LCHF i ca 3 månader

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6131
    Benelli
    Deltagare

    Hejsan.

    Ny på forumet och tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

    183cm lång vägde 100kg när jag började. Hade som mål att gå ner till 90kg innan jul, och lyckades med det på ca en månad.

    Jag drack endast vatten och kaffe, och åt bara mat av typen: grädde, broccoli, kyckling, korv, ägg, rödbetsallad, räksallad och bacon den första månaden, tappade ett kilo om dan första veckan. Sedan planade det ut rätt rejält. Helst ska allt bada i grädde, typ broccoligratäng med bacon och ost på 😀

    Nu syndar jag på helgerna med någon bärs, pizza eller kababrulle etc, men ligger fortfarande kvar på 90kg :thumbup-smiley: När det gäller drickandet är det rödvin eller whiskey som gäller.

    På vardagarna är det i alla fall 100% socker fri som gäller, ingen frukt eller mjölk etc, och aldrig pasta eller potatis. Ej heller ketchup eller senap etc etc…

    Syndar jag med socker, t.ex en påse godis, äter jag inte feta saker samma dag. Samma sak om jag är bortbjuden på ”vanlig mat”, med kolhydrater, då blir det vanligt liv den dan med.

    En typisk frukost kan se ut som följer: 2-3 ägg, i röra med en skvätt grädde, och ett halvt paket bacon. Hur gott som helst, och man står sig till lunch, lätt!

    Lunch/middag: Fisk/kyckling/älgkött/korv + broccoli gratäng med massa grädde och ost, eller gräddsås och wokgrönsaker.

    Har inte haft något sötsug alls, äter hur mycket jag vill och snålar inte med det feta.

    #92528
    Plusanplus
    Deltagare

    Hej – har 4:a veckor bakom mig nu då jag kanske snittat 40 gr kolhyderater per dag; vi ser ut att ha liknande menyer framför ögonen; jag förvånas över att jag inte mycket tidigare konsekvent lagt av med sockersaker; Jag har inte haft problem med övervikt men det beror på att jag lagt massor med tid på att träna samtidigt som jag fortsatt dop mig med socker i olika former – inte något missbruk men det räcker att ha ett normalt bröd och kakliv för att stanna kvar i sockerförbränning. Känner du dig som en fettförbrännande fan? @Benelli 395704 wrote:

    Hejsan.

    Ny på forumet och tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

    183cm lång vägde 100kg när jag började. Hade som mål att gå ner till 90kg innan jul, och lyckades med det på ca en månad.

    Jag drack endast vatten och kaffe, och åt bara mat av typen: grädde, broccoli, kyckling, korv, ägg, rödbetsallad, räksallad och bacon den första månaden, tappade ett kilo om dan första veckan. Sedan planade det ut rätt rejält. Helst ska allt bada i grädde, typ broccoligratäng med bacon och ost på 😀

    Nu syndar jag på helgerna med någon bärs, pizza eller kababrulle etc, men ligger fortfarande kvar på 90kg :thumbup-smiley: När det gäller drickandet är det rödvin eller whiskey som gäller.

    På vardagarna är det i alla fall 100% socker fri som gäller, ingen frukt eller mjölk etc, och aldrig pasta eller potatis. Ej heller ketchup eller senap etc etc…

    Syndar jag med socker, t.ex en påse godis, äter jag inte feta saker samma dag. Samma sak om jag är bortbjuden på ”vanlig mat”, med kolhydrater, då blir det vanligt liv den dan med.

    En typisk frukost kan se ut som följer: 2-3 ägg, i röra med en skvätt grädde, och ett halvt paket bacon. Hur gott som helst, och man står sig till lunch, lätt!

    Lunch/middag: Fisk/kyckling/älgkött/korv + broccoli gratäng med massa grädde och ost, eller gräddsås och wokgrönsaker.

    Har inte haft något sötsug alls, äter hur mycket jag vill och snålar inte med det feta.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.