hur verkar denna dag ur lchf perspektiv

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #833
    Peter
    Deltagare

    frukost: 1 pkt bacon, en halv avokado, en halv burk tonfisk i olja, 1 ägg, 2msk 80% majonnäs, samt lite keso

    Lunch: 1 kyckling filé, 1 skiva fläskkarré, tonfisk, ägg, cheddarost+lite majonnäs (varierar lite ibland till kanske 2 karrébitar o ingen kyckling) 😛

    Middag eller kvällsmat: liknande lunch, kanske slänger in en laxbit eller rökt makrill

    Tillskott: kalcium,magnesium, och multivitamintablett
    äter inga grönsaker förutom broccoli ibland. iof har jag ju multivitamin nu för c-vitamin. ingen frukt heller
    dricker massa vatten med ev lite äppelcidervinäger i.

    #12757
    Susanna
    Deltagare

    Min första tanke var att du äter väldigt stora portioner. Det kanske är bättre att äta lite mindre och oftare istället (typ var tredje timme), jag vet inte hur din förbränning fungerar men när jag äter mig proppmätt blir jag ju jättetrött….

    Vad gäller grönsaker tvistar ju de lärda.. 🙂 Själv äter jag en hel del för att dels variera maten och dels få i mig en massa olika näringsämnen, som jag hellre tar via dem än tabletter.. Men det är ju upp till var och en. Det finns ju dock många grönsaker med lågt kolhydratinnehåll…

    Känns även som om du har lite fett till lunch/middag. Förvisso en klick majonäs men med den proteinbombem kan juinte fettmängden bli så hög?

    Hur tycker du själv? Minskar du i vikt och mår du bra? För det är ju alltid bara ens egen kropp som kan tala för maten, inte vad som funkar på andra.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.