Linus – 100 till 85

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    castru
    Deltagare

Jag heter Linus, är 23 år och bor numera i Göteborg. Jag har detta år gått från drygt 100 Kg till nuvarande 90 kg. Mitt mål är 85 kg så det är inte så långt kvar. Har prövat nästan allt utom LCHF och jag måste säga att ingen metod är bättre än denna. Jag tänker fortsätta stenhårt tills jag har nått min målvikt. 🙂

Den senaste veckan har det dock gått trögt, har varken gått ner eller upp. Men jag antar att det är sådana perioder som kommer och går. Är inne på min 4 vecka.

cathrine
    Deltagare

Jätte bra och grattis Linus! 4 veckor -10kg wow inte dåligt.
    Jag står still med men fortsätter som vanligt ändå. Har du tänkt fortsätta LCHF efter du kommit till ditt mål? 85 kg. ??? Hoppas det, annars är du snart här igen….. 🙂
    Jag skall börja simma (som jag gillar) 3 gånger i veckan att lite hjälpa till med viktnedgången+ att få bra kondition.

Astrid
    Deltagare

ojoj.. det var inte illa.. 10 kg på fyra veckor. Tränar du något också? Typ springer eller så? Vi drar igång idag så jag hoppas verkligen att detta (i samband med måååånga promenader, älskar att gå) kommer ge resultat..

castru
    Deltagare

Oj haha, förlåt för otydligheterna. Jag började min viktnedgång vid årsskiftet och har sedan dess totalt gått ner över 10kg. Men har nu hållit på med LCHF i 4 veckor och gått ner 4 kg med metoden. 😀

Men ja, jag tränar lite då och då, springer en hel del.

Astrid
    Deltagare
    Quote:
    Oj haha, förlåt för otydligheterna. Jag började min viktnedgång vid årsskiftet och har sedan dess totalt gått ner över 10kg. Men har nu hållit på med LCHF i 4 veckor och gått ner 4 kg med metoden. 😀

Men ja, jag tränar lite då och då, springer en hel del.

men fyra kilo på fyra veckor är också väldigt bra 😉

castru
    Deltagare

Hehe jo förvisso 😉

Monica
    Deltagare

Jag har också funderat på att börja simma, vilket jag tycker mycket om.
    Hur långt simmar du per gång?

cathrine
    Deltagare

Jag simmar c. 45 min.+ promenerar i vattnet med bältet runt midjan som ger mycket + till…. bara man har den rätta tekniken.

ellie
    Deltagare

Har nyss köpt träningskort och försöker köra ett par ggr i veckan mest blir det yog/Pilates/core för att bygga upp mitt obefintliga muskelpaketet på magen som liksom försvann efter sista graviditeten.
    Det jag reagerat på sedan sista veckan är att jag gått upp 0.5 – 1 kg sedan jag började träna(?) Efter träningen gick jag hem och åt (två ägg och en korv med högt köttinnehåll) Tror ni att jag gått upp i bara muskler. Är det rimligt. Nåväl vi får se. Vill hur som helst fortsätta träna 🙂

castru
    Deltagare

Jag brukar också pendla lite i vikt, 05-1 kg som du skriver. Men jag tror inte det bror på varken fett eller muskelökning. Snarare vatten och föda som kroppen bär på. (Om inte måttbandet visar något nytt) 😛

castru
    Deltagare

Jag vägde mig precis och står nu på 89,3 kg… samma som för 2 veckor sedan, fast med någon cm smalare midja/mage. Har inte sovit tillräckligt bra den senaste tiden så jag skyller på det. 🙂

cathrine
    Deltagare

Jahaa, du har också stannat då…..samma som jag i 2 veckor >:( suuuuuck.

castru
    Deltagare

Idag vägde jag 88,9… kändes skönt att man kan se nya siffror på vågen. Även om det inte skilde sig speciellt mycket från det tidigare. Men har jag tur så har jag hunnit närmare 1 kg tills nästa onsdag. 🙂

cathrine
    Deltagare

Men nu har jag börjat gå sakta men säkert ner igen….3hg

Astrid
    Deltagare

härligt att det går neråt igen 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.