hjälp mej av platån! Slutspurten…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3542
    Helahelena
    Deltagare

    Jag har 2-3 kg kvar till min målvikt efter 18 tappade… Idag har varit en helt genomsnittlig dag och jag landade på 1200 kcal ca, 4 g kh 80g fett. Jag går/springer en mil minst 5ggr/vecka och kör lite styrka 3-4 ggr/vecka. kan varken äta så mycket mindre eller träna så mycket mer. Äter jag för lite fett? Kommer aldrig över 90g/dag. men eftersom jag räknar kcal oxå är jag naturligt lite restriktiv, gör äggmjölk utan smör etc… Snälla hjälp någon, jag vill nå i mål innan semestern!

    #54380
    evise
    Deltagare

    Flytta semestern ;D

    Nä, jag bara skojar…inga tips har jag heller men hoppas du lyckas!!!
    Du har ju gkort ett jättebra jobb ändå även om du inte kommer i mål 🙂

    #54381
    Kickili
    Deltagare

    Har inte så mycket tips att ge dig. Men vill ändå säga JÄTTEGRATTTIS till din fantastiska viktresa! 🙂

    #54382
    Jarrebring
    Deltagare

    Eftersom LCHF är viktnormaliserande kanske du är i din kropps idealvikt. Din BMI ligger ju fint inom normalvikt.

    Även om du vill tappa ytterligare några kilo så kanske inte din kropp vill det så att säga 🙂

    Men det är klart att du skulle kunna försöka att nolla helt en vecka för att se om du får någon ytterligare effekt. Intermitent fasta är ett annat förslag.

    Avslutar med ett stort grattis till dina fantastiska resultat!

    #54378
    Gohper
    Deltagare

    Bra jobbat, desista kilona kanske inte är så viktiga egentligen, absolut inte om det blir musker i stället. Komplettera med måttband och spegel.

    Det är nu det riktigt trixiga börjar om du absolut ska ner de sista kilon. Du tränar ganska mycket och vill troligen inte tappa muskel massa. Mängden kroppsfett bestämmer hur stort underskott du kan ligga på utan att riskera att rasa i tex muskler.
    Man brukar räkna på ca 70kCal per kg kroppsfett och dygn. Det är bla detta som gör att minskningshastigheten avtar ju mindre kroppsfett man har.
    Rent energimässigt handlar det troligen inte om några stora förändringar, kanske 50-100kCal, då du tränar mycket. En rejäl portion tålamod behövs. Eller fixa kilona under semestern i lugn och ro! Det sista är nog ett bättre alternativ!

    #54377
    Helahelena
    Deltagare

    Tack för alla svar! Jag har oxå tänkt på det där med LCHF hjälper till att nå sin idealvikt, och kanske jag nått den nu? Januari till april gick jag från 78 till 68, och under maj och halva juni från 68 till 62, så egentligen är jag ganska nöjd. Men eftersom jag tränar och håller dieten nästan striktare än innan vill jag ändå se något resultat…

    #54379
    evise
    Deltagare

    Jag började med LCHF i februari och gjorde det för att få ordning på min mage och inte för att gå ner i vikt. Jag har heller inte gått ner i vikt men min kropp har verkligen format om sig ändå. Det första jag märkte var att magen blev mindre vilket nog till stor del berodde på att jag slapp den gasiga ballongmagen men jag har nu under den senaste månaden även märkt att det försvinner fett från rygg och midja och jag går fortfarande inte ner i vikt. Jag upplever att jag blir slankare och lite mer trimmad utan ngn viktminskning. Så mitt tips till dig är att fortsätta äta som du gör och träna och tittade dig i spegeln istället för på vågen….och ha tålamod 🙂

    #54376
    mctrollet
    Deltagare

    Grattis!!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.