- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av
Locmariachis.
-
FörfattareInlägg
-
3 januari kl. 16:57 #597
Locmariachis
DeltagareLosmariachis
NewbieUtloggad
Ja ni är väll less mina inlägg nu men det blir lätt så när man är ny och nyfiken i alla ??? fall för mig.
E407 såg jag att värmebehandlad vanlig grädde innehöll. Gör det nå i det stora hela? Jag vet att man ska ha så lite E som möjligt men jag undrar då jag tyckte att det var bra med grädde som håller i mer än en par dagar så jag hinner använda upp det istället för att kasta.
Har läst lite om att det är nå utvunnet växt bla bla men poängen är i den lilla mängden göt det nå?
4 januari kl. 10:08 #10725imported_Richard
DeltagareUndrar du över något och informationen inte finns i forumet är det klart att du ska fråga! 😉
Jag försöker också få i mig så lite E-nummer som möjligt men eftersom de finns i nästan allt är det så gott som omöjligt att undvika alla så jag accepterar en mindre mängd E-nummer.E 407 – Karragenan (övriga tillsatser)
E-nummer Övriga. 25 okt. FUNKTION
Stabiliserings-, förtjocknings- och geleringsmedel.FRAMSTÄLLNING
Framställs ur en viss sorts rödalg.ANVÄNDNINGSOMRÅDE
Används i t.ex. ost, kakor, milkshake och alkoholdrycker.KÄNDA HÄLSORISKER
Cancerframkallande i djurförsök. Hittills ingen konstaterad risk för människor. Nya studier väntas.4 januari kl. 12:31 #10726Locmariachis
Deltagare😉 TAck för infot ”it´s a djungel out there” då komemr jag att köpa grädden i fortsättningen och så så jag slipper köpa var och varannan dag och så att den inte hinner bli dålig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.