Lite råd tack..

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6214
    astridb
    Deltagare

    Ber om ursäkt för stavfel..skriver från mobilen..

    #93026
    astridb
    Deltagare

    Jag är en tjej på 20 år, väger ca 50 kg och är 164 cm lång. Ammar min dotter på 1,5 år 3 gånger per dag men ska slut med det näst nästa helg. Jag tränar 6 dagar i veckan med paolo robertos 15 min per dag( dock tar övningarna det dubblaför mig). Jag delar upp så jag kör muskelgrupperna i två omgångar alltså varannan dag. Jag har precis gått över till LCHF.

    Mitt mål är såklart inte att gå ner i vikt utan att stanna i vikt och möjligtvis gå upp pga muskler. Vill gå lite synliga muskler endast. Är redan nu smal och börjar redan nu kunna se lite muskler framträda. Ska börja jogga 2-3 ggr i veckan för att sedan övergå till crosstrainer när den är inköpt och då troligtvis oftare än 2-3 ggr i veckan. Tänker mig 6 av 7 dagar som övrig träning.

    Min fråga handlar om min kost hur mycket protein respektive fett behöver jag.
    Jag gick in på matkalkyl.se och fyllde i och fick denna beräkning:

    Kortfattad text

    Beräknat för en dag:Basalt energiintag: 1265 kcalFör att behålla vikt: 1961 kcalProtein (20 E%) = 98 gram = 392 kcalKolhydrater (5 E%) = 25 gram = 98 kcalFett (75 E%) = 163 gram = 1471 kcal

    Kan jag verkligen behöva äta så mycket protein? Nu räknade jag in träning på 3-5 dgr i veckan då jag inte anser att jag hårdtränar utan snarare normaltränar.

    Idag har jag räknat ut att jag på ett ungefär ätit 98 g protein, 20 g kolhydrater och 115 g fett!

    Kan någon hjälpa mig om hur mycket jag bör äta?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.