Matchvikt!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1291
    Avatarkekkelekke
    Deltagare

    Tänkte nu för att ha koll på min vikt och se mina framgångar respektive motgångar sätta igång och skriva hur det går för mig och min LCHF-diet.
    Jag är 167 cm lång och väger just nu 61 kg (21 oktober )
    För exakt 2 månader sen när skolan började vägde jag 67,5 kg
    Det har gått fort hit men nu känner jag hur det börjar ta stopp vilket jag verkligen inte gillar
    Jag gick nämligen upp 15 kg på ett år när jag flyttade hemifrån, jag vägde alltså 52,5 kg för lite mer än ett år sen

    Nu är det så att jag har börjat boxas ordentligt och om ca 2-3 månader ska jag börja matchboxas och måste därför gå ner lite mer i vikt, jag gör det inte bara för boxningen utan för att helt enkelt bli smalare, snyggare (i mina ögon) och må bättre.

    Jag känner verkligen skillnad på mitt välbefinnande nu när jag har gått ner de här 6,5 kilona.

    Här kommer jag att skriva ungefär vad jag har ätit idag och även hur min vikt utvecklar sig och ifall om jag har tränat något!

    21 oktober 61 kg
    Frukost: 6 gurkskivor med Philadelphia
    2 matskedar keso
    1 kokat ägg med ytterst lite kaviar
    2 kalkonskinkbitar med philadelphia och pyttelite leverpastej (9 Kh/100 g)
    1 koppkaffe med mjölk

    Lunch: Falukorv 6 skivor

    Mellanmål: Kall falukorv! 2 skivor

    Middag: 2 skivor falukorv

    Kvällsmål: 3 koppar kaffe med mjölk
    3 ”gurkmackor” (kommer kalla mina dubblagurkskivor för gurkmackor och skinkskivor med philadelphia för skinkrullar)

    #17446
    Avatarkekkelekke
    Deltagare

    22 oktober
    Otålig som jag är väger jag mig varje dag, vilket jag vet att jag inte borde göra
    När jag vaknade imorse vägde jag 62-62,5 min våg är galen och den är inte digital, borde nog köpa en sån

    VARFÖR HAR JAG GÅTT UPP I VIKT?

    Jag undrar om det har att göra med att jag ska ha min mens snart, jag har hört att man kan gå upp ett par vätskekilon då

    #17444
    Avatartoru
    Deltagare

    Spontant så känns det inte riktigt som du kör lchf. Du äter ju i princip inget fett alls. Sen om man vill hålla nere kolhydraterna så får man passa sig för vilken sorts falukorv man äter. Det varierar väldigt mycket i innehåll. Detsamma gäller leverpastejen som du säger innehåller 9g/100g vilket är i mesta laget. Finns bättre färdigköpta skulle jag tro.

    Byt ut falukorven mot ”rena” färsbiffar och lägg till lite kryddsmör samt majonnäs till äggen.

    #17445
    AvatarSalamander
    Deltagare

    Nu vet jag att alla är olika, men… Jag hade kunnat äta det du äter under en dag på en enda måltid (eller kanske två). Och då är jag 166 cm lång, tjej, med en startvikt på 69 kg. Men jag hade nog skippat alla färdigprodukter, såsom korv, leverpastej etc. och gjort egna (eller undersökt innehållet supernoga) om jag var sugen. En stor del av lchf för mig är att lära mig att äta ”rent”, dvs. att undvika alla onyttiga tillsatser i maten. Så det är ett tips, plus att börja äta riktig middag. Jag älskar också mjölk i kaffet, men jag gillar en rejäl skvätt så om jag dricker fem-sex koppar kaffe under en dag blir det alltså några dl mjölk.. Jag brukar försöka prioritera, morgonkaffet är det viktigaste, så där har jag mjölk. Men sen försöker jag lära mig att dricka svart kaffe eftersom jag inte tycker grädde funkar. Men det är vad som fungerar för mig än så länge, inte säkert att det är samma för dig. Lycka till! 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.