Feedback önskas

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4363
    Omnikron
    Deltagare

    Hej!
    Jag har nu ätit LCHF i två veckor och trivs generellt ganska bra med det. 🙂 Jag har har dels några frågor till er mer erfarna samt önskar även lite feedback på min kost. Jag har egentligen inte gjort någon invägning då jag inte har någon våg, men jag vägde 79 kg några veckor innan jag började. Jag är 184 cm lång. Kom dock på efter en vecka att jag åtminstone borde mäta mig om jag skulle mista inspirationen någon dag. Mitt midjemått var 79 cm och precis ovanför höftbenen var det 101 cm. Jag är kvinna, 25 år.

    Så, till frågorna:
    -Hur mycket nedgång i cm kan man ”räkna” med i exempelvis veckan? Jag förstår att detta är individuellt, men kanske någon har samma mått som jag kan ge något hum (jag har aldrig bantat tidigare)?
    -Jag har fått en massa finnar, jag ser nästan ut som en tonåring igen, går detta över, och i sådana fall, när?
    -Jag svettas massor precis efter att jag ätit, vad betyder det?
    -Jag har lite hjärtklappning då och då, vilket är lite läskigt, vad beror det på?

    Sen till kosten, jag är ”vegetarian” sedan lång tid tillbaka då jag inte mår bra av att äta kött. Så har det varit hela mitt liv, så någon ”omvändning” undanbedes vänligt. Innan jag började på LCHF har jag ätit fisk kanske en gång var tredje månad, men nu har jag börjat äta det lite oftare. Såhär har jag ätit de senaste dagarna:

    Frukost kl 11.00: Två kokta ägg, kaffe.
    Lunch kl 18.30: Gratäng med broccoli och blomkål, grädde och ost.
    Middag kl 00.00: Stekta champinjoner, lite squash och ett stekt ägg.
    Kaffe under dagen: 7 muggar, svart

    Frukost kl 10.00: Ett kokt ägg, ca 1dl turkisk youghurt med typ 10 hallon
    Lunch kl 18.00: Halloumiost med broccoli
    Middag kl 21.00: Gratäng med broccoli och blomkål, grädde och ost.
    Kaffe under dagen: 6 muggar, svart

    Frukost kl 10.00: två kokta ägg, rökt makrill
    Lunch kl 19.00: två stekta ägg med broccoli, lite halloumi
    Middag kl 23.00: två stekta ägg med squash

    Frukost kl 09.30: omelett på två ägg, med 1 msk vispgrädde och ost
    Lunch kl 15: gryta på qourn, squash och champinjoner
    Middag kl 21.00: brieost och chevre med gurka

    Frukost kl 10.30: två kokta ägg
    Lunch kl 16.00: rökt lax med majonäs och hari coverts
    Middag: röra med lax/räkor/majonäs och gurka

    Frukost kl 11.00: röra med lax/räkor/majonäs och gurka
    Lunch kl 19.30: qourn med briefyllda champinjoner, hari coverts
    Middag kl 23.00 rökt makrill med squash och hari coverts

    Generellt så använder jag mig av mycket smör, så min mat är fet. Jag jobbar kvällsskift, så mina tider är varierande, men jag äter sent. Tidigare har jag mest ätit frukost, och kanske något litet på kvällen. Spelar mattiderna någon roll? Jag har läst att om man inte äter gris/nöt/kyckling ska man äta mycket mejeriprodukter och mycket ägg , så jag har försökt hålla mig till det(plus att jag som kanske uppenbart gillar ägg rätt mycket..). Den första veckan hade jag problem med att jag fick i mig för lite kalorier (ca 900 på en dag), så nu har jag dragit på lite och är uppe i ca 1600 kcal per dag. Min fördelning är enligt minmat.net 68% fett, 28% protein och 4% kolhydrater. Jag drick myycket kaffe, min största last..

    Om ni har orkat läsa ända hit ska ni ha en eloge, och ännu gladare skulle jag bli om jag fick lite feedback. 🙂

    Tack!

    #66425
    Mynlen
    Deltagare

    jag tycker det ser bra ut! Och ingen kommer att propsa på dig att äta kött. Det enda jag kan tänka mig är att du bäst kan äta tillskott men det vet du nog bäst själv. Har ingen aning om vilken heller 🙂

    generellt finns det ingen ”genomsnittlig” viktnedgång. Viktigast är att du mår bra på kosten!

    #66426
    sid-66
    Deltagare

    Ta det med ro. har kört nu 7-8 veckor och struntar i vågen.
    jag tog ett måttband runt vid naveln och kapade den till exakt mått i starten.
    Det blir jätte kul att typ mäta en gång i veckan(-13 cm för mig nu).
    ser bra ut för dig,det kommer att rasa snart.
    Sen tror jag inte på att äta vissa tider, ät när du e hungrig.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.