Først ner, sen upp, nu still

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1165
    mistic
    Deltagare

    Detta ær min tredje vecka med lchf-kost och jag har aldrig mått bættre, helt utan sockerbehov och sover så mycket bættre!
    Men nær det kommer till vikten så ær jag lite konfunderad, førsta veckan – 2,9 kg
    andra veckan så smøg det sig tillbaka 1,1 kg och nu står jag helt still!
    Provar att modifiera kosten på olika sætt før att få kroppen att fortsætta ner men ingen metod fungerar.
    Får væl i mig mellan 1900-2500 kalorier om dagen och det ska ju inte ha någon betydelse vad jag førstått i denna kosten.
    Kør en del med bacon och ægg frukost med lite mayonæs, gør ofta hamburgare utan brød med ost och fet græddfil 35%, lax, kycklingsallad med avocado o lite mayonæs, æter regelbundet och precis så jag blir lagom mætt.

    Så vad gør jag før fel? Någon som har en kostidèplan till en tjej på 155 cm med ynka 5 små kilo kvar till mål? :-*

    #15802

    De sista kilona är oftast de svåraste. Mitt råd är att äta minimalt med grädde, creme fresh och andra mejeriprodukter. Om du äter tomater och grönsaker som innehåller lite kolhydrater så prova dra ner på det också. Annars så skulle jag fortsätta att äta LCHF och hoppas att det ger med sig med tiden. Lycka till. 🙂

    #15803
    mistic
    Deltagare

    Tusen Tack før det svaret! 🙂
    Men rekommenderar du mayonæs till maten då? Vill ju gærna ha något som ær lite kræmigt till maten 🙂 I alla fall så det inte blir før torrt!

    Men det ær en myt att man ska behøva rækna kalorier? Jag læser att hælften sæger det och andra hælften ær emot, så vad ær rætt egentligen? Finns det någon maxgræns i kaloriintag per dag før kvinna respektive man?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.