Den 13/3 – 2011, dagen då allt började.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    luvya
    Deltagare

Tja,
    Alex här.. ny på forumet och ny på det här med LCHF.
    En kort summering av vem jag är kanske är på sin plats, slipper vi pinsamma frågor senare 😉

Kille på 26 år med ett BMI på 29 enligt internätet, har en längd på 1,70 och en vikt på 84kg (i söndags).
    Har alltid varit och är rätt så ”bred över axlarna” som mamma brukar säga. Mina extrakilon är mest koncentrerade
    över bröst och mage. Har väl den där ölmagen alla tjatar om, skyller på mitt danska påbrå.

Sportade mycket när jag var yngre, nu blir det lite badminton så fort chansen ges.
    Har alltid jobbat inom tung industri med mycket fysiskt arbete, så det där med gym har jag
    aldrig brytt mig om (tycker det är döötradigt också).

Har läst en hel massa om LCHF och tänkte prova på det och se hur det funkar för mig.
    Viktnedgång och bättre välmående överlag är mitt skäl till detta..

Nog om mig som person, hur går det nu med maten Alex?
    Jo, gick ut strongt i söndags och rensade hemmet på allt vad socker är (tror jag), drog iväg och storhandla hem kött, fisk, ägg osv.
    Efter en hel dag utan socker, mådde jag röv på kvällen. Tung huvudvärk och väldigt trött och slö.. detta gick dock över till måndagen och nu känner jag mig normal igen.
    Har mer energi och blir inte så trött och hungrig under dagen som jag kunde bli innan, får se om fler positiva saker dyker upp med tiden.

Maten en vanlig dag (som idag typ):
    Frukost på jobb, fil med müssli
    Lunch på jobb, ett ägg och en bit skinka och ost
    Middag hemma, ugnsbakad lax med sista pulversåsen (gör egna hädanefter) och några tomatklyftor med majjo.

Wish me luck folkens :D,
    Alex

alfons
    Deltagare

Lycka till och välkommen hit. Fil och myssli till frukost skulle jag bytt ut mot ägg och fläsk eller bacon.

luvya
    Deltagare

Har tänkt på att det kanske inte är jättebra med fil och müssli, men det är antingen de eller bullar just nu.
    Kan inte tillaga mat på jobb, så vet inte hur jag löser ägg och bacon. Laga kvällen innan och micra på jobb?

alfons
    Deltagare

Koka ägg och mosa med majonäs och makrillfile tex

Mynlen
    Deltagare
    Quote:
    Har tänkt på att det kanske inte är jättebra med fil och müssli, men det är antingen de eller bullar just nu.
    Kan inte tillaga mat på jobb, så vet inte hur jag löser ägg och bacon. Laga kvällen innan och micra på jobb?

det behöver ju inte vara varmt? Jag tar med mig en matlåda till jobbet som består ur en eller annan röra, tonfisk med majonnäs och ägg , eller räkor med majo och ägg, kanske litet avocado till osv. En äggröra på ägg och strimlad stekt bacon med majo och litet creme fraiche, mm mm mm…

luvya
    Deltagare

Nä, det är väl klart att det inte behöver vara varmt 🙂
    Men det där med äggröra med bacon, tonfisk eller nåt annat.. det hade
    ju suttit fint såhär på morgonen.

Bort med filen och müsslin, hej äggröra!

Mynlen
    Deltagare

Välkommen i gänget! 8)

evise
    Deltagare

Välkommen och lycka till!!!!

mctrollet
    Deltagare

Välkommen, glad att fil och musli är borta;). Lycka till!!

Linda
    Deltagare

Välkommen hit!!

Gött, du kommer direkt märka hur myyyycket längre du håller dig mätt på äggröra eller ägg och bacon än fil och müsli…

Lycka till!!!!

luvya
    Deltagare

Tack alla 🙂

Kommer käka fil och müssli veckan ut.. har svårt för att slänga mat bara för att. Morsan
    har väl gjort ett bra jobb antar jag.

Har varit en fullspäckad dag idag.. satte mig nyss i soffan med kvällsmaten.

Frukost:
    Fil och müssli

Lunch:
    Ett ägg

Middag:
    2 bitar kött, Lallerstedt bea och en klyftig tomat.

Ska bli skoj att se hur det kommer gå i helgen, snackas redan om en runda på krogen.
    Är ju ren sprit som gäller och ingen läsk såklart. Blir nog en å annan whiskey såfall..
    Kommer va jävligt svårt att inte klippa en öl dock :-[

mctrollet
    Deltagare

Majjo till ägget?? eller mosat i smält smör??
    Blanda vodkan med clubsoda och några droppar färskpressad lime=))

luvya
    Deltagare

Brukar köra majjo till ägg.. men var inte på jobb under lunchen, så det fick helt enkelt bli ett ägg bara 🙂
    Får testa, vad finns där annars för ”drinktips” till oss LCHF:are?

Luktarten
    Deltagare

Hej, kul med en till nykomling här i gänget och lycka till med att bli av med dina extrakilon. Själv började jag i tisdags och har stora förhoppningar om att det ska lyckas denna gång.

evelinas
    Deltagare

Testa vodka, is, limeklyfta och en citronklyfta tsmns med ramläsa skogshallon! MUMS Smakar baccardi razz! 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.