Bygga muskler på kaloriunderskott?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #648
    Acid_Crow
    Deltagare

    Tjena! Har smygstartat med träningen nu, det blir ett ganska hårt träningsschema med 3 dagar på och 1 dag vila. Både kondition och styrka.

    Det jag funderar på är hur jag ska göra med kosten. Jag har runt 10 kilo övervikt fortfarande, som jag vill bli av med, men känns dumt att vänta med träningen tills det är borta.

    Så, till frågan; kan jag köra hård träning med goda resultat, öka mycket i muskelmassa, samtidigt som jag ligger på kaloriunderskott för att bli av med fettet? Bör jag göra någon förändring i energifördelningen, tex mer proteiner?

    #11439
    Jannebananen
    Deltagare

    Jimmy är ju experten på detta här… MEN jag tror du kan öka bra, genom att träna och äta lite extra protein. En sak vet jag… resultaten kommer bli dramatiska, eller du har iaf alla förutsättningar för att få dramatiska resultat. Inget snack om saken. 🙂

    Kör hårt!

    #11437
    Jimmy_Flessa
    Deltagare

    Gör det enkelt: Träna styrketräning med progression i sikte. Ät bra mat och mycket protein (minst 2 gram protein/kilo av din kroppsvikt) och ligg på ett energiunderskott. Hur du fördelar fettet och kolhydraterna på din kvarvarande kaloribudget är helt upp till dig men med tanke på vilket forum detta är si gissar jag att du föredrar mer fett. Går det tungt att träna utan kolhyrater så kör mer paleotänk och tryck inte någon frukt före och/eller efter träningen.

    Det kommer att ge optimala förutsättningar för att tappa fettmassa samtidigt som du behåller så mycket muskelmassa som möjligt. Eventuellt lägger på dig lite extra.

    #11436
    Acid_Crow
    Deltagare

    Tack för era svar.

    Har bestämt mig för att vänta med konditionspassen tills jag kan ligga på energiöverskott. Hur jag ska göra med fördelningen med fett/carbs är jag väldigt osäker på just nu. Antar att jag får testa mig fram, det kan väl säkert vara kul det med. Ja, ser faktiskt fram emot det när jag tänker efter..

    #11438
    Jimmy_Flessa
    Deltagare

    Under viktnedgång så tycker jag absolut att du kan köra lågintensiva ”konditionspass”. Långpromenader i raskt tempo, cykelturer och annan vardagsmotion är kanon alla dagar!

    Har du tänkt att köra Low Carb så kan det vara en mycket god idé att avstå all intensiv träning i 1-4 veckor (efter hur kroppen reagerar) på omställningen till ketos.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.