Frukost

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2370
    Avatarstorbantarn
    Deltagare

    Jag skulle behöva hjälpa med alla måltider,

    Så kan ni inte skriva upp vad ni äter till frukost här

    #37618
    AvatarAily
    Deltagare

    En halv burk tonfisk i olja som jag blandar med 30g majonnäs. sen blandar jag ner tre kokta ägg som jag delat i äggdelare på både längden och tvären. Ibland har jag hackad purjo i… och krossad svartpeppar.

    Stekta ägg och bacon… 4 ägg och 50g bacon.

    Hmm… fantasifullt… inte. Det är typ vad jag äter. Oftast kokta ägg dock. Tröttnar fort på stekt ägg och bacon.
    Ibland tar jag en hel burk tonfisk i olja och gör en röra av, utan ägg. Så jag kan nog också behöva lite tips och idéer. ???

    #37626
    AvatarStefan_Vas
    Deltagare

    Nu när jag har LIA 3 veckor till så har denna frukost blivit standard för mig

    en halv burk tonfisk (olja eller vatten kvittar) stor drös med majonnäs och lite skvätt grädde i som jag geggar ihop till en röra, till det har jag ett kokt ägg som är skivad/delad. (jag gör en hel bur tonfisk så har jag lite på eftermiddagen så jag kan ta något till kaffet samt orka resan på 1.5h hem)
    .

    #37621
    Avatarmctrollet
    Deltagare

    äggröra med philadelphiaost och baccon. Kokt ägg mosat med smält smör. Rester från middag. Ost omelette. majjoröror av olika slag. ostrullar med smör…

    #37638

    Hej alla!
    Nu har det gått lite mer än två veckor för min del. Jag har tappat 2.1 kg och 5 cm i midjan. Jättenöjd! Men jag undrar vad ni tycker om min frukost som jag kör på vardagar, jag kör på turkisk yoghurt och hallon. Det står jag mig på till lunch och om jag blir sugen tar jag en avokado till. Men när jag kollade på livsmedelsverket med näringsinnehåll och det så såg jag att det är en hel del kolhydrater i min frukost. Har ni några tips på att förändra/förbättra min frukost? Jag har ganska svårt att äta ägg 7 dagar i veckan. Det blir ägg på helgerna i stället. =)

    Tack på förhand. 🙂

    #37624
    Avataralfons
    Deltagare

    Ät rester från lunch eller middag laga dubbla portioner

    #37617
    AvatarAily
    Deltagare

    Idag åt jag omelett med tonfiskstuvning. Jättegott! 🙂

    #37631
    Avatarvivi_jonsson
    Deltagare

    * Baconomelett. ½ paket bacon, 1 ägg och lite grädde
    * Makrillfilé i tomatsås (innehåller lite kolhydrater)
    * 1 ägg mosat i smält smör
    * Rester från en middag

    #37636
    AvatarMsHisingen
    Deltagare
    Quote:
    Hej alla!
    Nu har det gått lite mer än två veckor för min del. Jag har tappat 2.1 kg och 5 cm i midjan. Jättenöjd! Men jag undrar vad ni tycker om min frukost som jag kör på vardagar, jag kör på turkisk yoghurt och hallon. Det står jag mig på till lunch och om jag blir sugen tar jag en avokado till. Men när jag kollade på livsmedelsverket med näringsinnehåll och det så såg jag att det är en hel del kolhydrater i min frukost. Har ni några tips på att förändra/förbättra min frukost? Jag har ganska svårt att äta ägg 7 dagar i veckan. Det blir ägg på helgerna i stället. =)

    Om du är nöjd med viktminskningen och blir mätt kan du köra på som du gör. Om det börjar gå långsamt nedåt kan du förändra det då. Men om du ändå vill ha mer lchfig (?) frukost så kan du prova att blanda yoghurten med grädde eller smetana för att göra den fetare. Min egen frukost har den senaste veckan varit en rejäl bit ost och fläsk som jag mumsar i mig på bussen 🙂

    #37637
    AvatarSkold29
    Deltagare

    Dagens frukost: Två kokta ägg mosade i ca 1 msk majonäs och en nypa rökt havssalt. två rullar ost med smör på, en stor mugg kaffe med en klick smör i. Jo det kan man visst dricka, smakar ingenting, blir lite simmigt men helt ok. :-*

    Angelica

    #37642
    Avatareveinamy
    Deltagare

    För mig är frukosten svår då jag alltid har varit en riktig frukostmänniska. Men nu tror jag att jag har hittat mat som jag trivs med.

    Jag brukar baka bröd (gör stor sats och frys in så behöver du inte baka så ofta) som jag äter med bregott, ost och skinka. Finns flera brödrecept om man googlar. Jag brukar välja recept utan så mycket ägg då jag snabbt ledsnar på ägg-smaken.

    Vissa dagar äter jag omelett. Tidigare åt jag yoghurt med hallon och blåbär men jag har slutat med det nu då jag kände att det var lite för mycket kolhydrater för att det ska vara bra att äta varje dag.

    En lunchkorv med lågt kolhydratvärde och lite krossade tomater eller äggröra fungerar också som frukost.

    #37641
    AvatarSoderbonan
    Deltagare

    Jag äter två kokta ägg, två bitar sill, en halv dl CF och en tjock ostskiva med smör på. Kokta ägg har alltid stående i kylen.

    De kokta ÄR märkta, men ändå råkade min man börja skala ett rått över diskbänken. Hoppsan! Fast han åt det ändå 🙂

    #37639
    AvatarSternchen
    Deltagare

    Jag brukar blanda keso med creme fraiche och strö kokosflingor, frön eller nötter över. Inbillar mig att det är lite som müsli 🙂 Äter ett kokt ägg, en bit salami eller ost till beroende på hur hungrig jag är.

    #37613
    Avatartoru
    Deltagare

    Jag äter ingen frukost alls… 8)

    #37628
    AvatarSmogz
    Deltagare

    Lite varianter med den absolut vanligaste längst upp:

    – 2 kokta ägg med citronmajonnäs (kavli är godast) på.

    – 1 macka (typ lembas, cocos eller annat som finns i receptsamlingen för bröd) med ett skivat kokt ägg och citronmajonnäs på.

    – två stekta ägg med ett halvt paket bacon

    – omelett på två ägg med lagom med grädde, gärna lite ost och typ champinjoner, lök eller paprika.

    tror inte jag kör fler varianter än det…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.