Kan någon som rasar i vikt skriva exakt vad de äter så ska…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3633
    Tess
    Deltagare

    … jag fn i mej kopiera maten exakt! (lite arg, hihi)

    Nej men seriöst, om nån som bara rasar i vikt skulle kunna vara så snäll å go å glá kexchoklá å skriva hur en typisk vecka ser ut så skulle jag bli såå glad. Jag har ju måånga gånger beklagat mig å gnällt å varit omotiverad på detta forum om att jag står still å gjort sen före jul. Så om nån kan hjälpa mig lite så skulle de va kanoners! Väldigt kanoners faktiskt… snart hoppar jag av LCHF å de vill jag ej!

    TESS

    #55603
    Mynlen
    Deltagare

    det är inte så enkelt att det som fungerar på den ena gör det på den andra ochså. jag ”pratade” häromdagen med någon som haft en platå i 8 månader. Oavsett vad hon åt eller inte åt. Så det hjälper nog inte så mycket att göra som en annan gör… tyvärr

    #55598
    mctrollet
    Deltagare

    frukost: baccon och äggröra eller kokt ägg med smör
    lunch: kall majonäsröra med kyckling tonfisk makrill eller räkor
    middag: fet köttbit med egen bea eller kryddsmör (ibland kan du ha tex blomkålspure till)
    ev mm: feta ostbitar… 😉

    #55593
    toru
    Deltagare

    Frukost: Kaffe
    Lunch: Vatten
    Middag: 2-400g kött, fisk eller fågel samt 50-100g kryddsmör eller majonnässås. Ibland lite blomkål, broccoli, spenat eller sparris.

    Snacks när jag blir sugen: Ost, ölkorv, ”parmaskinka”

    Ibland blir det ganska mycket ost och då och då lite grädde eller CF, men inte så ofta. Vite uteluncher med jobbet äter jag vad som bjuds men undviker naturligtvis potatis, ris och pasta samt annat kolhydtratrikt.

    Detta har funkat hyggligt för mig.

    #55600
    lousiie
    Deltagare

    Haha Toru har det bara funkat hyggligt för dig? 8)

    #55605
    Jarrebring
    Deltagare

    Frukost
    Två kokta ägg med majo samt en kvarts paprika

    Lunch
    Omelett på 3 ägg 3 msk grädde och 2 dl riven ost

    Middag
    Quorn eller soja produkt med keso och majo samt broccoli

    Om suget faller på mellan målen botas det med fet ost av lämplig sort

    #55597
    Tess
    Deltagare

    Tack ni söta!

    Toru, grymt att de funkar för dej, men jag måste nog äta lite mer t frukost å lunch än dej…

    Jarrebring, ser ut som min dag ungefär, fast med köttprodukt ist för quorn.

    Mctrollet, jag tror jag äter för lite fett… Har nog fortfarande även fast jag hållit på i ett år (på tisdag), lite svårt att äta så mycke fett. Jag menar de funkar att steka i lite mer fett, eller äta lite extra bea. Men allt annat, kokosfett, äggmjölk, smör på ägg osv, de e lite mycke för mej, tyvärr. Men e de bra å ta nån sked olivolja då å då för de funkar för mej. Eller e inte de bra?

    #55604
    Hampe92
    Deltagare

    Det är ju redan väldigt mycket prat om det här med att ”chocka” kroppen. Till exempel att du chockar kroppen en dag med att äta mängder med kolhyderater, äta vad du vill fast bara 1 dag sen dagen efter kör du på strikt igen. Har hört att det hjälper vissa, vissa inte….så hur din kropp reagerar vet man ju inte. Men jag ville bara nämna det då det har hjälp bland annat en kompis till mig. Kanske inte det snällaste mot kroppen men den klarar sig nog 🙂
    Som sagt ville bara nämna det!

    #55592
    Anonym
    Gäst

    Hejsan… sitter du fast och verkligen vill att det ska hända något så kan detta vara värt att testa :

    Ät 6 ägg om dagen med minst 6 msk majonnäs och ingenting annat, drick vatten kaffe eller te och ät detta under TRE dagar så ska du få se på verkstad!

    Jag gick ner lite över 4 kg 😛

    …när jag kom hm efter en lång natts jobb utan mat så klart, ja då var ägg rena uppenbarelsen

    Man är inte ens hungrig… jag vill kalla denna diet för magisk i och med att jag inte ens var hungrig… det var iaf för mig en glädjeshock att se hur 4 kg försvann på enbart tre dgr – mycket bra för psyket också

    Nu var det nog inte sådan här turbodiet du efterfrågade men är det så du tappat illusoner och verkligen konkret vill se att fläsket brinner så kan detta vara något för dig
    Jag har en annan 100%-ig turbodiet i bakfickan om det skulle va så att du känner dig hågad för lite happenings på viktfronten ; flygvärdinnedieten
    Tro det eller ej men iaf jag har gjort den två ggr i mitt liv, båda gångerna fick jag valuta på vågen direkt.

    Kruxet är så klart… att man får ta det lugnt direkt efter dieten.. alltså fortsätta äta ”smart” och inte bara dra på med vad som helst hur som helst

    Men flygvärdinnedieten går ut på proteiner och äggdieten är ju ren & skär lchf så naturelle och basic det bara går
    Båda kan förlängas med samma principer och lite modifiering så man fortsätter att kanske inte rasa men dock gå ner ordentligt

    Man kan i princip köra äggdieten under 14 dgr och är det så du är sugen på att rulla upp ärmarna och bli av med 10-15 kg snabbt och säkert så ska du absolut förbereda dig på äggdieten. Den är som det heter en garant för 100% nedgång
    Jag har även en kompis som gått ner jag tror det var 30 kg på just ägg (det ångrar hon inte kan jag säga)

    Bara upp till dig själv…

    #55596
    Tess
    Deltagare

    H.Andersson1 , ja jag har åxxå hört om detta och även frågat lite om de på forumet hur man ska göra osv. Även provat detta, kanske inte fullt ut dock..

    suzCap, OJ! Tack för tipset! Inte för inte man blir lite tveksam om man får i sig rätt näring osv, men de kanske inte gör ngt om man bara kör i tre dagar… eller vad säger ni experter??

    #55606
    Fit
    Deltagare

    10 kg gick jag ner den första månaden,nu står jag helt still!

    Frukost; Vatten 2 ägg.
    Lunch;vatten
    Middag;Kyckling och gurka och lite isbergsallad.lök.

    Lycka till.

    #55607
    catarina68
    Deltagare

    Jag gick Anna Halléns brevkurs förra året, och hon rekommenderar att man för viktminskning varje dag äter minst:

    450 g proteinrika livsmedel (kött, fisk, fågel, ägg)

    500 gram ovanjordsgrönsaker

    Resten fett tills man blir behagligt mätt

    Mängderna är ovan är alltså per dag, fördelar på valfritt antal måltider

    För mig var det här bra riktmärken som gjorde att jag hamnade rätt.

    #55595
    Tess
    Deltagare

    Fit du måste skoja? Vilken diet går du på, viktväktarna? Var e fettet????

    #55601
    tjugokiloner
    Deltagare
    Quote:
    10 kg gick jag ner den första månaden,nu står jag helt still!

    Frukost; Vatten 2 ägg.
    Lunch;vatten
    Middag;Kyckling och gurka och lite isbergsallad.lök.

    Lycka till.

    kan tänka mig att för dig har kroppen stannat pga sparlåga för den tror den svälter finns ju inget fett kanske nått i äggen men det är inget tillsatt fett… majjo till kycklingen gör susen 😀

    #55599
    ulfons
    Deltagare

    Ja, inte kan man kalla det lchf det Fit håller på med. Ät mer fett, majonäs till ägget och bea till kycklingen så blir det snurr på förbränningen.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.