Finnig hy av lchf?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #856
    frieda
    Deltagare

    Har den här veckan börjat äta enligt lchf för att balansera blodsockret samt lugna gasig och svullen mage. Tycker att magen är mer svullen än vanligt och att jag är mer finnig och plitig än vanligt.

    Funderar på om jag inte tål så mycker ost och mjölkprodukter eller om det bara kan vara en övergångsfas. Någon som har erfarenhet av detta? Och vad kan jag äta istället för mjölkproduket i så fall? Vilka mjölkprodukter skulle kunna vara den största boven i dramat?

    Tacksam för svar.

    #12893
    Spoilern
    Deltagare

    Jag har knappt en finne sedan jag kört LCHF några veckor.
    Tydligen skillnad på huden. Kanske något du inte tål ja…

    #12892
    frida
    Deltagare

    För mig är det precis tvärt om.
    Min hy har aldrig varit så bra som när jag äter LCHF 😀

    När din kropp hamnar mer i balans så blir det nog bättre. Annars får du kanske testa att laborera lite med kosten, ex dra ner på mejerierna.

    #12896
    clawus
    Deltagare

    jag & min fästmö märke att vi fick finnar och flåtig hy samt svullen mage dom första 2 veckorna sen gick svullnaden ner och våran hy har aldrig varit finare.
    mitt råd e att fortsätta och se om det går bort. denna dieten e helt underbar
    på 5 veckor har jag gått ner 35kg! hehe. hoppas att det jag sagt har hjälpt dig och jag önskar dig god lycka till dieten!

    #12897
    Recept
    Deltagare

    Jag har också fått en del finnar men det kompenseras upp med mot-akne-produkter, just nu testar jag på http://www.acnicyl.se

    #12895
    Butirka
    Deltagare

    Vissa drabbas av akne när dom konsumerar mejeriprodukter.

    #12894
    Karla
    Deltagare

    Om du misstänker att det är mejeriprodukterna som gör det, tycker jag du ska minska på dem ett tag och se vad som händer. Man måste inte äta massor av ost och andra mjölkprodukter.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.