Går inte ned

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4759
    Borgarn
    Deltagare

    Hej.

    Har nu kört i 4 veckor och går inte ned. Tränar 5 ggr per vecka ca lite mer än en timme varje gång, och då är det tung styrketräning, äter så bra jag kan. Ägg, korv, majonäs, kött, beanes, ägg, korv, ägg 🙂 ja. Någon gång kanske jag har fuskat med något, men inte så värst mycket. Och plus det nu så jobbar jag 7 dagar per vecka, ca 11 timmar per dag, kanske 8 på lördag och söndag.

    Väger nu ca 108 KG och är 188cm lång. midje mått på 108 och höftmått på 103 men det ändrar sig inte, det är tilloch med så att jag har gått upp lite efter jag bröjat med lchf, iallafall runt midjan, skulle vilja gå ner till 90-92 kg till sommaren. Vägde 116 ibörjan av oktober. Varför går jag inte ner? och måste jag vara ännu mer strikt? Exempelvis på lunchen gillar jag att åka iväg och äta lunch, Då blir det ofta att jag tar utan potatis och ris, och mer kött och sås.

    Mvh Vilsen

    #72810
    Madde01
    Deltagare

    Du bygger inte muskler?

    Skriv gärna ner VAD du äter, ant för dig själv eller här. Jag tyckte att jag åt bra, men så kom jag på mig att stoppa ngt i munnen när jag lagade mat etc. Dessutom blev det lite ostskivor etc när barnen åt mellanmål. Är du hungrig när äter eller äter du för att du alltid har ätit vid denna tidpunkt?

    #72811
    ulfons
    Deltagare

    Lunchar du ute, så se upp med såsen. Den är oftast av redd typ. Sån styrketräning borde bränna mycket fett, så du får nog en del vikt av muskelbyggnad. Och det är väl inte fel.

    #72817
    Borgarn
    Deltagare
    Quote:
    Du bygger inte muskler?

    Skriv gärna ner VAD du äter, ant för dig själv eller här. Jag tyckte att jag åt bra, men så kom jag på mig att stoppa ngt i munnen när jag lagade mat etc. Dessutom blev det lite ostskivor etc när barnen åt mellanmål. Är du hungrig när äter eller äter du för att du alltid har ätit vid denna tidpunkt?

    Ja precis, jag bygger och det går väldigt bra. Är inte ost okej? gauda eller gräddost?

    Just nu när jag jobbar blir det då vi har raster. vaknar vid halv sju, frukost, 9 frukost 2, 13.00 middag, 17.00 kaffe, innan träningen vid halv 8.

    En vanlig dag.
    06.30 ett eller två ägg en Scan choristo korv antingen lite philadelfia ost eller majonnäs
    09.00 Samma
    13.00 En kött bit, och ska i forsättningen ta mindre sås eller ingen sås
    17.00 ett ägg eller en choritso
    19.30 något ägg eller choritso

    Vanligtvis äter jag när jag blir hugrig, men nu när jag har sådana här tider är det svårare….

    #72809
    Madde01
    Deltagare

    Ja, det där arbetet kan ställa till det, ha ha.
    Där jag jobbar idag, har jag luchrast kl 11.30 o jag ”måste” äta då, eftersom jag sitter i en reception.
    Det ser inte bra ut om jag sitter o äter när det kommer besök.

    En fråga: Är du hungrig när du äter kl 06.30 Annars kanske du kunde äta allt kl 9?

    #72816
    Borgarn
    Deltagare

    Ja, jag kanske inte är så hungrig… Testade i morse och det gick fint. Men jag kanske äter förlite fett på dagen, ska undersöka om jag kan få i mig mer, kanske kokosfett.

    Så funderar jag på att jag är ständigt trött, slö. speciellt efter jag ätit blir jag slö, men det skulle man inte bli av LCHF? Jag har funderat på om det kan vara omställningen av att jag slutat med socker? (och att jag har fuskat ett par gånger så att det har nollställts?)

    #72818
    FruNilsson
    Deltagare

    Jag tror du äter för mycket kolhydrater. Byt ut korven mot ett halvt paket bacon. Och skippa det första målet. Ha gärna i lite kokosfett i kaffet på morgonen.
    Försök utesluta mejeriprodukter.

    #72808
    Madde01
    Deltagare

    Man blir trött av att arbeta 11 tim om dagen 7 dagr i veckan….

    #72813
    Jimmy_Flessa
    Deltagare

    Ät 1-2 stora måltider/dag och placera dem båda efter träningen. Koncentrera dig på kött, ägg, avokado och grönsaker. Det är lättare att håla hungern i schakt utan att överäta med få stora mål varje dag, jämfört med de massa små aptitretarna du äter i dagsläget.

    #72815
    Borgarn
    Deltagare

    Idag skippade jag frukosten vid 6.30 och åt en ordentlig vid 9.00. det var ett par skivor kassler, 3 ägg, beaneas sås, majonäs.
    Sedan vid middagen åt jag äggröra och korv så jag blev proppmätt, och nu vid sju åt jag lite ost och ölkorv. och nu blir det träning.

    Kan inte lägga målen efter träningen iochmed att jag slutar vi sju på kvällarna…

    Och anledningen att jag äter korv är att det är enkelt, iochmed att jag inte kan laga någon mat, kanske finns något annat istället? Letade efter kokosolja idag men hittade inget, får köpa det imorgon.

    Avocado, kassler och ägg kanske blir en bra frukost/middag

    Jo visst blir man trött av att jobba så mycket, men det är bara en period nu på 4 veckor. men jag är tröttare än vanligt…

    #72814
    Borgarn
    Deltagare
    Quote:
    Ät 1-2 stora måltider/dag och placera dem båda efter träningen. Koncentrera dig på kött, ägg, avokado och grönsaker. Det är lättare att håla hungern i schakt utan att överäta med få stora mål varje dag, jämfört med de massa små aptitretarna du äter i dagsläget.

    Vet du hur det är med BCAA, det måste vara lagligt?

    #72812
    Jimmy_Flessa
    Deltagare

    Om du nu tvunget måste äta på morgonen så ät en ordentligt frukost så att du står dig ett bra tag.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.