Hjälp! Vad gör jag för fel?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1329
    AvatarFridah
    Deltagare

    Jag skulle behöva lite hjälp… jag har nu kört LCHF i ganska precis två månader men det händer inget med min vikt.
    I början kan det vara så att jag åt för lite fett nu har jag ökat på och enligt minmat.net så äter jag bra procentuellt.
    Frågan är hur mycket kalorierna har att säga egentligen..? Igår fick jag ihop till ca 2000 kcal på hela dagen, lite mer.
    Är det för mycket?
    Jag blir så frustrerad och undrar vad jag gör för fel när dom flesta andra lyckas så bra?

    Jag tränar 3-5 ggr i veckan, blandat kondition och styrka. Mycket zumba.
    Jag har vart strikt och knappt ätit nå grönsaker alls, ibland lite broccoli och spenat.
    Är försiktig med mjölkprodukterna och äter mest smör och majonäs som fett, äter inte rött kött men äter kyckling, lax och kalkon. Mycket ägg och ost.
    Det enda jag har ”syndat” med är lite mörk choklad någon helg. Pepsi max dricker jag på helgerna ibland också.
    Paranötter har jag ätit men har slutat med det nu.

    Mina mått 30/8:
    Midja: 81 cm
    Mage(navel): 97 cm
    Bröst: 101 cm
    Rumpa: 101 cm
    Lår V: 61 cm H: 61 cm
    Bröstben 91 cm

    Mått 30/9:
    Midja: 81 cm
    Mage(navel): 95 cm
    Bröst: 100 cm
    Rumpa: 101 cm
    Lår V: 59 cm H: 59 cm
    Bröstben: 90 cm

    Det är ju knappt någon skillnad 🙁

    Hoppas på att någon kan hjälpa mig 🙂 Tacksam för svar!!

    #18672
    AvatarKarla
    Deltagare

    Du måste berätta mer i detalj vad du äter, hur lång du är och hur mycket du väger. Ge oss en detaljerad beskrivning av allt du äter under en dag, så blir det lättare att hjälpa dig.

    #18687
    AvatarFridah
    Deltagare

    Jag är ca 1,65 lång och väger 72 kg.. Mitt mål är att komma ner till 60-63 kg.

    Jag kan ge exempel på vad jag åt igår…

    Till frukost åt jag rester från gårdagen, det var kyckling, kantareller och champinjoner i som jag blandade i grädde i och knäckte ett ägg över. Hela allt var en kycklingfilé, en näve kantareller och tre stora champinjoner som jag hade ca 1-2 dl grädde på och ett ägg. Och det delade jag upp på två portioner så till frukost igår åt jag hälften av det med en klick smör på och ett kokt ägg till.

    Sen till lunch åt jag två ägg, tre kalkonskivor med smör i, en liten avokado och en klick majonäs.

    Till middag gjorde jag äggröra på två ägg och en skvätt grädde, kanske 0,5 dl, sen till det åt jag lite ruccola, 50 g kallrökt lax och ca 50-70 g philadelphiaost.

    En portion om dagen består vanligtvis av äggröra m, smör och sen en portion t.ex lchf räkpaj eller någon egen blandning av ex kyckling eller lax med svamp och smör (har även börjat lagt till lite mer grönsaker nu så ibland blir det några broccolikvistar) Eller ägg med majonäs. Dom dagarna jag tränar blir det ett ägg extra med majonäs eller några ostskivor med smör i.
    Oftast blir det tre måltider om dagen. Inte alltid alla fullstora.
    Har även gjort såna där ostbröd av majonäs, ägg och ost som jag ätit med nåt pålägg på.

    Hoppas du förstår lite grann hur jag äter av det där babblet 🙂

    #18686
    AvatarFridah
    Deltagare

    Är det ingen av alla 53 st läsare som har något bra svar? ???

    #18673
    Avatargoamarie
    Deltagare

    jag är ju ingen expert men ser ju inte så pjåkigt ut. kantarellerna, är det konserverade eller färska?
    jag har ett på iaf eldorados burkar att de har 6% kh

    men det kan vara så att det är din normala vikt du har.

    #18678

    Du kan ju försöka dra ner på grädden, 2.5 dl på en dag om du nu stoppat i dig allt själv låter mycket.
    Varför äter du extra vid träning ?

    #18685
    AvatarFridah
    Deltagare
    Quote:
    jag är ju ingen expert men ser ju inte så pjåkigt ut. kantarellerna, är det konserverade eller färska?
    jag har ett på iaf eldorados burkar att de har 6% kh

    men det kan vara så att det är din normala vikt du har.

    Det är färska kantareller direkt från skogen 😀

    #18684
    AvatarFridah
    Deltagare
    Quote:
    Du kan ju försöka dra ner på grädden, 2.5 dl på en dag om du nu stoppat i dig allt själv låter mycket.
    Varför äter du extra vid träning ?

    Vart står det att jag har ätit 2,5 dl på en dag? ??? Isåfall så har jag skrivit fel.
    Ibland äter jag extra om jag känner mig hungrig innan träning så tar jag en ostskiva eller något och äter sen riktigt efter träningen. För vill inte äta en fullstor måltid innan jag ska träna 😛

    #18676

    Sorry Fridah ! slarvade vid läsningen, såg inte att du delat upp till två måltider.

    #18677

    Glömde fråga hur mycket ost du äter ? Ost är inte alltid så bra, kan hemma viktnedgång.

    #18683
    AvatarFridah
    Deltagare

    Tack før svaren 🙂

    Jag äter några skivor om dagen.. en vecka så slutade jag helt før att jag också hade hørt att det kunde hemma viktnedgången. Men ost är ju såå gott så jag kunde inte hålla mig borta så länge.
    Jag ska førsøka sluta nu igen eller iaf äta max 2 skivor om dagen, se om det blir någon skillnad 😛

    #18688
    AvatarAzusephre
    Deltagare
    Quote:
    Glömde fråga hur mycket ost du äter ? Ost är inte alltid så bra, kan hemma viktnedgång.

    Jasså? Det jag har hört är att man ska äta mycket ost och det hämmar inte min viktnedgång någonting, snarare tvärtom. Men alla kroppar är ju också olika. 😉

    #18689
    Avatarmagnetiskatankar
    Deltagare

    Går du på toaletten som du ska? Alltså- fungerar nr 2? Det är väldigt viktigt att magen fungerar. Jag vill varmt rekommendera ett medel som finns på hälsokost som heter ALKAVITAL annars. Är ett mineralpulver som löser upp sig i vatten som en treo. Det gör susen för både vikt och trög mage!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D

    #18682
    AvatarFridah
    Deltagare

    Jag går inte lika ofta som förr… nu när du nämner det så var det nog några dagar sen 😛
    Men jag har hört att man inte behöver gå lika ofta när man äter lchf mat. Det är nu den senaste veckan som jag inte gått så mycket men annars har den fungerat normalt. Men tack för tipset jag ska prova det där alkavital 🙂

    #18681
    AvatarFridah
    Deltagare

    Mina mått 20/11 2010:
    Midja: 79 cm (-2cm)
    Mage(navel): 90 cm (-7cm)
    Bröst: 98 cm (-3cm)
    Rumpa: 101 cm
    Lår V: 59 cm H: 59 cm (-1+1cm)
    Bröstben 86 cm (-5cm)

    Äntligen äntligen äntligen börjar det ta sig 🙂
    Det tog nästan tre månader för mig att börja minska så alla er som det går trögt för..
    GE INTE UPP! Det kommer 🙂 tjoohoooo!

    Men en sak jag märkt med LCHF, man minskar inte på samma ställen som jag gjort tidigare när jag bantat?
    Det brukar börja uppifrån och ner…. men den här gången har det hänt mer på magen och lår än runt midjan.
    Är det fler som upplever det så?? 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.