Mat- och träningsdagbok!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 63 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1342
    Fridah
    Deltagare

    Nu har jag bestämt mig för att börja skriva matdagbok så jag får full översikt över vad jag äter..
    Och så kan ju ni andra se om jag äter något som inte är bra också och säga till isåfall 🙂
    Har hållt på i två månader men knappt gått ner någonting…. frustrerande!!!!

    MÅNDAG 1/11 2010

    Frukost:
    Två ostskivor med en klick smör i.
    Lunch: En portion LCHF räkpaj med en klick smör.
    Mellanmål: Tre kalkonskivor med smör och en Fiberrik (2,3 kh)
    Innan träning: 5 ostskivor med smör (ahh måste försöka dra ner på osten)

    Träning:
    Zumba 55 min.

    Efter träning: 2 ägg med majonäs och ca 60g mozzarella.

    Några synpunkter eller råd till min dag? 🙂

    #18772
    toru
    Deltagare

    Nu kanske jag inta ska säga något som äter relativt lite själv, men det ser ut som att du får i dig ganska lite ”riktig” mat (vet iofs inte vad pajen innehåller). Och precis som du säger, testa att dra ner lite på osten någon vecka och se om det händer något med vikten då. Just mejerier verkar vara extra individuellt.

    #18774
    Karla
    Deltagare

    Lägg in det du äter i minmat.net så ser du själv om du får i dig det du behöver. Man brukar sikta på att 5 % av energin ska komma från kolhydrater, 20 % från protein och 75 % från fett. Om du äter för lite tror kroppen att det är svält på gång och håller hårt i allt fett den kan! Det kan vara så att du helt enkelt behöver äta MER för att gå ner i vikt!

    #18824
    Fridah
    Deltagare

    Jag har lagt in det i minmat och dom senaste dagarna har jag legat på 1% kh, 15-16% protein och 84-85% fett. 1700-2000 kcal. Så det borde ju vara ganska bra 🙂 kanske borde minska lite på kcal. Jag brukar æta lite mer riktig mat æn vad det vart igår.. brukar bli minst en portion æggrøra varje dag också men igår var jag inte så hungrig så jag tog bara ægg på kvællen istællet.
    Men imorse tog jag fram måttbandet och faktiskt hade jag minskat lite runt magen, det kanske børjar ta sig 🙂

    #18823
    Fridah
    Deltagare

    TISDAG 2/11 2010

    Frukost:
    Ett ägg med majonäs och två ostskivor med smör.
    Lunch: En laxfilé med tre broccolibuketter och sås på creme fraiche och lchf tacokrydda.
    Före träning: En fiberrik med smör.

    Träning: 50 min kondition (5 km cykling, 2,5 km powerwalk, 1,5 km jogging) sen 20 min styrka.

    Middag:
    Äggröra med rökt lax, ruccola och philadelphiaost.

    #18822
    Fridah
    Deltagare

    ONSDAG 3/11 2010

    Frukost:
    Två kokta ägg med majonäs, en skiva ost med smör.
    Lunch: Äggröra med veg. korv, avokado och majonäs + en klick smör.
    Innan middag: En kopp chaithé med en skvätt grädde. En ostskiva med smör.
    Middag: Rökt lax, ruccola, philadelphiaost, broccoli och kantareller med smör.

    Ingen träning idag.

    #18821
    Fridah
    Deltagare

    TORSDAG 4/11 2010

    Frukost: Ett ägg med majonäs.
    Lunch: LCHF räkpaj med en klick smör.
    Middag: Kyckling och kantareller i grädde och en halv avokado.

    Under dagen: 3 koppar thé med en skvätt grädde.

    Ingen träning.

    #18820
    Fridah
    Deltagare

    FREDAG 5/11 2010

    Frukost: Ett ägg med tonfiskröra.
    Mellanmål 1: En liten avokado med majonäs.
    Mellanmål 2: En fiberrik med smör, ett ägg och majonäs.
    Middag: Äggröra med kyckling, kantareller och avokado.

    Under dagen: 3 koppar thé med en skvätt grädde.

    På kvällen:
    ca 70g mandlar, ost

    Ingen träning… mitt knä gör ooont…. jäkla vinter! 🙁

    #18819
    Fridah
    Deltagare

    LÖRDAG 6/11 2010

    Frukost:
    Två ostskivor med smör, en kopp thé med en skvätt grädde.
    Lunch: Blomkåls- och broccolimos, ägg, kyckling och tonfiskröra.
    Syndat: 30g 70% choklad med apelsinkrokant.
    Middag: Kyckling och grönsaker i kokosmjölk med curry.
    Snacks: Gurkstavar och dip gjord på creme fraiche och lchf tacokrydda. Pepsi max.

    #18818
    Fridah
    Deltagare

    SÖNDAG 7/11 2010

    Frukost:
    Äggröra med tonfiskröra och avokado. Två ostskivor med en klick smör.
    Lunch/Middag: Kyckling med blomkåls- och broccolimos, en bit ost och en klick smör.
    Kvällsfika: Ostskivor med smör. Några gurkskivor med tacodip.

    Har blivit lite mycket småätande nu under helgen men imorgon är det tillbaks till rutinerna 😛

    #18790
    Anettan
    Deltagare

    Måste fråga. Ost med smör.. Är det gott??? 😮
    JAg vågar inte prova det riktig. Brer du smör på ostskivan och rullar den sen eller???

    #18817
    Fridah
    Deltagare

    Det är grymt gott.. du måste prova!! 🙂
    Japp, jag tar en ostskiva och lägger på en klick smör ren rullar ihop.. mmmm!
    Godast är det med bregott, men allt smör fungerar!

    #18789
    Anettan
    Deltagare

    HA ha jag köpte hem bregott och möttes av sura miner 🙁 Dom ville ha till baka till lätta eller becel eller lätt o lagom… Slutatde med att dom fick äta det först. Köper en liten ask till mig och stor lätta eller något till den övriga familjen. Ska sticka iväg och handla efter jobb.

    #18816
    Fridah
    Deltagare

    Haha, jag kan förstå dom… när jag var mindre tycker jag lätta var godast, men eftersom det inte är lov att äta det nu så blir det bregott… är faktiskt gott det också 🙂

    #18815
    Fridah
    Deltagare

    MÅNDAG 8/11 2010

    Frukost: Kyckling, champ., broccoli och blomkål i kokosmjölk med en klick smör.
    Mellanmål: 2 koppar thé med grädde.
    Lunch: Ett ägg och avokado med majonäs.
    Middag: Äggröra med stekt squash, rökt lax och philadelphiaost.
    Kvällsfika: Ost med smör.

    Träning:
    Zumba 55 min.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 63 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.