HJÄLP!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #565
    atenga48
    Deltagare

    Hejsan! Det var ett tag sen jag skrev, men nu behöver jag hjälp.Jag är inte hungrig längre! Kan vänta med frukost till lunchtid och då vet jag inte vad jag skall äta, är inte sugen på nånting! Det känns som jag helt spårat ur! Har kommit in i svängen med choklad igen, annars äter jag lchf. Men kanske för mycket protein, ibland känns det som om fett kväljer mig, inte i mat men rent fett typ smör och olja. Vad skall jag göra? Är det nån som har några tips så att jag kommer på rätt köl igen?

    #9971
    cathrine
    Deltagare

    Välkommen tillbaka! 🙂

    Skriv oftare så har vi koll på dig 😉

    Det är lätt att komma i fel spår om man inte äter rätt. Man måste äta fast man inte är hungrig. Då blir det oftas tokigt. kroppen går på sparlåga då och då vill den ha ngt energi fort fort.

    Inget olja eller smör behövs ätas men som
    Avokado är bra att äta då man är trött på smör o olja.
    Ägg med olika starka ostar i, laga olika ”smörgåsar”, pizza, zuccini lasagne som har med färs i =GOD
    Chévre o kycklingpaj med spenat o pinjenötter på.

    vad har du ätit då under dagarna o kvällen?

    #9973
    atenga48
    Deltagare

    Jag har ätit turkisk yoghurt med blåbär och lite linfrön på, stekt ägg till lunch el macka med mycket Bregott (Lembasbröd) och ibland bara yoghurt till middag. Helt fel, för jag vet ju att jag inte går ner i vikt när jag äter mycket
    mejeriprodukter. Varm choklad med vispgrädde är något jag också har börjat med, inget socker och osötad grädde men det är ju inte bra ändå! Ibland äter jag omelett till frukost, det är ju ok. Nej, nu får jag skärpa mig, det känns bra att få tips från dig Cathrine, och kanske flera hör av sig. Jag är tacksam för alla råd, jag vill vara med i matchen igen!

    #9974
    wantingmemories
    Deltagare

    Jag skulle tipsa om att äta ”riktig” mat, alltså lagad mat, två gånger om dagen (till lunch och middag) istället för att äta yoghurt och annat som det känns som att du tar till för att du blir sugen och vill ha någonting snabbt. Förhoppningsvis kommer det räcka med en stadig frukost (t.ex. bacon och ägg) samt två mål lagad mat om dagen. Målen kommer då också vara mindre än vad du tidigare ätit, eftersom du blir mätt snabbare och håller dig mätt längre. Prova att helt enkelt införa rutiner, frukost samma tid varje dag, lunch samma tid varje dag och middag samma tid varje dag. Inga mellanmål eller snacks (du kan ta en avocado eller några skivor ost eller så om det skulle krisa kanske..).

    #9972
    atenga48
    Deltagare

    Tack för svar: jag vet ju att jag skall äta riktig mat, men ändå går det inte! I början gjorde jag precis så, omelett till frukost, lagad mat till lunch och lagad mat till middag. När jag hållit på några månader minskade matintaget och nu känns det som om jag kan hoppa över ett mål. Kanske jag ska försöka med en stadig frukost och lagad mat till lunch eller middag och ta lite plock som det tredje målet, typ ost, oliver, avokado mm. Det kan nog funka, och då vet jag att sötsuget försvinner. Yes, i morgon skärper jag mig, jag lovar att jag skall försöka. Det är inte lätt, men det är ju inget här i livet! Tack för hjälpen, kommer ni på något så skriv gärna.

    #9970
    cathrine
    Deltagare

    Äggmjölk vore bra att ta på källen/ar med ost, salami och oliver

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.