Linus – 100 till 85

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Deltagare

Grattis cath 😉

Ja det är riktigt skönt Astrid, motivationen går upp i top igen. 🙂

Deltagare

Jag tror jag måste återgå till den strikta ”dieten” igen. Har stått stilla/pendlat allt för länge nu och jag börjar tappa lite av motivationen och det är frustrerande när jag har knappt 5 kg kvar. Jag misstänker att det beror på att jag har stoppat i mig för mycket light-produkter. Blev en hel del Pepsi Max den senaste tiden. Annars så äter jag korrekt tycker jag. Inte speciellt regelbundet dock, äter när jag är hungrig helt enkelt. Minst 1 större mål om dagen och något mindre utöver det. Vad tror ni själva? Kan light-produkterna vara den största boven i det här seglivade dramat? Räcker det med att sluta helt med dem ett tag för att börja gå ner igen eller vad ska jag göra?

Jag tänker inte ge upp och börja gråta ännu i alla fall. 🙂

Deltagare

Ja a du Linus då är vi i samma sits du o jag .
    Jag har inte tappat motivationen men störande är det >:( >:(
    Det brukar vara så att man går ner i början och sen tar det slut när man inte är tillräkligt tjock mera. Hur motionerar du ? Om du inte gör det kanske du kunde göra ngt 3 gånger i veckan?
    Men ge inte upp

Deltagare

Det pendlar mellan gymmet och ut å promenera/springa 2-3 ggr i veckan.

Deltagare

Har slutat springa nu för säsongen och ägnar mig mer åt att gymma numera. Kände att viktnedgången har stannat upp allt för länge nu och tänkte testa LCHF tillsammans med regelbunden träning. Får se om det sätter fart på kroppen igen.

Deltagare

Hur upplever du styrketräningen jämfört med innan lchf kosten? Jag har inte kommit igång med gymandet själv än i höst.

Deltagare

Märker ingen större skillnad om jag ska vara ärlig, kanske för tidigt att säga dock. Började gymma igen… igår 😛

Deltagare

Börjar bli trött på det här nu. Jag har gått upp 2 kg på ett par veckor och jag vet inte varför. Visst, jag stannade upp med motionen/träningen ett litet tag men jag åt som vanligt… kanske lite mindre regelbundet. Jag sover rätt mycket numera, kanske lite för mycket ibland och den senaste tiden har jag inte ätit speciellt mycket, har inte varit så hungrig. Det brukar bli kaffe med grädde, en måltid och så ölkorv eller något på kvällen. Jag börjar fundera att äta som vanligt igen, och kanske komma tillbaka för att se om kroppen kan börja om. Men jag vet inte. Börjar bli lite frustrerad av att se att vågen sakta lägger på istället för att dra av.

Deltagare

Hej
    Jag har hållt på med lchf/atkins nu i 4 veckor och märkte att sista veckan gick jättetrög. Trots att jag inte fuskade och tränade mkt gick jag upp i vikt!!
    När jag sedan såg över min matdagbok märkte jag att jag, som du, inte hade ätit regelbundet och hade hoppat över måltider och tom ätit fettsnålt. Ibland kunde ja glömma bort att äta, eller hade inte tid.
    Men när jag sedan lade upp fasta måltider igen och åt regelbundet, o la på mer fett, så kände jag att det släppte och jag nu har börjat gå ner i vikt igen!

Så det kan ju handla om att noga se över din mat, INTE hoppa över några måltider, o inte vara för snål med fettet.
    Men det kommer säkert att rulla på igen, testa dig fram med maten och träningen, så kommer du snart att hitta den rätta metoden för dig.
    Glöm inte heller att använd måttband, lita inte blint på vågen, speciellt nu när du oxå gymmar med träningen.
    Lycka till! önskar ännu en från ”Götet”.

Deltagare

Tack så mycket, jag ska försöka bättra mig på den biten. Nu har jag dock varit bortrest en hel vecka och verkligen inte ätit enligt LCHF. Det blev mycket öl och potatisrätter. Trots det ställde jag mig på vågen och hade inte gått upp något, men inte ner heller. Det kändes skönt. Jag ska testa att gå tillbaka till LCHF igen och se vad som händer nu under ett par veckor. Om jag fortsätter att gå ner i vikt så fortsätter jag med LCHF. 🙂

Deltagare

Hej, gamla och nya medlemmar. Jag hoppas jag är ihågkommen, främst för positiva inlägg.
    Jag har varit bort väldigt länge och mycket har hänt i mitt liv sedan jag var aktiv senast. Men innan jag
    försvinner helt vill jag dela med mig av mina erfarenheter och hur det har gått för mig.

Jag har alltså varit på en viktminskningsresa från över 100 kg till mitt mål på 85 kg. Många här gör en liknande
    resa idag och har gett sig in i LCHF-metodens värld. Jag själv började med LCHF när jag vägde drygt 93 kg och det var
    under aug 2009. Det jag har fått erfara är att min kropp tog emot LCHF väldigt bra i början och jag tappade ganska snabbt
    ett par kilon, det tillsammans med extra motion. Jag höll ut ganska länge och var ganska strikt med vad jag stoppade i mig.
    Men efter ett par månader slutade kroppen svara och jag hade tydligen nått kroppens egen idealvikt. Men jag var inte helt nöjd
    och försökte hålla ut med LCHF.

Men det gick inte, det syntes inga resultat på vaken vågen eller måttbandet och jag orkade faktiskt inte träna hårdare än vad jag redan gjorde.
    Jag tappade tillslut tålamodet och började äta sånt som jag hade saknat, bröd t.ex. Jag började även dricka öl igen, inte mycket men ett par
    st. varje månad ändå. Jag gick längre ifrån den strikta dieten och idag har jag hittat en bra balans. Inte nog med det, jag har dessutom nått min
    målvikt, även om det var ett bra tag sedan. Men det jag vill säga är att jag har lyckats hålla vikten trots att jag inte längre lever under strikta
    LCHF-förhållanden.

Man ska inte vara rädd för att gå utanför ramarna. Man måste känna att man kan leva sitt liv fullt ut, vara nöjd och inte känna ”måsten” hela tiden.
    LCHF är en utmärkt metod för de flesta som vill gå ner i vikt samtidigt som man mår bra. Men jag tror att man kan anpassa det efterhand och hitta
    sin egen balans, efter ett tag och kanske när man nått sin målvikt. Själv så snålar jag på kolhydrater än idag, och undviker socker så gott jag kan. Det
    är nog det viktigaste tror jag.

Jag vill avsluta med att önska alla ett lycka till och hitta er balans här i livet. Lev inte efter boken, lyssna på din kropp istället och ta till vara på allt du har lärt dig.

Här kommer en före och efter-bild också 😉
    30514_397768240727_596725727_4753055_1680380_n.jpg

/Linus

Deltagare

+1 som kidsen säger.

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.