JAG ÄTER FETT MED GÅR UPP !?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2152
    Karlie
    Deltagare

    Hej, Jag har ätit stenhårt på lchf och uteslutit allt kolhydrater.
    Frukost: ägg baccon eller pannkakor på husk med baccon
    Lunch: Rester från middagen eller omelett med smaker, fågel/kött/fiks med blomkålsmos
    Middag: Grytor gjorda på grädde, renskavsgryta, eller en kötbit med broccoli
    Kvällsmat/mellanmål brukar bli lite ost eller vispad grädde med bär.
    Ibland köper jag paranötter och tar tre stycken då och då eller bär?

    Vad gör jag för fel? Började min resa på 74 kilo. Gick sedan ner och nu har jag gått upp det dubbla till 75?
    SNälla kan någon ge mig tips eller säga saker som jag absolut ska sluta med?

    #33655
    alfons
    Deltagare

    Jag ser inget extra fett och om jag äter dessa tillbehören du äter går inte jag ned i vikt. Skippa nötterna helt

    #33656
    Gilisen
    Deltagare

    Ät mer fett och inte så mycket bär. Skippa nötterna!

    #33653
    mctrollet
    Deltagare

    Kött, fisk, fågel, ägg, skaldjur och smör är en bra grund… skippa vispad grädde med bär, ett tag iaf=))

    #33664
    Cecilia
    Deltagare
    Quote:
    Hej, Jag har ätit stenhårt på lchf och uteslutit allt kolhydrater.
    Frukost: ägg baccon eller pannkakor på husk med baccon
    Lunch: Rester från middagen eller omelett med smaker, fågel/kött/fiks med blomkålsmos
    Middag: Grytor gjorda på grädde, renskavsgryta, eller en kötbit med broccoli
    Kvällsmat/mellanmål brukar bli lite ost eller vispad grädde med bär.
    Ibland köper jag paranötter och tar tre stycken då och då eller bär?

    Vad gör jag för fel? Började min resa på 74 kilo. Gick sedan ner och nu har jag gått upp det dubbla till 75?
    SNälla kan någon ge mig tips eller säga saker som jag absolut ska sluta med?

    Hejsan 🙂 Känner direkt igen mig i detta, jag gick ner 1 kilo sedan gick jag upp 3 😮 Fick såklart panik!
    Men jag fann problemet och en lösning:
    Problem: åt för mycket kalciumproukter och överkonsumerade grönsaker.
    Lösning: för min del valde jag fakir och det har gett min vikt en direkt nerkick.

    Välj under (förslagsvis en vecka) att bara äta enligt fakir dvs: kött, rent smör, ägg dvs uteslut alla kolhydrater och kalciumprodukter.
    Äter du så här, så går du ner i vikt 🙂 😉

    Blir du hungrig – ät mera fett – detta för att man behöver fett för att bränna fett och hålla sig mätt + att det ”smörjer” så att du inte blir så förstoppad. Drick bra.
    Du får vara lite beredd på omställningsbesvär, men de går över.

    Lycka till kram 🙂 🙂 🙂

    Fettet – smörjer och gör dig mätt
    Köttet – proteiner (kroppens byggstenar) gör dig mätt och stark
    För er som är oroliga över att ni inte får i er vitaminer genom att ”bara” äta protein, så kan jag avslöja att bla ägg är fulla av näringsämnen
    och är en rik källa till protein, A-vitamin, D-vitamin, E-vitamin, riboflavin, folsyra, B6-vitamin, B12-vitamin, kolin, järn, kalcium, forsfor och kalium

    #33660
    Karlie
    Deltagare

    Hej Cecilia !
    Så du menar att jag enbart ska hålla mig till kött, smör, majo och ägg. 🙂 Alltså ta bort all onödigt mjölkprodukter ? Fnkar cf och feta ostar till detta också?

    Så typ: Ägg och baccon, ägg och renskav, kött och smör, majonäs och kyckling, majonäs och adovado ?

    Tack på förhand 🙂

    #33652
    mctrollet
    Deltagare

    Börja med grunden: kött fisk fågel ägg skaldjur smör och majjo… lägg sen till feta ostar (mina får inte innehålla mer än 1kh/100g)
    Sen är det dax att börja räkna kh på resten=))

    #33659
    Karlie
    Deltagare

    Måste tilllägga cecilia att vi väger samma och är jag är detsamma som dig 168 cm lång, mycket mer intressantare att följa dig på din blogg. Har börjat min fakir vecka nu, har som mål att äta så först 14 dagar och sen fram till den 26:e mars då jag bokat in en ansiktsbehandlning som mål om jag följer detta. Det blir roligare att veta att man har det framför sig.
    Imorse åt jag två små kycklingbitar med skin och hemmagjord ceasardessing med ägg till på talriken, plus en smörklick.
    Tack för att ni gav mig en nystart! Nu ska jag skippa mjälkprodukterna och grönsakerna!
    Ska även försöka få in träning i veckan ( 30 min 4-5 dagar i veckan, powergång på bandet på gymet ) Även det kan få igång min fettförbränning under min fakir?

    Mctrollet: Okej jag förstår, men menar du att jag ska räcka kolhydraterna på grunden när du säger resten?

    #33651
    mctrollet
    Deltagare

    Jag menar att grunden (det jag räknade upp) kan du bara äta av (om du inte glömmer fett till), och när du tar tex grädde, ngn grönsak och annat så räknar du hur många kh du kommer upp i;)

    #33663
    Cecilia
    Deltagare
    Quote:
    Hej Cecilia !
    Så du menar att jag enbart ska hålla mig till kött, smör, majo och ägg. 🙂 Alltså ta bort all onödigt mjölkprodukter ? Fnkar cf och feta ostar till detta också?

    Så typ: Ägg och baccon, ägg och renskav, kött och smör, majonäs och kyckling, majonäs och adovado ?

    Tack på förhand 🙂

    Hejsan 🙂 Spännande för dig 🙂 Jepp bort med mjölkprodukterna, ett tag iallfall 😉
    När jag hade fakirvecka åt jag bara ägg, kött och smör – inget annat och det gav viktresultat.
    Nu äter jag ungefär samma men har lagt till ost och gurka, vilket har gjort att min viktminskning stannat – så jag får nog överge osten igen 😉
    Mjölkprodukter i mitt fall gör att jag står stilla på vågen eller tom går upp i vikt, jag verkar vara extra känslig för just mejerisocker
    – medan vissa inte påverkas alls 🙂 🙂

    Härligt Karlie! Nu gav du mig fakirinspiration igen, har stannat upp lite själv i vikt men nu imorgon lördag gäller nya tag igen 🙂 😀
    Ansiktsbehandling: vilken toppenbra ide! Det är en belöning värd att kämpa för 😀 Håll mig uppdaterad, vill gärna veta hur det går för dig 🙂

    Jag kommer att väga mig igen nästa lördag 🙂 😉 😀 Lycka till du med, nu kämpar vi på!

    kram

    #33649
    Anonym
    Gäst
    Quote:
    Quote:
    Hej, Jag har ätit stenhårt på lchf och uteslutit allt kolhydrater.
    Frukost: ägg baccon eller pannkakor på husk med baccon
    Lunch: Rester från middagen eller omelett med smaker, fågel/kött/fiks med blomkålsmos
    Middag: Grytor gjorda på grädde, renskavsgryta, eller en kötbit med broccoli
    Kvällsmat/mellanmål brukar bli lite ost eller vispad grädde med bär.
    Ibland köper jag paranötter och tar tre stycken då och då eller bär?

    Vad gör jag för fel? Började min resa på 74 kilo. Gick sedan ner och nu har jag gått upp det dubbla till 75?
    SNälla kan någon ge mig tips eller säga saker som jag absolut ska sluta med?

    Hejsan 🙂 Känner direkt igen mig i detta, jag gick ner 1 kilo sedan gick jag upp 3 😮 Fick såklart panik!
    Men jag fann problemet och en lösning:
    Problem: åt för mycket kalciumproukter och överkonsumerade grönsaker.
    Lösning: för min del valde jag fakir och det har gett min vikt en direkt nerkick.

    Välj under (förslagsvis en vecka) att bara äta enligt fakir dvs: kött, rent smör, ägg dvs uteslut alla kolhydrater och kalciumprodukter.
    Äter du så här, så går du ner i vikt 🙂 😉

    Blir du hungrig – ät mera fett – detta för att man behöver fett för att bränna fett och hålla sig mätt + att det ”smörjer” så att du inte blir så förstoppad. Drick bra.
    Du får vara lite beredd på omställningsbesvär, men de går över.

    Lycka till kram 🙂 🙂 🙂

    Fettet – smörjer och gör dig mätt
    Köttet – proteiner (kroppens byggstenar) gör dig mätt och stark
    För er som är oroliga över att ni inte får i er vitaminer genom att ”bara” äta protein, så kan jag avslöja att bla ägg är fulla av näringsämnen
    och är en rik källa till protein, A-vitamin, D-vitamin, E-vitamin, riboflavin, folsyra, B6-vitamin, B12-vitamin, kolin, järn, kalcium, forsfor och kalium

    Cecilia! Hur länge åt du så som du beskriver, enligt fakir? Samt, hur mycket gick du ner? Om du vill berätta förstås! 🙂 Hade vart kul att veta, börjar nämligen misstänka att jag också är känslig för mejeriprodukter. Aldrig ska man få det lätt! 😉 Men du äter alltså rent kött + smör? Färs? Typ tacofärs med rena kryddor såklart, som man lägger en rejäl klick smör i? Funkar det? Också ägg och majonnäs antar jag? Hur är det med coccosmjölk, extra creamy tex? Känner att jag verkligen behöver en kick med min viktminskning, så kanske detta kan vara nått! Tacksam för svar, och kämpa på! 🙂

    Edit: Måste fråga en sak till! Hur pass ”jobbigt” om jag får uttrycka mig så, tyckte du det var med den här kosthållningen? Känner du aldrig för att typ bara spy på allt kött? Eller hur funkar det? Jag är ingen köttmänniska, men äter gärna kyckling och fisk. Och ja, typ färsrätter! Tänkte också fråga om det är lönt att jag inskaffar coccosfett om jag ska äta efter det här?

    #33662
    Cecilia
    Deltagare

    Hejsan M89 🙂 Under fakiren åt jag inga tillbehör eller mejeriprodukter, bara kött, fett (smör), ägg.
    Fisk, färs och kyckling är också bra men då måste man tillsätta mera smör, annars blir man snabbt hungrig.
    Kan tipsa glatt om att ugnsgrillade kycklingklubbor är riktigt gott, släng i 200 gram smör också som köttet får suga åt sig. Krydda.

    Min viktnedgång under fakiren: Gick totalt på en vecka ner ca 2.5 kilo. Men får tillägga att jag fick en del omställningsbesvär såsom huvudvärk igen.
    Kost: 3 gånger om dagen, när jag är hungrig.
    Mat: kött – mest rent kött, åt även massa bacon och ägg i alla dess former. Dryck: vatten, kaffe, kolsyrevatten.

    Matfavorit som går snabbt: Kycklingomelett: stek kyckling i massa smör på pannan (så det suger åt sig) Vispa ihop två ägg och häll över, krydda
    – låt det stå och riktigt brynstekas 😀 Detta är gott+mättande och dessutom lätt att ta med till jobbet och bara värma 🙂

    Efter ca en fakirvecka gick jag tillbaka till grönsaker, krämig mjukost som tillbehör till kött+fett. Resultat: helt stop på vågen :-
    Så idag (lördag) har jag inlett fakir+gurka vid behov. Anledningen till att jag har plus gurka är pga att gurka inte påverkar min vikt
    + hjälper mig att få i mig extra vätska 😀

    Dessutom är gurka mycket gott att äta framför tevefilmen på kvällen, och en trevlig kontrast till den ganska tunga maten 🙂 😉
    Har som mål att väga mig nästa lördag 🙂

    Stort lycka till, kram 🙂 😀 😉
    http://cecilia.sajto.se/

    #33658
    Karlie
    Deltagare

    Smart det där med gurka ! Nu under denna helg har jag käkat frukt och sallad och filmjölk så har stannat upp och gått upp ngr hekto .,men fyfan va brqa under veckan, gick ner ett kilo på några dagar och märker själv att ju mer jag tränar desto snabbare funkar det för mig. Ny vecka väntar och mitt mål är nu att gå ner till 72 🙂 Men gurka ska jag börja smått tillsätta flr det är jobbigt i längden med bara kött och fett, men vill ha ngt kallt till.

    Denna vecka jag träna under 5 dagar 30 min/dag ungefär plus gå tillbaka till fakir. Man får mer styrka när det funkar.
    Skulle du vilja tipsa mer om fakir recept för har ingen fantasi. Ska göra kyckligomeletten ikväll fast byter ut till renskav tror jag !
    Nu kör vi cecilia 😀

    #33661
    Cecilia
    Deltagare
    Quote:
    Smart det där med gurka ! Nu under denna helg har jag käkat frukt och sallad och filmjölk så har stannat upp och gått upp ngr hekto .,men fyfan va brqa under veckan, gick ner ett kilo på några dagar och märker själv att ju mer jag tränar desto snabbare funkar det för mig. Ny vecka väntar och mitt mål är nu att gå ner till 72 🙂 Men gurka ska jag börja smått tillsätta flr det är jobbigt i längden med bara kött och fett, men vill ha ngt kallt till.

    Denna vecka jag träna under 5 dagar 30 min/dag ungefär plus gå tillbaka till fakir. Man får mer styrka när det funkar.
    Skulle du vilja tipsa mer om fakir recept för har ingen fantasi. Ska göra kyckligomeletten ikväll fast byter ut till renskav tror jag !
    Nu kör vi cecilia 😀

    Absolut nu kör vi 😀 😉
    Här finns massa recept som är jättegoda, recepten kan används som bas – men sedan kan man ta bort/lägga till så det passar ens kostval 🙂 😀
    http://www.lchfrecept.com/
    Annars är jag en omelettmänniska nu: smält smör, rör ner två ägg, krydda – lägg sedan till i smeten valfri köttart;
    grytbitar, tonfisk, kyckling, korv, bacon mm Jättegott 🙂 😀

    Lycka till och heja heja 🙂 kram

    #33654
    Mallgan
    Deltagare

    Känner igen det där med för mycket kalciumprodukter och grönsaker.
    Gick också över till fakir eftersom det stod still.
    Rresultat: -3.6kg på en vecka.

    Lycka till och tänk positivt! 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.