fett…mer än smör…??

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4377
    majsan72
    Deltagare

    ??? det skrivs mycket om att man ska äta mer fett… men man kan ju inte sitta o äta bara smör typ…?? Feta mejeriprodukter ska man tydligen inte äta för mycket av vad ska man då få i sig mer fett av än kryddsmör då typ???????
    Frukosten tycker jag är jätte svår för jag kan inte äta bacon så tidigt det vänder sig i magen då…mår illa, så jag äter typ fet rysk yoggi eller smetana, någon korv kan jag få ner ibland…men jag vill ju äta något för jag är ju hungrig
    frågande…??? 😉

    #66629
    mctrollet
    Deltagare

    feta mejerier går bra, med feta menar jag över 30%;). Kokta ägg, omelette till frukost?? Äggmjölk??

    #66630
    VeronicaS
    Deltagare

    Min frukost nu består av en kopp the med Cocosa och grädde, jag har oxå svårt med ”ritktig” mat på morognen.

    #66631
    elsabelsa
    Deltagare

    Exempel: feta såser, majonäs, smör, entrecote, korv, avokado, OST JAO! 😉

    #66632

    Testa det toksnabba hasselnötsbrödet till frukost. Det innehåller massor med fett, men det är inget som märks och det brukar fungera hur bra som helst även för de som tycker det är jobbigt med fett.

    http://www.fettdieten.se/content/toksnabbt-hasseln%C3%B6tsbr%C3%B6d

    Om du inte vill bli medlem och få tillgång till över 460 näringsberäknade recept, så kommer det här alldeles gratis. 😀

    Näringsinnehåll:
    Den här rätten innehåller 54.4 g fett, 2.7 g kolhydrater och 14.6 g proteiner per portion.

    Beskrivning
    Kunde inte låta bli att experimentera lite med receptet på lchf-bröd som jag fick, så här kommer en annan variant, lika enkel, men med hasselnötsmjöl.

    Det här brödet smakar helt annorlunda och har en karaktär som påminner lite om grovbröd eller limpa.

    Ingredienser
    1 st stort ägg
    1 dl lchfbutikens hasselnötsmjöl
    2 msk smör
    1 nypa salt

    Så här gör du
    Blanda ihop alla ingredienserna i en sopptallrik med en gaffel. Smöret går bra att använda både mjukt eller smält.

    Vispa med gaffeln så att det kommer in lite luft och mikra på full effekt under två minuter.

    Peta ner eventuell smet som skvätt upp på kanterna. Ställ in tallriken i en mikrovågsugn och mikra på högsta effekt i två minuter. Efter de två minuterna har smeten höjt sig, stelnat och blivit till ett varmt och nybakat bröd.

    Knacka upp brödet på en skärbräda. Om det sitter fast, kan du lossa på det med hjälp av en tesked som du drar mellan brödet och tallrikskanten. Skär sedan isär brödet på mitten, dvs som ett hamburgerbröd, så att du får två halvor.

    Bred på smör. Lägg på ost på varje skiva och lite paprika eller något annat du tycker om.

    Det här brödet går betydligt fortare att göra än något annat bröd och mättar garanterat jättebra!

    #66627
    Lillnettan
    Deltagare

    Du kan också få i dig fett från fet fisk, som lax, makrill och sill. Eller kött med mkt insprängt fett, fläsk- eller blandfärs i stället för nötfärs osv. Du kan också äta lite avocado och hälla en skvätt olivolja på salladen, det funkar bra. 🙂

    #66628
    Aily
    Deltagare

    Jag ringlar olivolja över salladen till maten för att få i mig lite mer fett. Mejeriprodukter försöker jag undvika då jag lätt får i mig löjligt stora mängder kolhydrater genom dem. Då äter jag hellre sallad. 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.