Det här med sötningsmedel och bär?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1537
    Sase
    Deltagare

    Jag brukar sitta och surfa runt o kika på olika recept och ser ibland att man har i sötningsmedel. Och det här med vispad grädde och frysta (upptinade) bär .. jag är ju ny på det här med lchf o som jag fattat det ”ska” man inte använda sig av sötningsmedel? sen bären, är dem ok? är det olika mycket kolhydrater på olika märken fast det är samma bär? kan inte nån vänlig själ försöka förklara för mej? *blink*

    jag har verligen kört stenhårt de här dagarna (tre) jag hållt på o gett sjutton i allt vad socker o sötningsmedel heter och jag känner inget som helst sötsug, är nöjd med det jag äter o viktresultatet är -2,3 kg redan ..

    #23320
    Anna1989
    Deltagare

    Det dumma med sötningsmedel och söta ingredienser är att det ökar sockersuget. jag håller mig borta från sånt tills jag gått ner 15 kilo, då ska jag baka någon lchf-dessert och ”unna mig” turkisk yoghurt med hallon.

    Jag tror att man lätt faller dit på dessa ”onödiga” kolhydrater och sötningsmedlen, tror att man lurar kroppen till att tro att man är hungrig.

    Ska jag bjuda på middag framöver så kanske jag gör något, sen lär jag inte äta några mängder.

    Fokusera på riktig mat i början tror att det är ditt sockersug som spökar och jag är iaf sån att man försöker hitta vägar för att få det där söta tillåtet.

    #23319
    Vodo
    Deltagare

    bär och andra efterrätter bör ses som just efterrätter som man kanske äter på helgen nån gång ist för en vanlig efterrätt, men absolut inget man ska äta varje dag.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.