Hej hej!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1187
    Avatarjohannafia
    Deltagare

    På fredag börjar jag! Har hört så mycket gott om denna diet att jag nu har bestämt mig för att börja.

    har lite frågor bara 🙂

    1. Hur många mål om dagen är det bästa?
    2. Om man är lite känslig mot mjölkprodukter, kan man då välja laktosfria varianter?
    3. Är det katastrofalt att äta en frukt ibland? jag är svag för apelsiner och bananer..
    4. Jag har hört att det är okej att dricka Cola light, men inte cola zero, är det sant?
    5. Har läst att det är okej att dricka torrt vitt vin, men rosévin då?
    6. Har hört att träning och LCHF inte går hand i hand.. Vad är sant?
    7. Hur mycket har ni gått ner hittils med den här dieten?
    8. Har hört att ”gasmage, pruttmage ( 🙂 ), svullenkänslan” försvinner?

    #16316
    AvatarTess
    Deltagare

    Hej Johannafia!
    Några frågor kan jag svara på. Sen kanske nån annan kan komplettera 🙂
    1. Vet inte om de finns nått speciellt antal man ska äta, tydligen ska man äta när man e hungrig. Jag äter frukost, lunch och middag. Dvs inga mellanmål (för om man äter rätt är man inte hungrig emellan målen)
    2. Jag har kollat på laktosfri yoghurt och de innehåller inget mjölksocker och då dras kolhydraterna ner lite. Så de borde funka. Kolla bara på antalet gr/100g och är de mindre än 5gr/100g så funkar de i måttlig mängd. (vanlig mjölk innehåller 5gr/100gr varav 5gr e sockerarter)
    3. katastrofalt och katastrofalt… jag har ätit 2frukter på 2 månader. Men de kanske beror på att jag inte är jättesvag för frukt. Kolla http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=frufresh&specdiet=none&items=500&from=bottom&portion=100g&lang=sv där ser du hur mycke fruktsocker/kolhydrater de innehåller. De e nästan skrämmande….
    4. de har jag inte hört att de skulle va nån skillnad på de… Men de kan va så.
    5. kolla den sidan jag skickade om rosévin finns me. Borde inte va nån skillnad, ju torrare desto bättre. Men jag vet faktiskt inte.
    6. Det e ju aldrig fel att träna, men man går tydligen inte ner mer i vikt av de, låter konstigt men enligt skaldemans bok så är de så.
    7. jag har gått ner 7kg, 8cm runt magen, 6cm lår. Sen 12juli. Inte jättemycke men lagom, tror de e ganska sund nedgång. Men de e rätt skönt att se resultat!!!
    8. jaaa. Det e jätteskönt! Pruttar nästan aldrig längre 🙂

    LYCKA TILL!!!!!!

    #16317
    Avatarelinos
    Deltagare

    Hej och välkommen på tåget! 🙂

    1. Lita på din hungerskänsla, är du hungrig, så ät. Men ha med ditt sunda förnufft också. Det är inte så bra att trycka i sig 8 fulla portioner per dag. Ät dig mätt, men inte övermätt.
    2. Laktosfria produkter är okej. Läs på om du är osäker. Vanlig mjölk ska man vara lite försiktig med eftersom det är mjölksocker i.
    3. Alla är olika känsliga mot det där. För vissa drars sockersuget upp eftersom det innehåller fruktsocker, för vissa är det inga problem. Folk är också olika känsliga för kolhydraterna så testa dig fram.
    4. Tänk på att försöka hålla dig ifrån E-ämnen och undvik light produkter. Tänk dessutom på att saker som innehåller subsititut för socker oftast triggar igång ett sockersug.
    5. Rosévinet är jag inte riktigt säker på då det inte hör till vanligheten att jag dricker det själv. Så det ger jag till någon annan att svara på 🙂
    6. Jag tränar 5 dagar i veckan ungefär och det går kanon. Jag orkar nästan mer nu än när jag åt ”vanligt”.
    8. Utan kolhydrater och socker så sväller inte magen upp (oftast inte, allt är ju individuellt) så jag kan nästan garantera att den kommer försvinna eller iaf bli bättre 🙂

    Lycka till!

    #16315
    Avatarqwe
    Deltagare

    Haha, jag svarar också, 3e ggn gilt. 😉

    1. Så många du vill, men bara om du är hungrig. Säg ifrån om folk vill bjuda på ngt. Det är dom som är otrevliga, inte du.
    2. Jupp. Jag kör på laktosfritt vad gäller grädde och liknande ”matsörjor”. LCHF är väldigt laktosfritt i sig.
    3. Testa, men om du har sug efteråt så vet du vad det beror på. Då e det bara att överväga om det är värt det.
    4. Har ingen kunskap gällande kolsyrade drycker. Har aldrig druckit sådant. Tycker det gör ont munnen. (om det inte är alkohol med i bilden)
    5. Vin som vin, drick och se. Står du still i vikt så vet du vad du ska förändra/dra in på.
    6. Både styrketräning(*) och löpning är perfekta under LCHF, övriga träningsformer har jag inte testat.
    7. ca 111-113kg som max.. nu nere under 100
    8. Jupp, nuförtiden kan inte inte tvinga fram en fis när jag vill, det gick förr.

    *pga att mitt blodtryck blivit längre när jag äter LCHF så har det blivit svårt att göra tyngdlyftningsövningar där man drar vikten upp från golvet upp på raka armar. Jag blir yr och är rädd att tappa vikten. Eftersom jag inte vill ha 80kg i ansiktet så skippar jag det. Alla övrigt övningar har fugnerat bra.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.