvlat smör och ost. Sedan har jag tvättat bilarna som innan var vita av salt men nu är skinande rena. Till lunch blev det spenatsoppa med ägg och creme fraiche. Lite tv-tittande på skidor och sedan en promenad på 3,3km och till middag blir det fylld lövbiff med tzatsiki och sallad.

Deltagare

Idag 19 mars var det invägning. Det har försvunnit nästan 3kg. Blev glad och sporrad.
    Är något mindre hungrig nu också.

Skickat från min GT-N8020 via Tapatalk 2

Deltagare

Grattis 🙂

Deltagare

Det går framåt 🙂

Deltagare

Det går bra men jag har inte kunnat promenera så mycket pga feber. Nu ligger jag på 143,3 och började på 150,6 så 7,3 kilo på 22 dagar tycker jag är bra.

Deltagare

Febern har släppt med nästäppa som biverkning. Jag är energilös och vill ha energi

Deltagare

Vägning idag. 142, 4 minus 8, 2kg på 25 dagar. Är piggare nu. Har köpt kokosfett på hälsokost som jag kan lägga i kaffet. I förmiddags blev det omelett med baconröra jäkligt god. Till middag saffransgratinersd kyckling och sedan blir drt lchf kladdkaka med grädde samt en promenad.

Deltagare

jättebra jobbat 🙂

Deltagare

Tyvärr har jag gått upp 200g nu. Inte kul men jag kämpar på ändå.

Deltagare

Ja 200g ska man inte bry sig om jag har varit nere på 100,4 kg och mitt mål i mars va att gå ner under 100 men det gick inte sen gick ja upp till 101,4 och sen ner nu igen till 100,8. Jag tror det hela sitter i psyket på mig att 100 strecket är allt jag tänker på hahah men vi får kämpa på så kommer det snart att lossna ordentligt haha lycka till

Deltagare

Allt blir lättare och hantera om du släpper de tvångsmässiga tidsaspekterna och koncentrerar dig på att må bra. Tids nog fixar kroppen även vikten.

Deltagare

Fortsätter att gå upp. Inte mycket men lite:crying-smiley:. Jag ligger på max 20 kolisar om dagen, ca 80% av min kroppsvikt protein samt ett kcalunderskott på ca 1500. Dock så får jag inte i mig allt fett som matdagboken anser jag ska ha. Kämpar på.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 44 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.