Lite hjälp

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2106
    Avatarulor
    Deltagare

    Jag har nu stått still på samma vikt i 2 veckor.

    Jag motionerar (motionscyklar) 25 minuter varje vardag. Men jag tror inte att detta kanske är så avgörande eftersom jag gick ner innan jag satte igång med motionen. Har motionerat på allvar sedan den 1 februari. Första motionsveckan gick jag ner 1 kg, men sedan dess har jag då stått still.

    Jag har 1 msk grädde i mitt kaffe, som jag dricker ca 3-4 ggr om dagen. Borde jag sluta med grädden? Jag har köpt kokosfett i hälsokostaffären, jag ska testa det strax.

    Så här har mina procentintag (E%) + kaloriintag sett ut de senaste 3 dagarna:

    Måndag: Fett 78,83%, Kolhydrater 7,61%, Protein 13,56% (1996 kalorier)
    Tisdag: Fett 74,42%, Kolhydrater 8,83%, Protein 16,75% (1188 kalorier)
    Onsdag: Fett 74,73% Kolhydrater 7,83% Protein 17,45% (2080 kalorier)

    #33175
    Avatarexhale
    Deltagare

    Jag använder äggmjölk i mitt kaffe/the och det är mycket godare än vad det låter. Smaken blir supergod!

    Du tar:

    2 ägg
    50g smör
    3 dl kokande vatten

    Mixa till smöret har smält. Det kan stå nån dag i kylen men måste vispas om för fettet särar på sig 🙂

    #33165
    Avatarulor
    Deltagare

    Smakar det inte äggigt?

    #33174
    Avatarexhale
    Deltagare

    Nä faktiskt gör det inte det 🙂 smaken blir len och god. Jag var skeptiskt först men nu använder jag det hela tiden 🙂

    #33164
    Avatarulor
    Deltagare

    Tack, ska testa detta. 🙂

    #33173
    Avatarmiafia
    Deltagare

    Äggmjölken är faktiskt len och god brukar den ofta 🙂

    #33159
    Avatarmctrollet
    Deltagare

    Mäter du dej??

    #33163
    Avatarulor
    Deltagare
    Quote:
    Mäter du dej??

    Jag mäter midjan och där har det minskat lite. Vägde mig imorse och nu visar vågen 0,5 neråt. Förhoppningsvis börjar det röra på sig nu. 🙂

    #33172
    AvatarGohper
    Deltagare

    Eftersom du tränar så kommer viktnedgången och dra på såsmåningom.
    Dag 2 låg du kanske lite väl lågt om du är kille, men ingen fara för en dag då och då, men inte för ofta.
    Ditt lite högre kh intag kan kanske gör att det stoppar upp lite ibland, men förmodligen inget längre stopp.
    Det kanske är bra att den gör så ibland.

    #33162
    Avatarulor
    Deltagare
    Quote:
    Eftersom du tränar så kommer viktnedgången och dra på såsmåningom.
    Dag 2 låg du kanske lite väl lågt om du är kille, men ingen fara för en dag då och då, men inte för ofta.
    Ditt lite högre kh intag kan kanske gör att det stoppar upp lite ibland, men förmodligen inget längre stopp.
    Det kanske är bra att den gör så ibland.

    Tack. 🙂 Jag är tjej.

    #33171
    AvatarGohper
    Deltagare

    Ok, då låg du låg du troligen bara strax under BMR.

    #33168
    AvatarUlle-Bulle
    Deltagare

    Äggmjölken är ju kalas att ha i kaffet. Då sparar man någon kh att använda detta i st f grädde! ;D

    #33161
    Avatarulor
    Deltagare
    Quote:
    Ok, då låg du låg du troligen bara strax under BMR.

    BMR?

    #33170
    AvatarGohper
    Deltagare

    Basal Metabolic Rate, dvs den energi du förbrukar om du sover ett dygn.

    #33177
    Avatarjonas_kungen
    Deltagare

    Tja

    Jag har märkt samma sak. Innan jag började träna så gick jag ner en del. När jag sedan började träna stod jag helt plötsligt still. Det har jag gjort nu i 3 veckor.

    Det som har hänt är istället att fettet har försvinnit och musklerna har börjat komma fram. Jag fotar mig själv 1 gång i veckan för att sedan jämföra. Jag lovar att du kommer se skillnad även om vågen inte säger samma sak.

    Du går fortfarande ner lika mycket i fettvikt samtidigt som du går upp i muskler, vågen kommer stå still men kroppen kommer bli mycket mer deffad.

    Mitt tips, fota dig…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.