CATHRINE´S DAGBOK 2010

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Författare
    cathrine
    Deltagare

WOHOOOO, nu ar jag börjat som jag sa med gym. Andra dagen idag.
    Igår åt jag 2 st kokta ägg och åkte ner o träffade min väninna som väntade på gymmet-. 70min. höll vi på och det kändes bra…..lite töjning och sedan i duschen. ´Kom hem och åt min sallad jag fick skäll för ;D ngn tyckte det var för mycket kolhydrater ja det stämmer ju. Jag går lätt upp efter jag ätit socker…. det är boven har jag märkt! + har keliaki så äter ingen pasta eller bröd o bryr mig inte om det heller. På kvälle åt jag keso, gurk,tomat sallad, med lime .

Idag åt jag till frukost : 2 oopsies med smör en kopp thé till lunch fläsksås med blomkål. Åkte till gymmet klockan 17 och gick till duschen 17.45. Kom hem och lagade middag till famljen och mig. Åt en god keso, gurk,tomat sallad igen 19.00. Nu skall jag ta en kopp thé 20.00

cathrine
    Deltagare

Kära Ni,

Till frukost åt jag 2 kokta ägg, 3 slice bacon UK (lite större än de vanliga) Thé
    TIll Lunch åt jag kyckling i jordnötssås, sallad
    åkte till gymmet till kl.16 och var klar kl.17.15
    kom hem och åt middag som jag lagade en tonfisk röra med ost på och åt en oopsie med lite av röran på.
    http://www.lchf-forum.se/index.php?topic=668.new#new

DRicker thé , får se vad jag äter lite senare om jag blir hungrig…..21 tiden?

cathrine
    Deltagare

Idag åt jag till frukost 2 oopsies med kalkon o skinka på, thé.
    Till lunch kl.13.00 hade jag tänkt mig att äta Tonfiskröran som jag lagade igår kväll.
    Skall jobba idag from 15.00 och äter på jobbet middag kl.1630 men hmmm vet inte vad de skall äta. Skall kolla annars tar jag med eget som jag många gånger brukar. 😀
    Det blev syskonkorvsoppa med blomkål istället för potatis och färsk spenat, minitomater och fetaostsallad brevid.
    Nu skall jag ta lite äggmjölk med cocosfett o kanel i.
    Har inte varit på gymmet idag pga jag vilar mina arma muskler jag pinat 3 dagar i rad nu. Imorgon blir det lite gym igen på eftermiddagen.

cathrine
    Deltagare

Drack en äggmjölk igår kväll och det passade inte mig als tyckte den . Började må sååå illa 🙁 och känner av det fortfarande nu på morgonen. Har det hänt ngn annan samma sak?
    Det var min andra gång jag frack det imitt 1 års lchf liv. GIllade nog det men….kroppen gillade ej

cathrine
    Deltagare

Hej alla Ni, Idag Började dagen med lite illamående from igår som ni vet som läst om gårdagen.
    Well, åkte till jobbet och åt min Tonfiskröra och oopsie där thée drack jag hemma före jag åkte kl.9.10. Åkte efter det och handla mat som gick bra, utan frästelser… Eftr det lämnade jag maten hemma och åkte till gymmet och var där i 1h,15min 😀 underbart! Kom hem och stekte en entrecote 310hg, wow satt på härlig mögelost och åt pizzasallad som avec. Efter det kom min svägerska och då gick vi ut med våra 2 hundar 1.5 h promenad, ojojojo vad det känns i mina ben. La en varm filt över benen och tog en kopp thé. På kvällen kommer jag att laga små plättar med
    smetana, rom, räkor och lite champagne…mums. Skall ta ett kort på det så får ni se 😛
    Smeten är denna: 1ägg, 1msk fiberhusk, 1dl mjölk, 1dl vispgrädde (ovispad), smör ca 10 gram, salt

Blandar ihop äggen och fiberhusken och låter det svälla en stund och steker i en liten stekpanna på medelvärme, 4-an. Vänder de när de är torr och pösiga och är lite försiktigt = blir kanonfina pannkakor som smakar frasiga pannkakor. Går även finfint att grädda i våffeljärn, men de blir tunna och frasiga! Hittade denna recept på nätet.

toru
    Deltagare
    Quote:
    stekte en entrecote 310hg

Lol, det var ingen liten entrecote… 😉

De där plättarna ser spännande ut. De måste jag testa om jag får tag på fiberhusk. Ser ut att funka med lite riven ost i också för att få upp smaken.

/Tommy

cathrine
    Deltagare

Idag började dagen med en HÄRLIG omelett som jag satt imellan keso, soltorkade tomater, färska spenatblad på lite stark riven ost, jätte gott tyckte jag. Lagade en kopp thé som jag brukar varje dag morgon och kväll. När jag ätit klart den goda omeletten började jag må dåligt så jag la mig en stund. Men märker att stekt ägg har jag problem med tyvärr :'( kokta ägg går bra. Då talar jag om att jag haft det problemet sen jag kan minas…-80talet.
    Åkte och handlade med maken och kom hem efter 4h. Lagade 2 oopsies med tonfiskröra på den ena och stark ost och på den andra ox carpaccio och ost, slutade ändå att jag bara åt 1,5 ooopsies och allt pålägg ;D Senare på kvälle åt vi små plättar igen med svampsallad, räkor, räkröra med vitlök i, 1 glas rödvin. Blev dock ingen champagne igår som jag trodde 🙁

cathrine
    Deltagare

Här är lite av de oljor jag använder till olika goda rätter + olivoljan, basilika är med ofta 🙂 Vit tryffeloljan har jag med ägg o det blir gott, mums, Avokado igen med sallader helt super god är den lite dyr nog men ack så GOD!

cathrine
    Deltagare

Dagen började med en skål med nat.Yoghurt och 5 st björnbär från fysen, solrosfrön och lite rinnande honung på en kopp the och kaffe med vispat grädde i. Det blev Lunchen med en Vasa fiber+ med länge lagrad brieost på, 1avokado med räkröra från igår och 1kokt ägg.
    Middagen brukar bli 19 tiden och då blev det härlig kycklingbröst fylld med färsk mozzarella, soltorkad tomat och basilika med sallad, lite solrosfrön och walnöt i som dressing blev det naturligtvis avokado olja…. 😀
    På dagen var jag med maken och kolla in simmhallen jag imorgon skall besöka : )
    Det blir underbart att få vara i vattnet efter så lång tid

cathrine
    Deltagare

Idag har jag haft en helt >:(dag Hade betämt mig att jag skall simma på måndag och då gör jag det med! Så åkte jag till Simhallen i snöväder och tänkte bli fast ngra gånger påvägen…
    När jag komer fram till luckan måste man ha kontanter för kortmaskinen är sönder,suck och närmaste automat är att köra till cityn 1o min med bil ja visst men inte i snöyret då åkte jag till min egen simhall(var jag bor). Simmade 45min idag vad underbart det var 🙂
    Åt till frukost lite nat.yoghurt med frön o hallon i, och en thekopp.
    Lunchen blev det gårdagen mat och ngra fiber skorpor med ost på.
    NU på kvällen lagade jag härliga plättar som jag skrev receptet på här på min sida ngra dagar tidigare. De blev GODARE än väntat! Helt otroligt 😮 De kommer att klumpa ihop sig när man väntar på att få steka nästa sats men då satt jag i lite mineralvatten så det blir både frasigare och inte så klumpigt. toga bara typ 0,5 dl

cathrine
    Deltagare

Min renovering börjar bli klar och då har jag tagit en bild på ett rum som blev såååå härlig 😀 Berätta gärna vad Ni tycker.
    Men nu springer jag till gymmet och är där i 1,5 h
    ciao

cathrine
    Deltagare

Dagen började med att jag fort FORT steg upp från sängen för jag hade försovit mig! Åt 1 avokado och färska 2 aprikoser och åkte iväg till gymmet var jag skulle träffa en väninna.
    1,5 h var jag på gymmet igen. Har gjort en egen gymschema jag går efter som fungerar bra för det har jag gjort förut med+ sitps 100 st skall jag göra varje dag här hemma. Lätt att dela upp dem morgon 50 st och kvällen 50 st om man inte orkar göra alla på engång, som man inte gör ibörjan. Att göra det till en Rutin är det viktigaste! Stekte till lunch en härlig biff och la till keso och 1/2 avokado + smetana o lite citron. Mycket gott 😛
    Om en timme kommer jag att åka till Massage för märkte att med träningen har mina nackmuskler blivit sjuka + har inte varit det på länge.
    Middag blev köttfärslimpa med broccoli och blomkål

cathrine
    Deltagare

Kära Ni,
    Idag steg jag upp kl.7 och lagade frukosten till pojken. Lagade själv min frukost som blev 2 st ägg med smör, thékopp med kokosfett, lite honung och gräddskvätt.
    Strittade iväg till gymmet och var där åter 1,5h som gick väldigt bra idag när jag var ensam (utan väninna) det blir mycket pratat som ni vet ;D. Fyller på ännu att jag cycklade i 45min med hjälp av en tv framför mig med ett program jag följer med som gör cycklandet betydligt lättare. Mina lårmuskler behöver täning! efter cyckeln går jag till magmuskel maskinen och gör 20×3 med 15 kg tygnder. Sen går jag till axlarna och bröst en stång man drar ner 15×3 15 kg. Sedan Tar jag sätesmusklerna och lite magmuskler igen och baklåren alla dessa tar jag 3x 15-20 gnr. Slutar med stretching 🙂
    Åkte efter gymmet till och lunchade med min väninna men inte så lchf vänligt denna gång nämligen sushi….Ris! men hur ofta gör jag det då? om sushi är min svahet inte ris i sig.
    Så blev det i alla fall. Hade mycket att tala om (tråkiga saker)tyvärr :'(
    Köpte på hälsokostaffären salt men ett nytt salt och vackert salt jag inte sett där förut( lägger bild på senare) Rosensalt från Himalaya. Köpte både grovt och finkorningt färgen är så vacker laxrosa….Ni får se 😉
    Kom hem och till middagen kommer jag att äta gårdagens köttfärslimpa med goacamole.
    Fina buketten fick jag idag på vår bröllopsdag….

cathrine
    Deltagare

Godmorgon Till Er alla som öppnar och läser denna blogg här är en underbar morgon song för Er:

http://www.youtube.com/watch?v=nL_yON7–N8&feature=related

cathrine
    Deltagare

Vill börja med att önska ER ALLA en härlig VALENTINE´S DAY.

Så härlig dag det var igår. Fick gäster och lagade en god middag lchf som alla 8 tyckte om,wow 🙂 Förätten blev mosad avokado i med lite créme fraiche och smetana som krydda la jag i 5 kryddor. Överst som dekoration och lite att tugga på la jag 3 st stora kräftstjärtor på varje avokado. Som huvudrätt blev det Lax i ugn och Broccoli/Blomkålsgratäng. Den lagade jag såhär:
    Kokade grönsakerna i 10min la i grönsaksbuljong att de får lite smak. La dem på ett stort ugnsfat och klickade på philadelphiaost 1/2 pak, 100 g mögelost och 2 dl grädde på la jag lagrad riven ost. in i ugnen i 15 min, kolla lite att det blir gyllen brunt. Chablis 2007 drack vi till för och huvudrätt. Med grädden la jag 5 peppar i. Sallad blev det med walnötter i. Till desserten blev det 3 olika ostar med Argentinskt röttvin till.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 31 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.