Från 113 till tvåsiffrigt

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Författare
    pink lady
    Deltagare

Har sen tre dagar kört med lchf. har aldrig ätit på detta vis innan och kommer notera alla förändringar.
    Jag är en kolismissbrukare av stora mått (bokstavligt talat ::))men hittills har det inte varit några problem att vara utan – men det kanske kommer.

Det jag tycker är marigt är att få i sig rätt mängd kolisar ??? jag menar de som finns i produkter. Man måste ju räkna lite om man ej ska komma över men kanske bäst att prova sig fram :-

jag vägde något på 113 kg när jag startade och kommer rapportera varje tisdag – då har det gått en ny vecka. Ska rota fram ett måttband i morgon med så jag kan se resultat som inte vågen visar med!

Kör så det ryker!!!! 😉

castru
    Deltagare

Lycka till! 🙂

pink lady
    Deltagare

I natt var jag lite hungrig när jag kände efter – men det kan ju vara omställningen från typ en låda havrekakor på en kväll som det var innan 8)
    Frukosten var detso godare och jag åt 3 bacon stekta i massa smör samt 2 ägg stekta i samma men lite ost på.
    TRor att jag kan behöva få i mig ännu mer fett än jag fått de tidigare dagarna. Därav inte helt mätt kanske? ::)

Nu dricker jag ljuvliga kaffekoppar med grädde i 😛 har varit en tuff natt med barnen!

pink lady
    Deltagare
    Quote:
    Lycka till! 🙂

tack så mycket! 🙂
    kan berätta att jag tjuvvägde mig i morse och vågen står nu på 109.8 ;D men det är väl massa vatten som de brukar säga…… 8)

pink lady
    Deltagare

Idag har jag varit iväg hela dagen med mina barn!
    packade matsäck (olika till oss alla ;)) så jag inte skulle bli utan mat.

Nu börjar jag komma in i det hela och jag tror att kroppen börjar svara på kosten lite 8)
    Jag är supermätt – fettet som jag får i mig GER verkligen mättnad – länge.
    Hade tom svårt att få i mig lunchen idag.

mellis åt jag inte förän jag kom hem nyss.

Motsvarande middag som är något förskjutet. Ska vi snart börja laga.
    Blodpudding till kidsen, sambon kör på köpe pizza ;D och jag tänkte nog ta lite lax med Hollandaie sås och grönsaker.
    är inga problem alls att han äter pizza faktiskt.

Surfade lite och hittade recept på Lambasbröd – ska testa att baka imorgon – eller kanske redan ikväll om jag hinner!
    Måste också få ändan ur och testa blomkålsmos – har ett finfint huvud som ligger här och väntar på att bli tillagat 😀

dagens mat:

frulle:bacon + 2 stekta ägg+klickar med smör på maten kaffe m grädde

lunch: 1 avokado, räkor, 2 kokta ägg + majonäs

mellis: kaffe m grädde + finncrisp med tjockt lagen bregott och två tumma skiknskivor

middag: 1 laxfil´r stekt i smör + lite grädde + hollandaie sås och grönsaker

agnetasch
    Deltagare

Ett annat blomkålstips; pytt i panna på stekt blomkål o bacon. Gott med stekt ägg till.

pink lady
    Deltagare

Toppen! tack för det förslaget!!

pink lady
    Deltagare

Idag en fortsatt bra dag i lågkoliskosten 😉

var på besök hos en vän med barnen och berättade vid ”mellis” att jag kör lchf sen snart en vecka tillbaka. Jag tog lite filmjölk (eko + 3%) samt te med röd mjölk.

Å…ätit så gott ikväll 😛 fläskkarre med fet fet FET sås av grädde + skyn (tillagade i ungnen) + mycket vitlökssmör därtill 8)

Imorgon ska jag väga mig (min vägdag) och anteckna. Ska bli skoj – har dock ej tagit mått, vilket är lite synd då jag VERKLIGEN märker skillnad runt magen/livet. Har fått kommentarer om det med ;D

pink lady
    Deltagare

Efter första veckan:

Vikt:108,9 kg
    förändring: -4,1 kg
    Bmi:36,4

pink lady
    Deltagare

Mina mål

1) Julafton väga tvåsiffrigt
    2) Slutet av februari väga 90 kg
    3) slutet av maj/början av juni väga 80 kg

Någonstans på vägen ska jag aktivt och regelbundet börja träna med 🙂 men känner tyvärr idagsläget att jag måste tappa ngr 10 tal kg innan jag startar då mina leder tar stryk :-[

Prommenader och simning går ifs bra.
    känner också att allt kan inte ske genom ett trollslag – risk att jag tröttnar.
    Nu är fokus att komma in i nya livsstilen-kosten.
    Nu räcker det med mina prommenader.

Jag måste hänga med i själen med 😉

agnetasch
    Deltagare

Grattis! 😀 Jättebra mål du satt upp.

pink lady
    Deltagare
    Quote:
    Grattis! 😀 Jättebra mål du satt upp.

Tack snälla :-*

Idag har det varit en konstig dag – jag har knappt orkat äta 😮 men såklart ätit en del ändå.
    Känner även av magen sen igår em – när det ”är dags” behöver jag skynda lite till badrummet…. ::)
    Men hellre det än förstoppning!

Idag

bacon+ägg på morgonen + kaffe m grädde

2 kokta ägg på em med majonäs + en finncrisp med massa bregott + skinka.

middag: köttfärs med massa vitlökssmör smält i + ost och en skvätt grädde över.

pink lady
    Deltagare

Idag har jag inte kännt någon hunger ???
    Men jag tycker det är gott 8och det känns bra i kroppen) när jag ändå äter!

jag kan ju inte sluta äta ;D

men lite coolt att jag, som JÄÄÄÄÄÄMT var på jakt efter ngr att stoppa i munnen, nu kan glömma och äta om jag inte kommer på att det är dax.

pink lady
    Deltagare

Idag vaknade jag ned feber ??? jag trodde inte man skulle bli sjuk på denna kost??? ::)

Nåväl, jag är bättre nu, har lyxat till me torrt vin 😛 SÅ himla gott!!

Nu vet mina svärisar ocksp vad jag äter och då min svärmor äe värsta hälsoguru då var jag först lite orolig för att hon skulle förespråka vanliga ”tallriksmodellen” men det gick fint. Dock vet jag ej vad hon egentligen tycker – skit samma!

agnetasch
    Deltagare

Men om din svärmor är en hälsoguru måtte hon ju välkomna att du blir av med din övervikt. Hur det sen går till är upp till dig 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.