Hunger, denna ständiga hunger.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3737
    Fixaresorken
    Deltagare

    Hej hej!

    Jag har skrivit om detta förr men jag tänkte köra igen för att kolla om någon kan svara på min fråga. Jag har sysslat med LCHF sens i Februari och började styrketräna samtidigt. Jag kör tre pass i veckan, i princip bara styrka en timme åt gången. Jag har lite LCHF-rutin och äter så mycket fett som möjligt men jag blir tokhungrig ungefär tre-fyra timmar efteråt (om jag äter lunch på jobbet vid 1 så måste jag ha mat vid 5-6). Vissa har sagt att det beror på att jag äter för lite fett. Personligen tycker jag att jag trycker i mig fett hela tiden. Andra säger att det är träningen som gör mig hungrig. Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag skulle gärna höra från folk som har gjort samma sak (alltså LCHF och styrketräning).

    mvh

    Fixaresorken

    #57375
    Mynlen
    Deltagare

    skriv upp vad och hur mycket du äter. Sen kan det vara så att du är en av dom som behöver litet mer kh. Det är väldigt individuellt!

    #57390
    Fixaresorken
    Deltagare

    Okej, en ganska vanlig dag:

    Frukost: äggröra på fyra ägg, ett paket bacon Kl 10:00
    Lunch: Kebabsallad (kebabkött och sallad, vit sås, röd sås, en extra dip bearnaisesås) Kl 13:30
    Mellanmål: Fyra kycklingdrumsticks med aioli eller bearnaise 18:30
    Middag: 3 Lövbiffar med bearnaise och blomkålspudding med grädde och smör (rikligt med båda) 21:00

    #57374
    Mynlen
    Deltagare

    det är väldigt mycket mat! Tänk iallafall över detta: Även om LCHF fungerar för det flesta utan hunger finns det folk som behöver litet mer kh, eller inte blir tillräcklgit ohungrig av maten, trots mängden fett dom äter. Kanske är du en av dom och borde ju försöka ”lära om” dig om din hunger. kanske din hunger inte är hunger alls men en vana av kroppen som ställer till ett spratt hos dig. Ja tror mycket hänger på det när vissa inte kan känna sig mätta längre tid. (som min kille) Då är det helt enkelt att jobba på att försöka glömma hungern och äta fasta mängder och sen hoppas att magen krymper och man senare börjar lära sig riktiga hungerkänslorna. typ.

    Du äter mycket så din matsäck måste vara ganska stor… 🙂

    #57368
    alfons
    Deltagare

    Har du kollat kolhydrat innehållet i såserna. Jag skulle skippa grönsaker och dessa såser och äta mer kött och smör ett par dar även ägg är bra.

    #57389
    Fixaresorken
    Deltagare

    Alltså innan jag började med LCHF blev jag hungrig mjukt och försiktigt, så att säga. När jag började med LCHF och började jag träna så blev jag alltså jättehungrig inom loppet av några minuter (alltså jag var inte hungrig och sen plötsligt så blev jag superhungrig) och kunde liksom inte tänka om jag inte fick mat i kroppen. Jag ska testa att skippa grönsaker och köra bara fett i några dagar får vi se vad som händer.

    #57372
    Kicks
    Deltagare

    Dricker du proteindrink efter träning? Om inte så prova det… 🙂

    #57388
    Fixaresorken
    Deltagare

    Jag gjorde proteinshakes av märke pro 92 (92 procent protein, resten fett) och drack när jag började, men jag var precis lika hungrig för det.

    #57371
    Kicks
    Deltagare

    Blandade du den med vatten eller mjölk?

    #57366
    mctrollet
    Deltagare

    har du grädde och/eller philadelphiaost i äggröran?? Prova en klick majjo till oxå=)) Sen som sagt ät kebabköttet med smör eller majjo… Lycka till!

    #57387
    Fixaresorken
    Deltagare

    Blandade med vatten, för mycket kolhydrater i mjölken.

    #57364
    Aily
    Deltagare

    Enda sättet att komma undan hungern är väl att äta mer. Så gör det! 🙂

    #57365
    mctrollet
    Deltagare

    framför allt fett;)

    #57386
    Fixaresorken
    Deltagare

    Alltså. Jag äter mycket fett hela tiden tycker jag. Ska jag maxa fettet ytterligare eller beror hungern på träning? De jag har pratat med som har träningsvana säger att det är naturligt att bli hungrig ofta om man tränar hårt, dessa har dock ingen LCHF-vana. Det jag undrar om det är på grund av träningen som jag är hungrig (vilket är helt normalt) eller på grund att jag sköter min LCHF dåligt.

    #57380
    Hampe92
    Deltagare

    En tanke som bara slog mig efter att jag läst igenom här var :

    Lite pinsamt kanske men hur ofta behöver du gå på toaletten, och inte kissa då utan det andra? Är det ofta och är det ett stort A så kanske det innebär att din kropp inte tar upp allt. För äter gör du ju. Du äter väldigt mycket mer än mig som kör lika många styrkepass i veckan samt väldigt mycket konditionsträning som löpning och cykling.
    Och jag lägger då inte ett A varje dag, men varannan dag så! 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.