dålda kolhydrater

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1670
    HannaLi
    Deltagare

    alla duktiga lchf-are skirver ”se upp för de dolda kolhydrarerna”

    så hur ser jag lättas upp för dessa bovar?

    #25435
    toru
    Deltagare

    De gömmer sig i livsmedel som man äter mer än man tror av… 8)

    Det kan tex vara fil, yogurt, keso eller andra mejerier… Dessa livsmedel kan se ”bra” ut men man äter sällan bara 1 dl yougurt och när man äter 2dl så drar det iväg.

    Detta är i alla fall vad jag kallar dolda kolhydrater när jag slänger mig med det begreppet…

    #25438
    Mallgan
    Deltagare

    Håller med proffset ovan.
    Alla livsmedel som innehåller 0-5% kolhydrater är ”godkända livsmedel” för LCHF om man äter efter 5%-regeln.
    Men om man äter mycket av dessa rusar det totala kolhydratintaget iväg.
    Det är det jag menar med att se upp för de dolda kolhydraterna.

    #25436
    HannaLi
    Deltagare

    tack för lite mer info! är ju precis så det är, om man äter exemeplvis turkyogurt stannar det inte vid 1dl utan blir betydligt fler, och detta gör att kolhydraterna bara drar iväg en sådan dag!

    #25437
    mctrollet
    Deltagare

    sen har vi allt dolt socker, läääs innehållsförteckning oxå, finns tom i en del baccon!!!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.