Diskussionsforum för LCHF-kost › Diskussionsforum för LCHF-kost › LCHF-Dagbok › Ellis dagbok – start 14 maj 2011 – 27 kilo ska bort!
- Detta ämne har 30 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av
systerstrutz.
-
FörfattareInlägg
-
16 maj kl. 09:24 #3271
Ellis
DeltagareHär är jag!
Nu ska det banne mej gå bra! Jag är såååå peppad och motiverad!
Vägde in mej på 107 kg i lördags och nu i morse hade jag tappat 2 kilo. Jag förstår att det är vatten, men det är roligt att se att kroppen reagerar på att man äter annorlunda än annars.Min svägerska som under sommaren bor på samma gård som jag kör igång idag, så vi kan hjälpas åt.
idag ska jag handla en massa vettig mat. 🙂
Nu kör vi! ;D16 maj kl. 10:35 #50935Nadja
DeltagareHej!
Vad roligt att du också har hittat hit 🙂 Och vilken tur att du har din svägerska som är på samma spår så att ni kan peppa varandra 🙂 Lycka till!16 maj kl. 11:27 #50929MIXA
DeltagareVälkommen, gott att ni är två och kan stötta varandra! Det kan bli lite tävling mellan er två och då kan det gå riktigt bra. 😉 Skulle jag behöva!
16 maj kl. 20:16 #50947Ellis
DeltagareTack! 🙂
Imorgon ska jag se till att ta med mej nåt till förmiddagsfikat. Jag hade bara te idag och det blev lite jobbigt. Ett ägg, kanske? Eller ost? Vi får se… 🙂
Till lunch åt jag supergod köttfärs- och broccoligratäng och lite sallad, tomat och gurka.
Efter jobbet handlade jag en massa gott! 🙂 Fick tag i sukrin och vaniljpulver också. Bra att ha hemma.
Sambon stack iväg och jobbade innan jag hann laga mat, (Jag och svägerskan tog en promenad när jag kom hem) men jag bjöd svåger och svägerska på ugnsstekt lax på saltbädd och blomkålsmos. Båda sa att mosen var godare än potatismos! Det tyckte jag med. 🙂 Mums!
Nu är det dags för sömn, så fortsätter jag i samma stil imorgon.
;D17 maj kl. 07:51 #50928mctrollet
Deltagarevälkommen till forum. låter som du fått en härlig start=) Hälsa svägerskan;)
17 maj kl. 09:16 #50946Ellis
DeltagareTack, mctrollet! 🙂 Svägerskan dyker nog upp här framöver.
Jag tog med mej ost- och skinkrullar och mjukost till jobbet, men än har jag inte orkat äta dem. 😀
Herregud – jag var ju nästan mätt när jag skulle äta frukost imorse! Jag måste annars äta frukost senast en halvtimme efter att jag vaknat, annars svälter jag ihjäl!
Maten är planerad för dagen och då ska jag nog klara mej bara. Det hänger på planeringen om jag ska klara det och därför är det ju så bra att vara fler som kämpar tillsammans!
Igår kändes det lite tungt när arbetskamrater sa att LCHF är dåligt och att ådrorna kommer att proppas igen på oss alla som äter enligt det. Senare var jag in på vår lilla hälsokostaffär och det hördes på personalen att de inte heller tyckte det vara bra…Men då har jag er på forumet! Jag ser ju att det går bra för er! Det behöver jag! ;D
17 maj kl. 10:06 #50927mctrollet
Deltagarehaha, hälsa dom att dom ska hänga med i utvecklingen;) Gammal kunskap rostar aldrig… INTE SANT!! =))
17 maj kl. 10:39 #50934Nadja
Deltagaredom såg väll antagligen på fråga doktorn igår där dom mest snackade strunt och dåligt om LCHF… synd 🙁 Jag äslakr det här även om jag inte går ned i vikt, har redan planerat att det är såhär jag vill lära mina barn att äta 😉
18 maj kl. 20:06 #50945Ellis
DeltagareJag gjorde supergod kålpudding ikväll och är mätt. Och tänk, jag har flera matlådor i kylen att ta med mej till jobbet! Och tusen idéer i huvet om nya maträtter! Dessutom lagar svägerskan och jag middag varannan dag och så äter vi tillsammans. Lämpligt värre! Imorgon blir det nåt med strömming hos henne.
Idag tog jag med mej fyra ost/skinkrullar till jobbet. Tänkte äta dem på förmiddagsfikat – Jag orkade bara EN! Så jag har tre kvar tills imorgon. 🙂
Är sååå imponerad av mctrollet, som har tappat 20 kg! Då SKA det gå bra för mej med!18 maj kl. 23:09 #50921Aily
DeltagareMatlådor är toppen! Det var längesedan jag gjorde kålpudding. Familjen älskar det, så borde göra det snart igen. 🙂
20 maj kl. 08:35 #50926mctrollet
Deltagarehaha, tackar! jag själv är mer… förvånad;)
22 maj kl. 16:57 #50944Ellis
DeltagareHär står vågen stilla, men det är okej. Har i alla fall fått gå på toa… 😉
Idag åt jag och sambon ugnsstekt kycklingfilé och en cf-sås med kryddor. Han fick bulgur till. Jag åt lite tomat och gurka.
Undrar om det händer nåt på vågen under nästa vecka…25 maj kl. 07:28 #50943Ellis
DeltagareIdag rörde sej vågen nedåt! 😀
Skönt att se att det händer nåt!
Åt äggröra och bacon och drack en kopp te med grädde imorse och är absolut proppmätt!!!
Ska strax ta en kopp te.
Till lunch blir det en omelettwrap med kycklingröra. Gott, gott! Slängde i linfrön i omeletten. Hoppas den är god ändå. Just nu känns det som om jag inte kommer att orka äta allt…Lycka till, allihop!
25 maj kl. 08:44 #50931Bettan
DeltagareHej Ellis och välkommen hit!
Jag önskar dig massor med lycka till och håller tummarna att du och svägerskan fixar det i sommar 🙂
Hur mycket har att gå ned?25 maj kl. 08:44 #50930Bettan
DeltagareNu såg jag 🙂
Jag har lite mer men vi kommer att följa varandra 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.