Jag är LCHF-nybörjare och söker lite motivationsförstärkare..

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5937
    zidz
    Deltagare

    Tjenixen allihopa!

    Jag har tidigare försökt att hålla vikten men har misslyckats utan att förstå varför..
    Började läsa Matrevolutionen och började i måndags i förra veckan med att skala bort bröd, ris, pasta m.m. från min dagliga konsumtion och känner att jag mår bättre. Är piggare och magen lever inte om lika mycket som innan.

    Nu återstår det bara att se om jag kan lyckas gå ner i vikt med hjälp av detta.
    Jag vet att man inte skall göra så som jag gör nu, men jag har startat en blogg där jag skriver lite om vad, hur och varför för att folk skall kunna se lite vad jag gör för att gå ner i vikt.
    Detta för att känna den positiva pressen av att andra kan se vad jag gör för att få extra motivation att faktiskt fortsätta göra allt för att gå ner i vikt för att sedan hålla den.
    Jag är väldigt öppen på bloggen också, så var snälla…

    Så förstå mig rätt nu när jag länkar till min logg, det är inget spam. Bara en motivationshöjare för mig om någon skulle vara intresserad av att följa förloppet.
    länken är http://www.pappanmedvikten.se

    Hemsidan har ingen reklam eller annat så jag lurar inte folk dit av den anledningen som sagt… bara för min motivations skull.
    Så snälla hjälp att peppa mig om ni har tid och lust.

    #90885
    Limp
    Deltagare

    En fråga.. om jag förstår dig rätt, är din startvikt 79 kg. Hur lång är du ?

    #90887
    zidz
    Deltagare

    Jag är 1,72cm så jag är inte jätte överviktig men tillräckligt för att börja ta tag i det nu innan jag går upp ännu mer.

    #90884
    Solen
    Deltagare

    Hej och välkommen hit! Roligt att du länka till din blogg.

    #90888
    zidz
    Deltagare

    Tackar! 🙂

    #90886
    Limp
    Deltagare

    Om jag vore dig, skulle jag låta bli och springa just nu. Dels p.g.a risken att dina benhinnor gör att du tröttnar på det, dels p.g.a att LCHF förutsätter inte springande. Gå in i ketos först och njuta av och må bra, sedan kan du göra vad du vill med välmåendet. Livet går inte ut på att ha ont…

    #90883
    Marcus
    Deltagare

    Hej Zidz, jag har nu läst samtliga inlägg i din blogg.

    Kul att du kommit till insikt att du vill ändra på vissa saker i ditt liv! Jag är säker på att du med ökad medvetenhet och med rätt motivation kommer ha framgång med din omställning!

    Jag tolkar dig som att du bestämt dig att förändra ditt liv för att få ökad livskvalitet, och isåfall skulle jag säga att motion/träning har minst lika stor betydelse som kosten. Regelbunden motion kommer att få dig att må betydligt bättre, och det gör det dessutom enklare att hålla en sund vikt och kroppssammansättning.

    Om du har problem med benhinnorna så är det en dålig ide att fortsätta jogga på samma vis som du gjort tidigare, det kommer förmodligen endast leda till ökade besvär. Om du inte är van att jogga så behöver du förmodligen flera dagars vila från början mellan passen. Du skriver inte på vilket underlag du springer, det bästa av flera anledningar är att springa på mjuka underlag, och inte asfalt och liknande. Du kan också försöka att jogga med en teknik så att du bara sätter ned skons framsida, och inte sätter ned hela hälen. Det är betydligt jobbigare, speciellt för vaden, men ger en högre nivå av dämpning och brukar därför minska risk för smärta i benhinnor och knän.

    Eftersom jag är frälst när det gäller skidåkning och rullskidor måste jag naturligtvis slå ett slag för det också. Betydligt skonsammare för benhinnorna än löpning. 🙂

    Jag hoppas det går bra för dig, och kommer följa utvecklingen här och på din blogg!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.