Har gått ner i vikt, men större midjemått

Diskussionsforum för LCHF-kost Diskussionsforum för LCHF-kost LCHF Nybörjare Har gått ner i vikt, men större midjemått

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #858
    Christer
    Deltagare

    Har hållt på ungefär en vecka nu.
    Har klarat mig 100%-igt att hålla mig ifrån sådant jag dagligen har ätit och druckit annars.
    Har gått ner 2-3kg faktiskt.
    Men jag har blivit fetarere/rundare. Lite mera dubbelhaka och bilringarna har blivit större.
    Det var liksom inte riktigt tanken, vikten skiter jag väl i egentligen, men vill försöka jobba bort dubbelhaka och bilringar. Så det känns inte så roligt att det blivit såhär.
    Dessvärre har jag inte mätt mig, så jag kan inte ange några siffror.

    Men frågan är varför blir det så här?
    Är det vanligt att det blir så i början, kommer det försvinna?

    Tack på förhand.

    #12899
    Spoilern
    Deltagare

    Du har gått ner i vikt men blivit fetare? Låter lite underligt.
    2-3 kg första veckan brukar vara vatten som släpper efter
    att varit ”bundet” av socker.

    #12900
    Kromad
    Deltagare
    Quote:
    Har hållt på ungefär en vecka nu.
    Har klarat mig 100%-igt att hålla mig ifrån sådant jag dagligen har ätit och druckit annars.
    Har gått ner 2-3kg faktiskt.
    Men jag har blivit fetarere/rundare. Lite mera dubbelhaka och bilringarna har blivit större.
    Det var liksom inte riktigt tanken, vikten skiter jag väl i egentligen, men vill försöka jobba bort dubbelhaka och bilringar. Så det känns inte så roligt att det blivit såhär.
    Dessvärre har jag inte mätt mig, så jag kan inte ange några siffror.

    Men frågan är varför blir det så här?
    Är det vanligt att det blir så i början, kommer det försvinna?

    Tack på förhand.

    En vecka är alldeles för kort tid för att dra några slutsatser. Att du tycker du blivit större kan ha att göra med att du äter betydligt mer fett nu än tidigare och det ”känns” onyttigt eftersom vi är upplärda att fett är farligt. dvs fettskrämda.

    Ta måtten idag och kontrollmät dig en gång i månaden så ska du se att det vandrar neråt.

    Går du fortfarande inte ner efter en månad kanske du ska se över hur mycket du äter. Ät sakta, när första mättnadskänslan kommer slutar du äta direkt. Även om det är gott som fan och du vill ha mer. Ca 20 minuter efter man ätit kommer hela mättnadskänslan.

    Nu är ju jag man men vad jag läst mig till så kan ju kvinnor gå lite upp och ner lite hur som helst med platåer och senare viktras bland annat pga mens osv.

    Lycka till

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.